Kampeertopic

M’n vriend en ik staan op het punt een (oude retro)caravan te kopen maar zitten nog een beetje met stalling. Geen idee wat hier normale prijzen voor zijn. Wat betalen jullie voor een jaar stalling en hoeveel meter is je caravan?

Verder so excited, vroeger altijd gekampeerd met caravan met m’n ouders maar nooit het gevoel gehad er ooit zelf een te willen. Tot een paar weken geleden :grin::grin::grin: Nu zijn we beide helemaal enthousiast maar wil er ook niet te ‘licht’ over denken en hebben ook echt pas 1 model bekeken dus wil ook niet meteen doorslaan. Maar zou ‘m ‘t liefste meteen kopen ahahahahha

3 likes

Zooo jammer dat wij allebei aan collectieve vakantie gebonden zijn :smiling_face_with_tear: Dolomieten zijn echt prachtig!

2 likes

Oeh wat voor eentje, hebben zelf een oldtimer uit 1978 :smiling_face_with_three_hearts: zijn nu op doorreis naar Tsjechië

2 likes

Wij hebben nu de tent met tarp staan. Bovenop de tent de tarp vastgemaakt, gewoon met scheerlijn geknoopt aan lusjes die op de tent zitten. Dan naar de zijkant gespannen en aan de andere kant de stokken. Onze tent is best hoog dus zo kan je er makkelijk onder staan en zitten. Zoals dit plaatje maar dan niet aan de grond maar aan de tent vast.

3 likes

Wij betalen voor onze vouwwagen ongeveer €220 per jaar. Zal voor een caravan wat meer zijn natuurlijk.

1 like

Oeh leuk! Wat voor een hebben jullie op t oog? Wij hebben een oldtimer kip kompakt (totale lengte 525) betalen 325 e per jaar aan stalling en mogen m onbeperkt ophalen/terugbrengen.

1 like

En loopt hij dan ook omhoog vanaf de tent? Dus de stokken dan extra hoog uit ofzo? Ik blijf het echt lastig voor me zien :sweat_smile:

1 like

Wij betalen voor 7.50m (incl dissel enz natuurlijk), 400€. En verder nog maandelijkse kosten voor de verzekering, maar die weet ik niet zo uit m’n hoofd :sweat_smile:

Mogen m dan alleen tussen medio maart en medio oktober onbeperkt halen en brengen. Daar tussen is het winterstop. En hij staat altijd overdekt

1 like

Wij betalen voor 6m buscamper ongeveer 300e per jaar binnenstalling (gaat per meter hier) & onbeperkt halen/brengen hele jaar door. Dat laatste zou ik ook echt opletten, sommige stallingen rekenen daar extra voor per keer vanaf X aantal keer.

1 like

Nee recht vanaf de tent, dus maar 2 stokken. Ik kan je wel een foto dm’en haha

1 like

Bij ons wel kan je ooo wel een foto sturen

1 like

Superleuk! Zoiets hebben wij ook in ‘t hoofd inderdaad! Zijn gisteren bij een Avento uit 87 gaan kijken maar hebben ook bijvoorbeeld een retro Chateau op ‘t oog

We moesten vandaag beslissen ivm nog andere geïnteresseerden dus hebben net besloten deze even te laten schieten. We hebben geen haast en er komen genoeg leuke opties online dus houden Marktplaats etc voorlopig in de gaten en misschien ook bester om juist pas na de zomer/het seizoen onze slag te slaan.

Dank voor alle info in ieder geval allemaal! Heel nuttig en goed te weten. Ben/blijf mega enthousiast. :grin:

1 like

Ik kan deze aanraden. Een dun luchtbed maar toch voldoende dik dat je niet met je heupen aan de grond komt.

2 likes

Wij slapen op een luchtbed 2p en daarop een geïsoleerd comfort slaapmat. 1p Bij de action gekocht dit jaar.
Daaroverheen een molton en een matrashoes. Slaapt lekker!! En kunnen we zelf de hardheid aanpassen

1 like

Zo dikke mat hebben wij ook gehad 15cm ligt zo lekker!! Maar vaker gehad dat ze snel stuk zijn. En dat is dan best een prijzig geintje. De pakketten zijn ook gigantisch!

Het onderste luchtbed is een klein pakket. De toppers wel wat groter maar beter mee te nemen dan een 2p 15cm comfort matras :grin:

1 like

Ja, die gekleurde is hetzelfde als die groene die ik je tipte. Ze hebben het merk alleen aangepast, die van mij is namelijk ook van Human Comfort (via de Bever). Nog een groot pluspunt vind ik, is dat je twee aan elkaar kunt ritsen voor een groot 2-persoonsluchtbed.

6 likes

Deze!

Paar jaar geleden gekocht omdat ie het best uit de testen kwam. Wel een mega ding (wij hebben de 2 persoons) maar heeel comfy. Hij was alleen lek na 8 maanden ofzo en toen hebben we een nieuwe gekregen onder de garantie, dus ook goede service bij Vrijbuiter!

3 likes

Wij hadden deze matjes, lagen echt heel lekker;

Die kun je ook combineren met een opblaasbaar veldbed. Dat vond ik zelf minder fijn maar mijn vriend wel fijn

Huh, is die dicht? Ohh ja dat is nu de kampeerhal natuurlijk!

Ik heb daar een tijd geleden een fijne dikke slaapmat gekocht, maar die is nu lek. We hebben het lek niet kunnen vinden, het was vlak na de garantie, de kampeerhal biedt geen reparatieservice aan, dus ik heb even geen idee wat ik er nu mee moet. Zo zonde, want zovaak hebben we hem ook weer niet gebruikt en hij was vrij prijzig.

2 likes

Hebben jullie tips om een trekhaak onder de auto te laten plaatsen? Is een vaste trekhaak of een afneembare aan te raden? (scheelt zo’n 150 euro in prijs).
Komt uiteindelijk neer op zo’n 800 euro geloof ik, vind het best prijzig dus misschien heeft iemand nog een goeie tip.