Kampeertopic

Ik zoek op Google naar ‘campsite’ (met camping pakt ie ook hotels) in de regio waar ik naar toe wil. Dan kijk ik naar de reviews en foto’s op Google en als ik het leuk vind bekijk ik de website.

Vorig jaar heb ik op Camping Ranocchio gestaan, tussen Lugano en Como in. Leuke camping, niet echt super grote plekken alleen en redelijk wat Nederlanders.

3 likes

Wij stonden ook in de buurt van Lugano in een dal bij campeggio al parco d’oro. Leuk en ook prima geschikt voor kleine kindjes. Er is alleen geen zwembad maar iets verderop wel een klein zwemmeertje. De dorpjes eromheen zijn mini maar met gratis ov zit je zo in een ander dorpje.

Oh en extra tip; wij vonden de app park4night heel fijn om campings mee te zoeken. Je kunt dan filteren op soort kampeerplek (bv off grid, bij de boer of op camping) en op een kaart zien waar de campings liggen en faciliteiten die er zijn. Meer voor campers gemaakt (we waren met een busje), maar ook goed voor tent/caravan/wat dan ook. Vanuit daar zocht ik dan de bijpassende website op.

1 like

Een tip voor volgend jaar;
We zitten op camping geuldal aan de nieuwe speeltuin en dat is echt een topplek. Wel weinig beschutting, dus op dit moment mega warm, maar de kinderen spelen heerlijk de hele dag in die nieuwe speeltuin, daar is ondiep water bij, lekker verkoelend. Echt top. Animatie is er pas vanaf zaterdag, dus daar kan ik nog niks over zeggen.

2 likes

Wat is jullie favo kampeeritem dat niet direct daarvoor is bedoeld?

Ik ben echt fan van Ikea Dimpa. Wij hebben er een als wasmand en een als prullenbak. Kost niks. Weegt niks. Je kan hem helemaal plat opvouwen.

6 likes

Wij gaan kamperen op een zonnige camping met weinig schaduw en nemen dus een (diamant/4hoekige) tarp en 2 stokken mee om een luifel te maken. Maar ik ben heel slecht in praktische klussen en me dus helemaal suf aan het googlen hoe je zo’n Tarp als schaduwdoek/tentluifel kunt opzetten en ik kom er gewoon niet uit… we hebben een vrij grote/hoge tent, maar ik zie allemaal van die enorm laag bij de grond opzetten… en eigenlijk ook nergens een Tarp áán een tent? iemand een tip?

Wij hebben ook een tarp en nog twee extra stokken van onze oude tent erbij. Vind dat echt een meerwaarde want dan zetten we het bij mooi weer op wat meer palen zodat je makkelijker eronder loopt. Vandaag met dit takkeweer als een driehoek opgezet zodat alle regen er gelijk afloopt.
Wij stellen die tarp dus echt per dag hoe we het chill vinden. Paal erbij, paal eraf…

—-
Ben nu dus in Nederland op de camping en wat een vreselijk weer vandaag. Zijn heel de dag de hort op geweest want in een tent heel de dag is niks.
Maar waar ik dus echt gek van wordt zijn de hoeveelheid naaktslakken. Echt zo walgelijk veel?!?! En al 3x een in de tent gehad terwijl we die gewoon sluiten. Dus hoe dat dan ook kan?

@Kusjessoldaat die decathlon keukenkast is geweldig. Echt zo handig en chill niet elke keer alles hoeven te pakken.

4 likes

Jaa ik zweer er ook bij! Ik ga dit jaar ook nog een aparte bak meenemen voor 't bestek, dan ligt dat niet meer los.

Had je nog gekeken hoe groot je dakkoffer is?
Ik heb er nu dus 1 van 340 liter maar ik ben bang dat het te klein is. Zit echt zoo in dubio, kan 'm nu nog terugsturen.
Voor mensen met een dakkoffer, hoe groot is die? Onze achterbak is niet meega groot. En we gaan met z’n 3en op vakantie.

Wij willen eind juli 1,5 week met de tent naar Berchtesgaden en/of Garmisch Partenkirchen in Duitsland. Alleen wil wel het weer nog even afwachten, als de voorspellingen slecht zijn wil ik liever uitwijken naar een andere plek. Maar ik heb weinig ervaring met kampeervakanties in Europa. We willen het liefst iets met bergen, maar mag ook iets heel anders, liefst wel iets met mooie natuur. We zijn al eens bij Annecy, Mont Blanc en gebied bij de Gorges Du Verdon geweest en dat was top. Max zoo’n 800/900 km rijden vanaf Eindhoven. Heeft iemand een tip?

1 like

Die van ons is 410, maar voor ons te klein. We hebben wel 2 kinderen en een stationwagen.

1 like

Zijn hier wel eens mensen gaan kamperen half september / eind september ergens in Europa en was het qua weer nog een beetje te doen? Ik twijfel zo erg want ik haat kamperen met regen en kou dus dan ga ik gewoon niet. Mijn vriend is super optimistisch en denkt dat het vast ergens in Italië nog wel lekker weer is, maar ik heb er zo weinig vertrouwen in en ben ook bang dat we de enige op een camping zullen zijn haha.

En de dolomieten? Daar zijn wij paar weken geleden geweest en vond ik echt prachtig. De Oostenrijkse gezelligheid qua berghutten, gecombineerd met het goede Italiaanse eten. We gingen wel op de bonnefooi ivm onzekerheid weer daar, hadden 25 graden en zon & koelde flink af ’ snachts.

2 likes

Berchtesgaden is wel echt heel mooi! Afgelopen jaar geweest, was wel 8 graden snachts maar hadden net pech met het weer. Maar daar is 3 volle dagen ook wel genoeg. Zijn daarna doorgereden naar Imst, was ook echt heel erg mooi.

Heb jij toevallig nog tips voor Gorges du Verdon en Annecy? Gaan wij dit jaar heen! Heb de campings al geboekt.

2 likes

Vorig jaar was het de eerste 3 weken van september heerlijk in Toscane, zonnig en elke dag rond de 25-30 graden
En Kroatie is die periode ook heerlijk

1 like

Oh wat toevallig! Wanneer was je in Berchtesgaden?

Qua tips bij Annecy, sowieso de Mont Blanc bezoeken en dan vooral heel vroeg al met de kabelbaan naar boven (voor 8 uur) want het wordt heel druk. Ook doen wanneer het helder weer is! Ook leuk om daarna het ijsmeer en ijsgrot te bezoeken (via het treintje). Wij zijn daarna nog vis een kabelbaan en stoeltjeslift naar Lan Blanc gewandeld. Was echt een leuke dag!

Bij Gorges du Verdon kanoën door kloof is leuk en we hebben ook gekanood bij Quinson, daar is een mini kloof. Het dorpje moustiers sainte marie is erg mooi en sfeervol op een rots.

2 likes

Oja lijkt me ook mooi! Waar ben jij precies geweest? Welke camping?

Houd er rekening mee dat je in juli niet op de bonnefooi naar de Dolomieten kan… wij gaan altijd met een mini tent op roadtrip zonder vooraf te boeken en vorig jaar was er letterlijk NERGENS nog een plekje in de Dolomieten, zelfs niet voor 1 nacht. Dus dat moet je echt wel van tevoren boeken.
Wij vonden Slovenië erg mooi, bijvoorbeeld in de buurt van Bled of de Soca rivier. Is wel net iets meer dan 800/900 km. Als je iets zekerder wil zijn van het (mooie) weer denk ik dat je eerder richting Frankrijk moet.

3 likes

Wij gaan kamperen in de buurt van Avignon dit jaar. We staan aan een rivier en hebben ook een sup meegenomen. We kamperen dit jaar voor het eerst met een opblaasbare tent van de decathlon, ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Lijkt nu met de drukte op de wegen nog mee te vallen.

1 like

Was in augustus geloof ik! Maar hadden gewoon net pech met het weer. Wel een tip om vroeg naar de konigssee te gaan en de boot te nemen om vervolgens het meer erachter te zien en evt door te lopen, zo mooi! Ook vond ik de panoramastrasse heel mooi, was een prive weg dus je moest iets betalen maar zo’n mooi uitzicht!

En thanks voor je tips, we slapen op een camping bij Moustiers dus klinkt top! Mont Blanc lijkt me ook vet inderdaad, helemaal zin om te gaan plannen.

3 likes

Camperpark Sexten! Haden niet gereserveerd - waren eind juni er - uiteindelijk zijn we er 5 nachten gebleven omdat het er zo fijn was en omgeving zo mooi. Uitzicht op de Drei Zinnen😍

1 like

Dat weet ik niet inderdaad van juli, waren er eind juni en genoeg plekken!

1 like