Kampeertopic

Dan zou ik gewoon een keer testpakken! Alles in de auto en wat je in de dakkoffer wilt ernaast, evt van iemand een dakkoffer lenen idd al kunnen die ook wel flink in maat verschillen. Wij denken er ook over om een bagagerek in de auto te laten installeren, als alles net past is dat misschien ook de investering waard. Dan kan je de achterbak veilig tot bovenin volstouwen zonder dat de boel in de nek van je kinderen ligt bij een noodstop/botsing.

Ik heb ook een vraagje:
Wij willen een tent kopen maar ik heb wat koudwatervrees. Hij is 7 meter lang en dat lijkt mij opeens zo enorm? Terwijl het mij ook heerlijk lijkt om voldoende ruimte hebben om een beetje te leven met twee kinderen.
De komende zomers blijven we waarschijnlijk in Nederland of net over de grens, dus het is wel fijn als je je ook kan redden op een regendag…

Iemand ervaring met een grote tent?
Het is een opblaasbare, dat lijkt mij sowieso fijn.

1 like

Ja wij hadden ook zo’n grote tent, echt heerlijk!
Inderdaad genoeg binnenruimte zodat je met slecht weer ook binnen kan zijn zonder dat alles in de weg staat.
We hebben nu ook een kleinere en dat is prima maar dat is alleen omdat we nu naar het buitenland gaan.
De laatste regenzomer in Nederland was ik zo blij met m’n grote tent, daar was de ruimte echt onmisbaar voor mij

2 likes

Is dit allemaal binnentent of is er ook een stuk deels overdekte voortent? Ik vind van die hele lange tenten altijd zo ongezellig overkomen. Omdat je alleen maar tegen muren aankijkt.
Onze binentent is 3 meter diep en dan is de voortent 1,5 meter maar daar kan nog een extra stuk aan zodat die verlengd wordt. Ik weet even niet hoeveel dat is. Wij hebben zo’n de waard tent.
Ik vind het met z’n 3en goed te doen maar mijn kind was 1 en 2 toen we op vakantie gingen.
Het opblaasbare lijkt me wel echt heel chill. Ik vind het opzetten het grootste minpunt aan onze tent (niet dat ik het ooit gedaan heb, maar het duurt erg lang).
Wij gaan trouwens ook voornamelijk in Nederland op vakantie.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden!
Het is deze tent: Redwood Navarro AIR 400

Dus inderdaad met een grote voortent erbij, maar die kan je wel voor een groot deel open ritsen.

Het lijkt mij vooral lekker dat al je spullen een goede eigen plek kunnen hebben en er dan ook nog wat ruimte overblijft om te leven :sweat_smile:

1 like

Het hangt er ook maar net vanaf waar je gaat staan. Wij hebben een tunneltent van 3x6 en op sommige campings schaam ik me voor hoe groot die is en op andere campings lijkt het een lullig klein tentje, haha.

Maar puur voor onszelf vind ik het een heerlijk formaat (wij zijn met 3 en je kan in onze tent overal staan). Echt een mini-huisje maken we ervan, alles heeft een eigen plek. Zo’n wand met vakjes is ook ideaal voor zonnebrand, sleutels, oplader, boek en al dat soort rondslingerend klein grut. Achteraf gezien had ik wel beter op de pakmaat moeten letten, zie de discussie hierboven over grote tenten in kleine auto’s :sweat_smile: Onze tent is van katoen en dat is een flink en zwaar pakket. Voor een weekendje weg met mooi weer vind ik het echt teveel gedoe/gesjouw, dus daarvoor heb ik nu een kleinere tent gekocht, voor 100 euro tweedehands op MP.

Opblaasbaar is wel ideaal idd! Wij krijgen vaak verbaasde reacties over hoe snel we hem opzetten. Een keer verkassen in de vakantie is daardoor ook goed te doen, we zijn de afgelopen jaren vaak 2 weken gegaan en dan op 2 verschillende campings in NL.

3 likes

Wij hebben een mini auto en een daktas (ook nog een idee) gekocht vorig jaar. Dat paste allemaal incl 5 persoons tent a 30kg.

1 like

Jullie hebben hem uitverkocht :joy:
Gelukkig net op tijd besteld.

2 likes

ligt er denk ik vooral aan wat voor type campings je graag staat, of je graag rondtrekt of lang op ƩƩn plek staat e.d. De type campings waar wij heen gaan, is zo’n grote tent onhandig maar er zijn natuurlijk campings waar dat prima kan.

Wij zijn aan het roadtrippen en nu in Beieren, willen hierna naar Praag. Kent iemand een goede & leuke camping die handig gelegen is?

In de straat Trojska (Praag dus) zitten allerlei stadscampings. Echt bedoeld om de stad te bezoeken, is dat wat je zoekt? Aan het einde van de straat gaat de tram het centrum in. Makkelijke locatie! Ik ben zelf 2x bij AutocampTrojska geweest en dat beviel prima. Het voordeel van die straat is: Als de een geen plek heeft, rij je door naar de buren. Enz enz. :joy:

4 likes

Oke thanks! Wel goede optie denk ik. Had nu 2 andere wel echt ā€˜campings campings’ gekeken - meer in de natuur, tram/bus voor de deur - maar beide vol…

1 like

Ben uiteindelijk op een leuke camping buiten Praag beland; in een fruitbomengaard, gerund door een familie en met OV halfuurje naar centrum. Prima!

2 likes

Ik heb net 8 dagen vakantie gereserveerd op een mega camping in Brabant. 1000+ plekken, binnen en buitenzwembad, mega speeltuin, kinderboerderij, alles. Ik was vandaag op deze camping om m’n kind op te halen en zelfs in het toiletgebouw werd kindermuziek gedraaid.
Maar het was wel ideaal want er is op alle mogelijke manieren vermaak. En ik vind nieuwe campings kiezen en hoe is het dan moeilijk en spannend.
Ik zit nu overspannen thuis, en dat zal over 2 maanden nog wel (deels) zo zijn en met deze camping denk ik dat we makkelijk vermaak voor onze peuter hebben zonder dat we heel de tijd uitstapjes hoeven te doen. Waardoor ik ook makkelijker rust kan nemen zonder fomo.
Tot het moment dat ik de camping opstapte dacht ik nog dat dit allemaal samen m’n grootste nachtmerrie was maar m’n kind was er ook zo gelukkig :smiling_face_with_three_hearts:.

3 likes

Ik zoek een camping(tent) in Nederland.
Niet op een kindercamping het liefst een volwassenen camping en met veel privacy, groen/natuur

Iemand tips?

Quadenoord? Er is geen vermaak speciaal voor kinderen, en zie ze er ook niet veel. Er is geen stroom, dus dat is wel iets om rekening mee te houden

Den ouden dam vonden we ook mooi

Landgoed Geijsteren ook

Ik kijk altijd op https://terreinzoeker.natuurkampeerterreinen.nl/

2 likes

Quadenoord vind ik ook echt een aanrader. Toen wij er zaten was er wel een gescheiden vader met 2 zoons en die hadden dus ook geen vermaak :’).
Ik vind de Grutto ook heel leuk, en als het rustig is heb je je eigen eilandje om op te staan. Maar is tevens niet voor enkel volwassenen.

1 like

Ik zou naar natuurkampeerterreinen kijken. Dat zijn vaak hele fijne campings met veel groen en rust en echt voor kampeerders. Hoe minder speelvoorzieningen, hoe minder kinderen. Bij twijfel zou ik gewoon de camping even bellen en vragen hoe de sfeer daar is in de periode dat je wilt gaan.

https://terreinzoeker.natuurkampeerterreinen.nl/

1 like

Mijn man en ik hebben een tenttrailer gekocht! Eind van de maand gaan we er voor het eerst mee weg, ik ben benieuwd. We hadden eigenlijk zo’n ding gehuurd voor onze vakantie volgende maand, maar dachten ineens laten we er maar gewoon voor gaan. We gaan deze maand gewoon een paar dagen ermee op pad (was nog een uitdaging om een camping te vinden want Hemelvaart is heel druk blijkbaar) en dan kunnen we even inschatten wat we nog missen in onze uitrusting. Het is al een tijdje geleden dat we hebben gekampeerd.

19 likes

Ugh ik wilde in januari al een warme sleeping liner kopen, omdat mijn slaapzak niet warm genoeg is en ik heb het nog steeds niet gedaan :(. Morgen wil ik weer kamperen alleen ik heb geen zin om het koud te hebben. Iemand nog tips of iets wat ik kan kopen in een stad zonder outdoor winkel? Laatste keer had ik al al bijna mijn kleding + jas aan, maar was niet warm genoeg. Enige wat ik nu nog wil doen erbij is dan weer een kruik maken, maar soms doe ik er 2 en is dat zelfs niet warm genoeg :skull:

Ja dit probleem speelt al te lang.

1 like