Haha ja toevallig heeft mijn schoonvader een hele grote loods waar soms ook andere caravans staan!
Dat is wel heel bijzonder! Dat ie er überhaupt ruimte voor had om die grasmaaier mee te nemen.
Wij zaten vorige week op Ameland en daar zijn altijd veel duitse zomerkampen. Op een middag komt er zoān bakwagen vrachtwagentje aanrijden en die parkeert op de parkeerstrook naast onze tent. Er zitten struiken tussen, dus je ziet hem verder niet. Wij dachten er verder niks van, totdat er steeds herrie kwam uit die vrachtwagen. Want zoān ding werkt natuurlijk als een klankkast. Toch maar eens kijken. Bleken er allemaal luchtbedjes in te liggen? De herrie bleef aanhouden, tot 's avonds laat. Leiding aangesproken maar die deden niet zoveel. Camping bewaking gebeld uiteindelijk omdat het ons toch wat gek leek dat er mensen gingen slapen in een vrachtwagen op de parkeerplaats en die zeiden: āJa, we weten er van en er zijn goede afspraken met ze gemaakt. Maar we gaan er wel even langsā. Die dag er na kregen we nog bericht van de camping zelf dat de eigenaar van de vrachtwagen dit niet had verteld. Nouja, vaag verhaal allemaal. Gelukkig voldoende oordopjes mee voor onszelf en de kinderen dus we zijn uiteindelijk wel in slaap gevallen.
Wel een herinnering van vroeger:
Tegenover ons kwamen ānieuweā. Heerlijk om dan stiekem te kijken hoe ze aan het klungelen en uitpakken gaan.
Deze mensen reden met hun caravan tegen de waterput/kraan aan. Waardoor er een enorm groot fontein ontstond en alles zeiknat werd š« š
Mijn pa is toen uiteraard gaan helpen etc. Maar als kind had dit wel indruk gemaakt.
De mensen naast ons kwamen met een gewone personenauto, en even later met een ⦠vrachtwagen⦠waar uiteindelijk dus de tent en tafel en zo in zat. Maar dat ding was 90% leeg, alleen wat kampeer spullen haha. Zo op het oog had dat ook in die auto gelast, maar ze hadden er vast een rede voor
En we stonden aan de andere kant naast mensen met een seizoensplek. Die plek was helemaal afgezet met hekken en doeken. Wij dacht ; nou zullen wel op de privacy gesteld zijn. Maar dat was het niet (niet perse).
Beetje Context: in Italiƫ, bij Venetiƫ, 35+ graden en rechtstreeks aan het strand dus echt in het zand stonden we.
Maar deze mensen (Italianen dus ook) hadden hun hangoor konijn mee?! Dat beestje huppelende daar rond in die hitte en zand , en hij mocht alleen los als ze bij de plek waren want hij wist door de hekken en doeken heen alsnog te ontsnappen. En de rest van de dag zat ie in een soort bench
Wij hadden op een dag nieuwe buren. Deze waren heel erg luid, nou ja vervelend, vooral ās ochtends, maar niets aan te doen en hoort er ook een beetje bij. Wat echter wel heel grappig was was dat ze ās avonds alle vier van die mijnwerkerslampen hadden (en ook echt hele felle) en daarmee de dertig meter over het verlichte pad naar het goed verlichte toiletgebouw gingen. Ondertussen werden wij zwaar verblind door die bouwlampen. En daarna in hun tent hielden ze ze ook een hele tijd op. Mijn vriend en ik lagen dubbel en vanaf toen waren ze de familie Lumen.
Ze deden ook alles samen. Gezin met twee kinderen van 9 en 11 ofzo. Samen naar het toiletgebouw, samen naar de winkel samen rondje lopen met de hond. Ik zou helemaal gek worden.
Ik denk erover volgend weekend met mān dochter een nachtje naar de camping te gaan. We gaan dan eerst naar een verjaardag en dan kan ze slapen daarna in de auto naar de camping toe. Ik heb een opgooitentje waar we dan in kunnen slapen en er zit een pannenkoekenrestaurant om de hoek met speeltuin dus we kunnen daar eten (ben al vaak op deze camping geweest).
Dag erop gewoon ontbijten en lunchen op de camping en dan weer weg.
Maar ik vind het toch spannend, normaal slaapt ze in een reistentje maar dat past niet in die opgooitent. En wat nou als ze slecht slaapt of het niet leuk is.
Zo stom, maar zie in mān hoofd allemaal beren. Heb ookal bedacht dat ik gewoon alleen maar ga als ik het echt zie zitten, dus niet vooraf reserveren.
Wat een leuk idee en logisch dat je t spannend vindt! Zo lang je niet reserveert, loop je alleen t risico van een kind dat slecht slaapt voor 1 nachtje.
Ik zit ook te denken om volgend weekend nog twee nachtjes met mijn vierjarige naar een Waddeneiland te gaan. Alleen zit ik wel een beetje met de logistiek (autovrij) en of er wel genoeg te doen is als ik niet veel speelgoed mee kan nemen. Maar hij heeft veel fantasie en houdt van strand en zee, dus denk dat het wel goed komt. Maar eerst leek het me een fantastisch plan en nu denk ik omg hoe moet ik alles meekrijgen en is dit voor ons allebei wel zoān leuk tripje
Moet lukken! Wij zijn laatst met 3 kinderen een midweek geweest met 2 backpacks (60 en 40l). Kinderen vermaken zich met weinig, zeker op het strand. Veel plezier!
En @wiewatwaar de camping is ruim anderhalf uur van mān huis, er is die avond een bijeenkomst van vrienden van me (kindvrij) dus hoop stiekem als ze slaapt daar nog even heen te kunnen.
En sleepingbeauty ik weet niet hoe oud je kindje is maar die van mij is 2 en ze heeft in 2 weken op de camping nagenoeg alleen maar met de zandbak en het zandbakspeelgoed gespeeld. De tas met speelgoed stond in de hoek bij de spullen die we niet nodig hadden.
https://www.amazon.nl/BRAMBLE-Large-Foldable-Reinforced-Non-slip/dp/B07XZFB42R/ref=mp_s_a_1_19?crid=2Y93C6YR1AYGP&dib=eyJ2IjoiMSJ9.IjV99MuinIltXW5ETmikRnLoNsPS_CLrktHDLBqm5svyUNLcg9ugOzf-5AOBEj0F2PYURFUhZvIrOzYLYZEXMA47bUqlEuaREFXwxr-746K4ucqIZKUm5fZ8yCm9TvDK3H6RFZZNK0FB6xVKuxZPcupYOYHnlk61sEkNXDWyPm9lx2XUPSI2WlQA_lVLzY7U66rcOXD_OyF6MEtUtBGS4g.dwpIVSBG6h75CcTGJrMI8VdofBDgexHI2iMytpWmSPs&dib_tag=se&keywords=Dakkoffer&qid=1724355322&sprefix=dakkoffer%2Caps%2C161&sr=8-19
Wij hadden deze gekocht! En vastgemaakt aan de dakdragers die al op onze auto zitten.
Werkt heel fijn, makkelijk inpakken. Best een stevige rits, okĆ© weer strak te trekken. Je hoort wel heel de tijd geflapper van zoān touwtje aan de voorkant.
Hij staat nu in een bigshopper op zolder.
Enige nadeel is dat die natuurlijk niet echt afsluitbaar is voor snachts, dus ik had de dag voor de vertrekdag dat risico maar genomen maar dat is niet heel chill.
Douches zijn echt heel fijn. Er is een familiedouche met vaste douchekoppen maar ook twee kleuterdouches op hoogte daar kan de kop wel los.
Inmiddels gezien en getest
Voor de tent- kampeerders onder ons: wij stonden voor 3 dagen op een camping als tussenstop in Frankrijk waar we dus niet ons ( plastic/ pvc) grondzeil mochten leggen onder onze tent. Een soort worteldoek mocht wel, maar die verkochten ze niet ( meer) in onze afmeting.
Ik snap het idee erachter wel, want de hele ondergrond kan door die doeken niet meer āademenā.
We hadden dit echter nog nooit meegemaakt.
Toen ben ik überhaupt eens gaan kijken naar al dan wel of niet het gebruik van een grondzeil onder je tent, maar lees hier verschillende dingen over.
Wij hebben een tent van ca 6 bij 4 meter en gebruiken dan een grondzeil van 5x3,5, zodat hij niet uitsteekt en er alsnog water tussen komt.
Wat doen jullie?
Ons idee erachter is toch beschermen van het materiaal tegen scherpe voorwerpen op de grond en het tegenhouden van vocht wat er in kan trekken.
Ik heb het idee dat je het steeds vaker hoort dat plastic niet mag. Camping waar wij vorig jaar en dit jaar stonden mocht je vorig jaar nog een zeil en dit jaar alleen worteldoek. Ik doe het wel om idd de tent te beschermen en scheelt ook veel viezigheid. De worteldoek is iets groter dan de tent dus die vouwen we op zodat het niet uitsteekt. Maar ik merkte dat er wel meer vocht doorheen komt dus echt ideaal vind ik het niet.
Ah jij bent het dus al eerder tegen gekomenā¦
Nou inderdaad dat lijkt mij dus ook met zoān wortel doekā¦de werking is dan logischerwijs beter voor de ondergrond echter minder werkzaam voor de tent.
Wij hadden het dit jaar ook. Hebben de worteldoek niet opgevouwen, omdat we dachten dat het daarbij niet nodig is. Dus onze stak wel uit. Maar dat is beter van niet dus?
De tent was inderdaad wel een stuk viezer dan normaal :(.
Nee dat wordt een geleider voor vocht op de bovenkant van het stuk dat uitsteekt naar onder je tent. Als het dus flink regent glijdt dat allemaal zo tussen de worteldoek en onderkant van je tent. Maar dat is met een grondzeil niet anders. Ik weet in ieder geval niet beter dan dat je alles wat onder je tent uitkomt om die reden naar binnenvouwt.
Zon worteldoek houdt het vocht toch niet tegen? Dan stap je smorgens in een kletsnatte voortent?
Heb zelf een vouwwagen met een kuipzeil. Weet dat mensen daar worteldoek onder doen zodat het niet vies wordt maar snap daar het nut niet van. Dan moet je alsnog een smerig worteldoek meenemen. Ze gooien dat dan om het jaar weg. Hoop onnodig afval lijkt me. Even je kuipzeil schoonborstelen is echt een klus van niks.
Maar zoān kuipzeil of ander niet vochtdoorlatend zeil mag dus niet meer op sommige campings. Ik gebruik een zeil (nu worteldoek) vooral tegen beschadigingen en om de tent droog te houden aan de binnenkant. Heb ook liever een heel goor grondzeil dat je in een vuilnisbak propt en thuis schoonmaakt dan hele gore onderkant van de tent met risico dat je tentzeil ook vies wordt. Ik merkte met een worteldoek dus wel dat het binnen nat wordt op plekken waar langer/meer druk op de vloer staat, dat is met een zeil niet.
Al dat extra plastic bij kamperen vind ik niet meer van deze tijd. Hartstikke milieuvervuilend. Het is alleen gemak bij opruimen en schoonmaken. Als je de tent laat drogen, borstel je eventueel vuil er daarna makkelijk weer af.