Wij gebruiken inderdaad nooit zeil/doek eronder. Ik denk als iedereen dat doet, dat je dan geen fijne grasrijke campingplekjes tegenkomt. Wat we doen is inderdaad de onderkant goed drogen bij het inpakken (met de zon of een oude handdoek) en borstelen.
Maar dan is je voortent toch helemaal nat? Kun je nergens droog zitten smorgens of als het regent. Afgelopen zomer liep mn dreumes nog niet, was echt blij met het kuipzeil.
Als het de hele week droog en warm is dan staan we wel gewoon op het gras maar als het regent of je hebt zon versleten stoffige plek dan zeker het kuipzeil.
Op veel natuurcampings in Nederland mag je idd ook geen zeil neerleggen, en ook geen kleedjes etc voor je caravan. Maar kuipzeil etc wat aan je kampeermiddel vastzit mag wel, daar kan je weinig aan doen natuurlijkā¦
Ik vind dit wel bij die wegwerp grondzeilen, dat hebben wij vaak gebruikt als we met de trein gingen en dus klein inpakten. Van huis uit heb ik geleerd altijd een grondzeil mee te nemen dus de hele optie dat dat niet hoefde kwam niet eens bij me op. Mijn ouders hebben hun grondzeilen al 40+ jaar en gebruiken die nog steeds.
Wij hebben in onze voortent geen zeil liggen, dus dat is dan sochtends mogelijk vochtig. Vorig jaar was het heel regenachtig en kon mān kind nog niet lopen dus toen hadden we een festivalmatje voor de tent.
Ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht, zou het best willen aanpassen. Alleen beetje balen van die grondzeilen die ik pas een jaar geleden gekocht heb .
Wat bedoel je met voortent? Het gedeelte in de tent waar je niet slaapt? Dat was niet vanzelf nat maar wel onder de plekken waar kratten stonden of als je er langer op ging zitten. Dat vond ik dus wel echt irritant. Of bedoel je echt voor de tent dus onder de luifel? Daar heb ik sowieso niks liggen. Ik leg s ochtends buiten een picknickkleed neer met waterdichte onderkant voor mijn kind om op te spelen en als het regent hebben we toch nauwelijks iets aan onze mini luifel dus zitten we binnen op het picknickkleed.
@Peterselie wij hebben altijd herbruikbaar grondzeil gehad en telkens opnieuw gebruikt. Hoop dat dat met het worteldoek ook kan. Vind je tent beschermen ook wel wat waard.
Onze nieuwe tent moet na 2 jaar gebruik al voor reparatie door onze eigen schuld Te strak opgezet en daardoor is er een rits gescheurd. Zo kut en zoooo dom.
Ja bedoel idd het stuk waar je niet slaapt. Waar dus alle spullen liggen en waar je zit als het regent. Lijkt me heel kut als dat nat is?
Het kamperen afgelopen weekend was geweldig! Dus ik wil dit weekend nog een nachtje.
Iemand tips voor een leuke camping in de buurt van Gouda? Ik wil vooral graag een leuke speeltuin, verder boeit het me dit keer niet zo veel.
Stadscamping schoonhoven misschien? Hebben ook een speeltuin maar die is niet heel groot
Camping de boogaard is ook mooi, maar geen speeltuin. Beide aan t water (dus weet niet od dat geschikt is)
Hele oude post - reactie maar bedankt voor de
Tip! Nu ook een handfilter aangeschaft en wat een gemak! Thermoskan mee en hop!
( ik nam altijd zoān kleine nespresso mee )
Iemand een tip voor een camping in Nederland waar je echt vrij uitzicht hebt? Dus geen veldje waar je tegen de overburen of bomen aankijkt, maar echt de verte in. Voor komende week, we gaan met de tent.
Los van het geld, wat zou je kiezen?
- Caravan
- Camper
- Vouwwagen
- Tent
- Anders
0 stemmers
Dit ligt er aan hoe en waar je wil kamperen. Als je hoogzomer drie weken zuid-frankrijk kiest, is een tent leuk. Dat geldt ook voor meer afgelegen plekken of in de bergen op van die heel kleine idylische plekjes. Maar als je weekendjes Nederland doet, is een caravan naar mijn idee fijner (omdat je voor die 2 dagen niet je volledige huishouden hoeft in te pakken, want je hebt de spullen al in de caravan en je kan droog en warm zitten als het regent).
Met zān tweetjes een camper. Maar met een gezin absoluut een caravan. Makkelijker spullen meenemen, en er zijn weinig tot geen campers met genoeg gordels voor bijv 5 personen.
Ook elke keer al je spullen inpakken als je boodschappen oid wilt doen of naar een stadje wilt. Met zān tweetjes pak je dan de fiets ofzo.
Merk dat ik het met (jonge?) kinderen ook lekker vindt langer op 1 plek te zijn en dan vind ik een caravan wel heel lekker. Al je zooi meeslepen zonder al te veel beperkingen, en een lekker bed haha
Vouwwagen 100%! Je hebt wel echt dat tentgevoel maar slaapt gewoon op een volledig matras en meer ruimte om te staan dan een normale tent.
Heb ooit 3 weken in een camper doorgebracht en het feit dat je elke keer alles in moet pakken als je even ergens naar toe wilt vond ik echt vreselijk. Plus dat ik echt nauwelijks leefruimte had in dat ding.
Voorkeur gaat momenteel uit naar een caravan maar het lijkt me best wel technisch met alles erop en eraan en qua gewicht en koppeling aan auto en verdeling kiloās waterpas zetten, chemisch toilet water etc. en ook het wennen met zon enorme sleurhut achter de auto. Wij zijn allebei niet enorm handig haha. Hoe ingewikkeld is het allemaal?
Lijkt me trouwens wel super om hem dan zo knus en eigen te maken en op te knappen.
(Als kind hadden we een vouwwagen) maar ik vind het nogal een gesjouw met spullen denk ik, zeker met 2 kinderen onder de 4.
Grootste uitdaging is denk ik: kan je auto ām trekken? En zo ja: is dat ook nog verantwoord zonder BE rijbewijs.
Wij zijn wel beide van huis uit een caravan gewend, dus bekend met de basics haha. Maar denk dat je daar wel snel in thuis bent met lekker vaak doen! Met een camper heb je een hoop dingen (als chemisch toilet enz) ook uit te vogelen
Oh en stalling. Is hier in de regio om te janken om te regelen.
Camper met 45 km per uur scooter in de garage dan is het denk prima te doen met even naar een stadje etc.
Wij hebben nu een camper en zou niet meer anders willen, vind het echt het fijnste & leukste!
Heeft iemand ervaring met in de zomervakantie kamperen in zuid Engeland? Lijkt me heel mooi maar ben wel een beetje bang voor het weer. ās Avonds nog een graad of 17 zou wel fijn zijn. Afgelopen jaar in zuid frankrijk geweest en daar was het de hele dag en nacht steeds net te warm dus wil iets koeler maar niet gelijk 10 graden ās nachts oid.
Klimaat in het zuiden is een beetje hetzelfde als hier, dus je moet denk ik geluk hebben, net zoals hier. Als je hartje zomer gaat, dan moet het qua temperaturen wel goedkomen, maar is nog geen garantie op mooi weer.
Vind het tegenwoordig moeilijk om met zekerheid te zeggen dat het weer goed gaat zijn. Afgelopen september was ik kamperen in Italiƫ en dat was zo onwijs wisselvallig. Het jaar ervoor in juni in Schotland en we hebben alleen maar zon en 20+ graden gehad. Ik merk als ik zo de kampeervakanties van de afgelopen 15 jaar vergelijk dat het klimaat wel echt heel onzeker is geworden.