Kampeertopic

Ik heb geen ervaring met het laten plaatsen van een trekhaak, maar wel ervaring met het gebruik van vaste en afneembare trekhaken. En ik snap het nut niet zo van een afneembare trekhaak?!

Mijn ouders hebben een tijdje een afneembare trekhaak gehad onder het mom van: de auto oogt mooier zonder trekhaak dus we doen hem er alleen onder als we hem nodig hebben. En als de trekhaak dan een keer nodig was, dan wist niemand hoe dat ding eronder geklikt moest worden.

Of je een vaste of afneembare trekhaak neemt, kan ook nog afhangen van de doelen waarvoor je hemt wilt gebruiken. Heb je hen eens per jaar voor een geplande vakantie nodig (en valt het vastklikken iedere keer onder je voorbereiding voor de vakantie) of wil je ook weleens een meubelstuk via marktplaats ophalen of een dagje met de fietsendrager weg (en is dit er een extra drempel bij om dat te doen)? In mijn ervaring wekt een afneembare trekhaak in de laatste gevallen iets te veel irritatie.

1 like

Ligt eraan of je het geld ervoor over hebt. Wij hebben een afneembare genomen omdat we een vaste gewoon lelijk vinden. Maar dat is dan ook de enige reden om een afneembare te nemen denk ik.
En met achteruitparkeren scheelt het je ook ruimte, als je parkeercensoren hebt weet ik niet of die nog goed werken met een vaste trekhaak?

Het erop en eraf halen is trouwens een super easy systeem tegenwoordig.

4 likes

Wij hebben een vaste laten monteren en je moet er dan wel op letten dat ze, als je ze hebt, de parkeersensoren gereset/aangepast worden. Want anders blijft het gaan en dat is mega irritant. In de praktijk gebruiken wij hem te weinig omdat het voor een aanhanger was en onze auto onze caravan niet mag trekken.

Wij zijn vertrokken op vakantie! Zo enorm veel zin in. Zo nog even stoppen bij de decathlon om nieuwe stoelen te kopen en een kleedje. We hebben een opvouwbare dakkoffer gekocht en die werkt tot nu toe prima!

7 likes

Veel plezier! Na je vakantie ben ik wel benieuwd naar jullie ervaringen met de dakkoffer

2 likes

Hebben jullie een stoeltje voor je dochter en zo ja, welke?

Ja! Van m’n zus geleend, ik zal zo even kijken.
Ze had er ook 1 met een dier maar deze verpakking was veel kleiner.

1 like

Dank voor deze tip :yellow_heart:

1 like

Aaah ga je daar op vakantie?

1 like

We zijn er nu. Spontaan geboekt nadat we de weervoorspellingen zagen. Moet een beetje wennen aan de animatie (we zijn natuurcampings gewend) maar de kinderen vinden het geweldig.

4 likes

Heeft iemand een tip voor een campingwaterkoker op stroom zonder plastic? En het liefst ook niet zwart/lelijk :sweat_smile:

1 like

Deze?

of deze?

Ik ga voor de eerste keer ooit kamperen, man heeft wel ervaring, met onze twee kindjes 1 en 4 jaar.
Iemand tips voor een inpaklijst? Dingen die we echt niet moeten vergeten?

Ja die had ik gezien, maar vind ik echt heel erg lelijk haha

Op de website van de kampeermeneer kan je verschillende paklijsten downloaden, die vind ik wel handig.

2 likes

Haha ik kom er dus nu achter dat ik alsnog 3 dagen op deze camping heb gestaan. Ik vond het sanitair heel goed, en het strand ook mooi en de afstand naar Bilbao prima. Maar het is inderdaad vrij hutje-mutje en je moet de hele tijd een bandje om, wat ik vreselijk vind.
Maar het allerergste vond ik de haan die elke ochtend om 4.30 uur begon met kraaien en niet meer ophield. Heb echt slecht geslapen.

Heb nog wel een aanrader voor een kleinschalige camping in Frankrijk: Camping Du Vieux Chateau. Groene plekken, een zwembad, goede croissants en naast een oud kasteel. Een uurtje van Bordeaux.

5 likes

Ik heb even opgezocht om keer te gaan met vriendinn& kindjes, maar is het echt grootschalig of wel de charme van natuurcamping idee? Lijkt heel mooi te liggen in de bossen! En is de animatie intens? haha. Ik vind bijv bij Lievelinge of zulke campings de animatie prima (boswandeling maken, iets van hout knutselen of wat dan ook) maar geen typische mini disco taferelen aub. Trek ik niet😂

1 like

Nee het voelt wel echt kleinschalig charme camping. Wel minidisco dus. Maar ook bootjes knutselen en dan kijken welke het verste kan varen. Beetje 50-50 tussen fout en leuk. Je kan de animatie ook wel makkelijk skippen hoor. Als je zorgt dat je niet te dicht bij het hoofdgebouw staat.

Lijkt me wel een geschikte plek met een groep omdat het allemaal kleine veldjes zijn van ongeveer 8 tenten bij elkaar. Opvallend veel tenten/vouwwagens ook wel. Oogt ook direct knusser.

Zelf wordt ik heel ongemakkelijk van lieveling achtige campings. Iets te randstedelijk knuffel nieuwetijds kinderen publiek. :grimacing:. Dit zit er wel mooi tussen in.

1 like

Haha ja veel keus is er ook niet in de regio. Het is ook best prima maar het voldeed niet echt aan je vraag. Die klote hanen hadden we echt in heel Noord Spanje en Portugal.:sob:

2 likes

Oké het is van een merk dat blijkbaar niet meer bestaat! Maar ik zou het niet per se aanraden (een lage kinderstoel dus). We hebben ook een 3e hoge stoel mee en dan kan ze echt aan tafel zitten bij ons, dat is handiger. We hebben net gegeten in een kringetje zonder tafel en dan werkt dit wel. Of als je een lage speeltafel meeneemt dan is dit ook handig.