We hebben hem wel gewogen met wat we er in het begin in hadden gedaan qua grote spullen (tafel, stoelen etc) en als we grote dingen veranderen dan wegen we weer. We hebben ook iets van 150 kg dacht ik over maar daar kom je best snel aan dus vandaar dat we eigenlijk zo min mogelijk zware dingen mee willen nemen. Maar we wegen zeker niet elke keer. Mijn vriend is chef caravan en die is wel echt nauwkeurig met de kogeldruk haha.
Wij wegen echt nooit, maar hebben ook een lichtgewicht caravan (750 kilo). 200 kilo erin gooien klinkt wel echt heel veel! Daar kom je toch nooit aan?
Ja voor mijn gevoel zit daar zo aan… je tafel, 4 stoelen, in het voorjaar de voortent flappen voor de luifel, kinderwagen, 2 fietsen, en dan nog je gewone dingen (beddengoed, kleding, potten, pannen, bestek blabla).
Voor m’n gevoel is 200kg niet veel
Zou ‘m eigenlijk eens moeten weten met het standaard inventaris inderdaad. Aan de andere kant… minder gaan we er ook niet in doen haha.
Willen wel beide toch een BE halen. Het voelt toch een beetje tricky om met zo’n apparaat te rijden. Ja het mag. Maar voelt niet altijd verstandig ofzo
Haha ik zou ook denken dat 200 kilo er zo in zit. Als ik bedenk dat onze fietsdrager plus twee fietsen al bijna 75 kg is.
Zou echt de neiging hebben om een caravan helemaal vol te stouwen denk ik.
Ja dat gebeurd hier ook … ik heb de stokke stoel van de jongste er ook gewoon ingegooid haha. Zit ie toch veel beter in dan in de IKEA stoel. En de bolderkar, en de kinderwagen, en nog een extra gasfles die we toch nog over hadden want tja wel makkelijk
.
Vervolgens stouw ik die koelkast gewoon vol met alles wat toevallig nog in de koelkast stond. En zo stapelen de kilo’s wel vrees ik.
Jaa je zit er waarschijnlijk sneller aan dan ik denk, zeker een voortent is wel zwaar! Gastank etc telt natuurlijk ook allemaal mee. En fietsen idd ook.
Ben nu wel heel benieuwd hoeveel wij mee slepen, ga eens kijken of ik een betere inschatting kan maken!
Lijkt me ook veel lastiger om met zo’n grote/zware caravan te rijden. Ben blij dat die van ons smaller dan de auto is en ik geen extra spiegels nodig heb etc
Wij hebben zo’n panorama tent van Thule, waarmee je van je luifel een soort van voortent maakt. Geloof dat die 30kg weegt, dus valt mee. En die laten we nu in de zomer wel thuis. Maar zo weegt alles “maar” 10kg, en dat is toch snel veel kilo’s.
Opzich rijden we vrij stabiel, ook door een zware SUV ervoor. Met de lichtere caravan hiervoor hadden we ook een lage auto en dan merkte je veeeel meer dat zuigen en slingeren bij inhalen / ingehaald worden. Nu merk je alleen nog aan het tempo dat er een caravan achter hangt. Maar toch geeft een BE rijbewijs denk ik net een veiliger gevoel. En maken die kilo’s ook niet meer uit haha
Wij hebben een zwaardere caravan (1700 kg dacht ik) en een bus die hem trekt (dus BE) en eerst een lichtere caravan er achter maar dit gaat wel een stuk beter. Maar aan dat gewicht zit je inderdaad zo als je de voortent mee hebt, koelkast vol, gasflessen, stoelen/tafels etc. En wij hebben onze fietsen dus in de bus 🫣. Omdat we zoveel ruimte hebben, nemen we ook veel zooi mee:. Schandalig eigenlijk hahaha. Verwend.
Edit:
Ik moet wel zeggen dat we hebben besproken kritischer te zijn omdat we bijv. nu fietsen mee hadden maar eigenlijk niet gefietst hebben ivm de heuvels, spullen mee hadden die we niet gebruikt hebben. En het kutte is toch altijd dat alles wat je meeneemt, je ook weer moet opruimen
Mijn vriend en ik zeiden tegen elkaar dat we het wel leuk zouden vinden om open tent te houden haha. Om te kijken welke handigheidjes anderen gebruiken tijdens kamperen en het leuk is om te zien hoe anderen het hebben ingericht. Wij gebruiken een inductieplaat nu om te koken en ik zou niet meer anders willen. Ik heb ook een bialetti voor inductie en dat werkt top.
Wij hebben deze:
Bekijk Bialetti Mini Express - Percolator - 2 kops - inductiegeschikt - met 2 kopjes op: Bialetti Mini Express - Percolator - 2 kops - inductiegeschikt - met 2 kopjes | bol
En dat is zo chill. We hebben ook een ‘gewone’ percolator en daar maakten we eerst altijd onze koffie mee. Top voor als je af en toe koffie drinkt en je hoeft geen heel apparaat mee te slepen.
Ah hoe leuk is die!!! Word je toch ook gewoon al blij van hoe die eruit ziet haha.
Ik heb een french press mee! Ik vind het zoveel handiger. Ook omdat ik nu alleen water hoef te koken in de waterkoker en dus geen gas gebruik voor koffie zetten (ja gier).
Je hebt op facebook van die groepen waar je lid kunt worden met tips etc. Daar laten mensen ook hun interieur zien van de tenten o.a. ook een soort open tent haha.
Ben het ook gaan volgen want vind kamperen zo leuk. Willen volgend jaar kijken voor een vouwwagen of caravan.
Wij zijn heel blij met de 2 cook 3 turbo, wat duurder maar gaat sneller en sluit gas automatisch af als de vlam uit gaat.
En verder een obelink keukenkast https://www.obelink.nl/obelink-florence-keuken.html.
Mooi klein te maken omdat het blad oprolt
Ik gebruik gewoon een handfilter voor koffie, weegt niks en altijd lekker (zo zet ik thuis ook koffie).
Even een hele random vraag voor wie al op Lolotte is geweest deze zomer: hoe zijn de nieuwe douches? Zijn er losse douchekoppen/handdouches?
Ik vraag dit voor mezelf en mijn kind dat geen natte haren wil
Ik ben aan een lijstje begonnen met leuke kleine campings die zich voornamelijk richt op tenten. Heeft iemand tips? Mag overal in Europa zijn, graag midden in de natuur of bij water en zonder geluid van drukke wegen.
Ik weet niet of het Franse platteland telt als natuur, maar ik heb vorig jaar hier een weekje gestaan en vond het een van de fijnste campings waar ik ooit ben geweest. Caravans en campers kunnen het terrein niet op dus er staan alleen tenten en vouwwagens.
Dit ziet er heel leuk uit!!! Dankje voor de tip
Ik heb mezelf voorgenomen te gaan sparen voor een eigen kleine caravan! Had al wel begrepen dat seizoensplekken/vaste plekken vrij prijzig zijn, maar ik moet eerst maar eens gaan sparen voor een eigen caravan! Heb er nu al zin in haha
Superleuk! Ik las laatst wel dat stalling bijna niet meer te vinden is, dus misschien wel goed om dat eerst te regelen voor je iets gaat kopen. Of misschien ken je iemand waar je hem kwijt kunt?