Kampeertopic

Deze heb ik. Echt helemaal prima!

Hmm link doet raar

1 like

Mijn vergelijking is ook eigenlijk vooral vrienden met kinderen die met een tent gaan kamperen en dan een aanhanger+dakkoffer volladen. Toen zijn wij maar gelijk voor de vouwwagen gegaan. Als je toch een aanhanger mee hebt dan wil ik ook in een echt bed slapen. :joy:

1 like

Jaa dit! En ik ben echt gek op kampeergadgets. Voor we een kind hadden, gingen we met alleen een backpack en daar heb ik allemaal opvouwbare en opblaasbare dingen aan over gehouden. Scheelt ook veel inpakruimte. Al wil ik dit jaar wel echte wijnglazen mee, een tafelkleed en gezellige lampjes :grimacing:

4 likes

Ouders van een vriendin hadden echt een top vouwwagen. Wij hebben hem ook een keer geleend voor een vakantie. Super goed verzorgd, makkelijk opzetten, inclusief de hele inboedel. Ze hebben hem verkocht voor €500. Niemand wilde hem hebben omdat het een onbekend merk is.

Jaaa hier word ik altijd zo blij van op de camping, die gezellige lampjes die aan de tent hangen. Volgens mij is deze van luci lux wel bekend, maar ik vind dit zo’n topaankoop

Opblaasbaar, geeft mooi licht en laadt op via de zon

9 likes

Ik hou dus ook van light packing alleen met twee kinderen bestaat dat gewoon niet ofzo. Of ja het kan wel maar dan moet je vaker een handwasje doen.
En ik wil dus ook wel gewoon lekker kunnen zitten en gezellig lampjes enzo. Nou we zijn alles aan het proppen op dit moment.

2 likes

Wij hadden met de tent al een wagentje achter de auto (want De Waard tent, met z’n twee :joy:) dus vouwwagen was net zo makkelijk. We hebben het meeste in kratjes en in tassen staan maar hebben wel een kastje. Hoewel ik eigenlijk een grote wil want het is nu dus altijd een zooitje. Maar boeit ons vrij weinig of het er super netjes uit ziet, hebben nou eenmaal geen caravan met 100 kastjes.

Oh ik ben wel van de kastjes hoor! We gaan met een tent met drie personen (falco buizerd, alles in de auto met dakkoffer). In de slaapcabine staat een kast voor kleding. Iedereen zijn eigen plank.
Dan een kastje voor koken met alle pannen, borden en kruiden (ik kook vrijwel elke dag)
Daarnaast een kastje met alle voorraad/boeken/spelletjes de kastjes die ik dicht zodat ik niet alle rommel zie. Daar word ik zo onrustig van! Helaas zijn man en kind niet zo opruimerig in de tent.

2 likes

Ik heb een grotere auto gekocht met dakdragers omdat wij ook onze de waard tent mee willen nemen :sweat_smile:. Vanmiddag fietsendrager ophalen en dakkoffer wordt deze week bezorgd. Ben voor zo’n opvouwbare gegaan, hopelijk kan er wat in.

@Ludo oh die stoel ziet er fijn uit!! Doe je die dan als eerste inpakken? Lijkt me wel een groter pakket.

2 likes

Camping Saturraran in Mutriku! Tussen San Sebastian en Bilbao in, op loopafstand van het strand en een dorpje (daar is niet superveel te doen maar wel wat leuke pintxos barretjes). Restaurantje op de camping, wel een beetje chaotisch allemaal maar ik vind dat juist leuk altijd

2 likes

Gaat in de dakkoffer onderop.

2 likes

Dank voor de tip, niet echt goede reviews op Google en de plekken hebben geen schaduw denk ik hè? Moeilijk gebied om iets te vinden, vind ik.

2 likes

Wow dat allemaal in een auto zonder aanhanger? Een kledingkast in je tent. Kampioen Tetris. :sweat_smile:

Niet mega veel schaduw inderdaad! Vind ik zelf niet zo’n probleem omdat het daar meestal niet superheet wordt maar als je dat wel graag wil is het niet ideaal nee. Geen idee wat de reviews zijn maar het is dus wel een beetje chaotisch/barebones dus kan me er iets bij voorstellen haha. Volgens mij zitten er in Mutriku nog een of twee campings maar daar ben ik nooit geweest, het is inderdaad niet heel dikbezaaid qua campings daar

1 like

Ja je vraagt je inderdaad af hoe het elke keer weer gelukt is. Maar we gaan nu al 10 jaar met deze tent dus komt goed!
Gelukkig hoeven we niet onze mobicool koelkast mee te nemen dit jaar. We kunnen een koelkastje huren. Dat scheelt ook veel volume.
Maar we kunnen we 2/3 van de achterbank er helemaal uit halen voor extra ruimte in de auto.

1 like

Deze kast voor onze kleding. Van decathlon echt heel fijne kast en klein plat in te pakken!
Er zitten van die gaas zakken aan de binnenkant voor je sokken.

1 like

of een camperbus ; mijn vriend is van het last-minute inpakken (zeg maar net voordat we gaan) en heeft gewoon bijna zijn hele kledingkast hangers incl. kleding erop gepakt en overgehangen ‘‘want geen zin om uit te zoeken’’. Ruimte genoeg :joy:

1 like

Vorig jaar zat de jongste nog in een maxicosi nu in een grote stoel. Dat is ook wel een verschil met hoe je ze kan inbouwen met spullen :joy:

Ik vraag mij steeds meer af hoe mijn ouders dat vroeger voor elkaar kregen, met 3 kinderen en De Waard tent. Ze kregen alles in één auto met dakkoffer mee :scream:

Ik ben zelf ook echt wel team tentgevoel en probeer altijd een camping uit te zoeken waar je ook een beetje tussen andere tenten kan staan. Daarnaast vind ik het ook op de weg zoveel relaxter om niet iets achter je auto te hebben hangen.

3 likes

Wat zijn jullie favo maaltijden? Wij zijn nu weg, deels aan het wildkamperen/deels op campings in Noorwegen en hebben 1 pitje mee. We hebben nu al een paar dagen pasta op :sweat_smile: