Kampeertopic

Simpele Quesadilla’s met guacamole. Lente-ui, stukjes tomaat en mais mengen met geraspte kaas en peper/zout en in een wrap in een koekenpan bakken. Evt kip/bonen toevoegen voor meer vulling.

Tortilla’s inderdaad, kan ook met groente die je niet hoeft op te warmen. Wij maken ook graag broodjes (vega) hotdog, hamburgers of soep met brood.

1 like

Pita’s met een mengsel van groenten en peulvruchten, gebakken aardappeltjes met sla, broodjes hamburger (hoewel ik vega ben en ze bijna nergens vegaburgers verkopen in het buitenland :rage:)

Couscous (ik doe zelf quinoa) laten wellen in heet water.
Dan in een koekenpan op het pitje knakworst/stukjes vlees bakken met stukjes courgette, knoflook, champignons en rozijntjes (of gedroogde abrikoos)
Kruiden met ras el hanout, zout en peper.
Dan door de gare couscous husselen.
Lekker met tzatziki

1 like

Naar aanleiding van jouw bericht heb ik hier ook geboekt! Ik heb er echt al zin in, leuke omgeving volgens mij.

1 like

De combinatie van deze ingrediënten liet mijn wenkbrauwen echt heel ver omhoog gaan!

Ik ga deze zomer weer heerlijk kamperen op Lolotte. Ik verheug me er zo op, behalve op het opzetten van de tent, altijd zo’n gehannes, maar als ie eenmaal staat vind ik het geweldig.

Die stoelen van Decathlon ga ik ook overwegen. Tot nu toe hadden we altijd van die kleine opvouwkrukjes maar soms wil je gewoon een rugleuning.

1 like

Ooh leuk ik ga ook naar lolotte. Zo’n leuke camping!
Ik denk er precies hetzelfde over met opzetten en alles hoor, daarna wordt het pas echt leuk. We hadden vandaag de kindjes ook naar de opvang en dat wij alles konden inpakken. Heb echt zo vaak gezegd vandaag dat dit zooo relaxt was en dat we dat voortaan altijd zo gaan plannen.

2 likes

Haha leuk! Wij gaan twee weken dus dan is er overlap.

Stuur wel even een pb!

1 like

Wij gaan pas 10 augustus! Anders had ik graag een wijntje met jullie gedronken bij een vuurtje.
Mijn lievelingsveld is Else!

1 like

Ik volg camperkeuken op insta & heb daar de afgelopen weken best vaak iets van gemaakt op vakantie!

2 likes

Oh wat leuk!! Ja ik vond de camping er echt goed uitzien. Ik vind de combinatie tussen jong en oud meestal heel leuk.
Hier heb ik ook de woensdagmiddag en de donderdagochtend zonder kind om in te pakken en in te ruimen. M’n man helaas niet, maar i got this. Donderdagmiddag haal ik dan iedereen op van werk / opvang en dan rijden we door naar de camping.
Sinds wij een kind hebben ga ik met haar spelen en zet m’n man de tent op. Daarna gaat hij met kind spelen en ruim ik de tent in.

Hahaha hoezo? Hoe het ontstaan is weet ik niet meer, maar al 10 jaar maak ik dit zeker wel op de camping. :camping: (en thuis)
Is echt lekker. En praktisch niets hoeft in de koelkast en je kan het maken op één pit.

3 likes

Shakshuka, evt even in twee delen maken als je pannetje niet groot genoeg is.

Pickuplimes heeft op haar website recepten voor one pot pasta’s die we op de camping ook vaak maken, ik vind vooral de chili pasta heel lekker. https://www.pickuplimes.com/recipe/macaroni-chili-82

Een makkelijke ‘curry’: ui, gember, garam masala, blik tomaten, beetje kokosmelk en dan iets van groenten (doperwten, spitskool, paksoi) met kant en klare naan/ander brood erbij.

Stamppotje van zoete aardappel, spinazie en zongedroogde tomaat. Als je de zoete aardappel in hele kleine blokjes snijdt dan is het snel gaar en makkelijk te prakken met een vork.

Wij kopen ook wel vaak kant en klare soep of nog beter: gazpacho. Met een broodje, kaasje en salade.

Risotto of orzo met tomaten, verse kruiden en mozarella of burrata. Maar als je zo’n opdraaipitje hebt is risotto vaak weer wat lastiger. Wij hadden iig hele kleine pannetjes daarbij en dan werd de hitte ook niet altijd gelijkmatig verdeeld.

1 like

Wij gaan over 3 weken weer met de camper op pad. Nu het derde jaar met kind & camper en ik struggle toch iedere keer met wat we zoeken in een camping ect.
We hadden nog niets geboekt en was nu aan het rondkijken voor Oostenrijk/Noord-Italië en vind dat toch altijd ingewikkeld. We willen het liefst niet zo’n mega camping (dochtertje is 2,5 dus heeft ook bv nog geen groot entertainment programma nodig), beetje natuur maar wel op fietsafstand een dorpje of iets.
Iemand een aanrader toevallig? Of tip hoe je zoekt? Want ik ben een beetje overwhelmed :sweat_smile:

Ik denk vooral het bakken van de knakworsten en die dan door couscous doen. Lijkt me eigenlijk ook echt niet te eten haha maar zonder die worsten prima!

3 likes

Ja gewoon de combinatie, elk ingrediënt dat je opsomt vind ik vreemder dan het vorige​:joy: quinoa, knakworst, rozijntjes en dan als klap op de vuurpijl tzatziki erbij :exploding_head:

Maar geen foodshaming verder en als jij het lekker vindt is dat natuurlijk fijn :blush:

Om niet te veel offtopic te gaan:

Ik bak sowieso altijd een keer pannenkoeken op de camping en vaak ook genoeg om de buren mee te laten eten, dat vind ik zo gezellig.
Verder gado gado (uiteraard met kant en klare satesaus want niet moeilijker maken dan nodig)
En we doen ook altijd wel een paar avonden uit eten/bestellen/afhalen. Lui maar zalig.

3 likes

Wij hadden vorig jaar dit ook allemaal mee, in een Renault clio estate. We hadden toen de fietsen op het dak meegenomen. Ik vind zelf rijden zonder achteruitkijkspiegel geen probleem, maar m’n man helaas wel.

1 like

En goed samen kijken. “Kan ik??” :smile:

Maar vaak hebben wij toch wel een klein doorkijkje naar achteren.

3 likes

Ik vind zelf agriturismo’s in Italie heel fijn & leuk! Rancone Lodges vond ik ook heel leuk in Noord-Italie. Stuur maar een PB als je tips wil, zijn net 3 weken in Italie geweest.

1 like