Zou eerder bang zijn voor de regen haha. Op kou kan je je kleden.
Het blijft een risico tav regen ja, kun je daar flink pech mee hebben maar dat vind ik tegenwoordig echt overal, dus wij gaan nu alleen nog maar kamperen op de bonnefooi. Hadden Noord-Spanje in juni als optie dit jaar maar was echt veel regen en toen zijn we naar Italie - oa Elba - gegaan. Te warm vind ik zelf ook niet fijn.
Wij twijfelen ook over een caravan of een vouwwagen.
Onze auto kan niet veel trekken en een vouwwagen kan thuis in de garage. Dus daar gaat mijn voorkeur naar uit. Maar we willen er wel een wat makkelijk op te zetten is. We zijn echte beginners in kamperen
Wij hebben twee jaar geleden een 20 jaar oude Holtkamper gekocht, die echt nog super goed is. Ik vind het opzetten echt super makkelijk! Denk dat we echt in een kwartier opgezet kunnen zijn.
Dan zou ik voor een vouwagen gaan, want een caravan stallig vinden is heel lastig! En geloof dat er tegenwoordig genoeg makkelijke vouwagens zijn, zoals opblaasbare etc
Ja scheelt misschien dat we in Twente wonen en je hier nog wel wat makkelijker aan een stalling komt(hoor ik om me heen).
We moeten maar eens op zoek. Hebben nog tijd genoeg. Gaan dit jaar namelijk naar Canada en Amerika met familie. Dus hebben het nog niet nodig.
Wij hebben onze 1e caravan gekocht. Moeten alle inboedel nog kopen. Is Obelink dan een aanrader?
Voor de grote dingen ga ik ook marktplaats af.
En bestek etc? Is de action iets of heeft iemand een goeie tip?
En skottelbraai of iets anders?
Cadac safari chef!
En love Obelink, maar heb geen ervaring met specifiek een inboedel voor een caravan.
Wat zoek je qua inboedel? Wij hebben het meeste van marktplaats eigenlijk… alleen kastjes voor buiten van obelink en de tafel (want we wilden een hele grote).
Ja ik moet eigenlijk echt alles nog hebben ga indd op marktplaats zoeken maar is (in de omgeving) niet zoveel te verkrijgen.
Obelink en marktplaats lijkt me een prima combi . Keukenspulletjes, beddengoed etc hebben wij ook veel van Ikea of kringloop. Aldi/lidl hebben ook regelmatig acties van bijvoorbeeld wollen dekbedden.
Niet specifiek voor kamperen, maar ik heb laatst vrij goedkoop bestek kunnen halen bij de IKEA dat prima eet
Förnuft heet het
Wij hebben best wat bij de ikea gehaald en ook veel bij obelink inderdaad. Kan je gewoon online bestellen natuurlijk maar de winkel is ook leuk om naartoe te gaan.
Ik denk dat mensen in het voorjaar hun kampeerspullen weer uitzoeken en er daarom niet zoveel op marktplaats is te vinden nu. Ik zou gewoon even wachten.
Wat zijn leuke kindvriendelijke campings (4 en 1jaar) in Spanje Frankrijk of Italië?
Heeft iemand een tip voor een camping in de regio Luxemburg/noord Frankrijk/Belgische ardennen? We willen met onze tent kamperen en gaan met dochter van dan 3. Een beetje sfeervolle camping is fijn, maar ook wel dat er wat te spelen is voor onze dochter. Dus houd me graag aanbevolen voor tips!
Kan toch zijn dat iemand in die regio een superleuke vakantie heeft gehad op een camping? Ik vind persoonlijke ervaringen vaak meer zeggen dan zo’n site met een reeks campings die ik allemaal toch niet ken.
Wij zijn afgelopen zomer naar camping hohenbusch geweest. We hadden een kampeerplek met uitzicht. Dat is een aanrader.
Sanitair is schoon. Best wat speeltuintjes, veel kleine kinderen om mee te spelen, een kinderboerderij en een zwembad.
Dicht bij de grens van Luxemburg en Duitsland
Mooie natuur en flink glooiend.
Wel is het jammer dat in de oorlog de steden daar zijn gebombardeerd dus voor oude stadjes hoef je die kant niet op te gaan.
Vielsalm en Malmedy zijn leuk om te bezoeken
Eifel zoo vond ik ook erg kneuterig leuk.
Mijn zus is al 3 x hier geweest (kinderen tot 5 jaar), wij gaan deze zomer ook met onze peuter. Geen idee wat noord Frankrijk is. Maar het is 6 uur rijden vanaf Rotterdam.