Kampeertopic

Zal niet alles tegen houden maar wel makkelijk: picknickkleed onder je luchtbed en fleecedekens mee. Picknickkleed heeft bij mij toen echt wel geholpen toen het 7 graden ‘s nachts was!

1 like

Hmm ja ik heb al een mat met een hoge r waarde, dus ik weet niet hoe veel dat gaat schelen! Maar bij een tweedehandswinkel even kijken voor een extra deken is misschien wel een idee, al zijn mijn fietstassen ook al erg vol en weinig ruimte voor meer :joy:

Ik zit nu te denken: miss zo een warmtedeken die je tegen onderkoeling gebruikt? Dat is dun en neemt weinig ruimte in beslag. Denk alleen dat hier geen winkel is die ze verkoopt

1 like

Ja een onderkoelingsdeken of iets er onder inderdaad. Misschien ook wel te vinden in een grote Etos of kruidvat?

Ik ben op fiets vakantie in NZ! En ik besefte net dat het morgen natuurlijk zondag is, dus veel winkels ook niet open :joy:

Maar ik denk 2 kruiken en dan mn jas over mijn middel leggen ? Of bij de camping vragen of ze nog een extra deken hebben. De laatste nacht had ik het idd vooral koud bij eerst mijn voeten en toen mijn middel!

Koop een opblaasbaar veldbed van decathlon dan lig je niet op de grond en komt die kou van de grond niet zo erdoorheen.

Oh grapje :joy:

Dan wat algemene tips: zorg dat je warm je slaapzak in gaat, dus goed aankleden in de avond. Alles tussen je matje en de grond zorgt voor wat isolatie. En zorg er vooral voor dat je warm blijft rondom je organen, dus idd je middel. Oh en een muts op je hoofd.
Mocht je iets randoms willen proberen kies dan voor wol of dons en laagjes.

2 likes

Yes, ik zal morgen even kijken wat ik kan vinden in de winkels die wel open zijn. Ik heb ook helemaal niet genoeg warme kleding mee en overdag is dat geen probleem, maar s avonds dus wel!

1 like

Misschien nog checken of je dons goed verdeeld is in je slaapzak! Soms krijg je van die cold spots omdat het dons daar opzij geschoven is. Inderdaad koud nu, lig zelf atm met drie laagjes aan op twee foam matten onder een quilt die tot -7 gaat :cold_face:

Edit: mijn vriend tipt nog om heel veel te bewegen vlak voordat je de slaapzak in kruipt zodat je lichaamswarmte de zak op warmt!

1 like

Ja dat is nog wel een goede! Mijn slaapzak heeft een comfort temp van 3 graden, maar ik merk bij alle nachten onder de 8(?) dat ik het gewoon te koud heb :confused:

Ik heb de laatste tijd gelukkig veel in hostels of airbnbs verbleven, maar soms moet je wel kamperen.
Oh en mijn tentstok is ook nog afgebroken, dus daar moet ik ook echt voor naar een outdoor winkel!

Oehh en bij jullie zal het nu nog wel veel kouder zijn, zeker als de jullie het met die quilt en laagjes zelfs koud hebben! Ik hoor trouwens wel van iedereen dat ze een quilt bij echt koude temperaturen toch noet warm genoeg vinden.

Wij zijn nu in Nederland kamperen met onze nieuwe Volkswagencamper en echt weer zo’n topweer. En waardering voor de Nederlandse campings❤️

6 likes

Nu iets hoger (Blenheim) maar inderdaad wel koud! Quilt is idd wat lastiger warm te houden maar die van ons is wel echt warm :smile:

2 likes

Ik gebruik zo’n aluminium ding voor de autoruit, tegen bevriezing. Bij toeval ontdekt dat dat werkte en aangezien die toch al in de auto ligt ook vrij handig.

2 likes

Van die EHBO nooddekens werken ook heel goed.

1 like

Als vervolg op bovenstaande post:

Ik ga dus voor het eerst in jaaaren weer kamperen. Dat betekent wel even een investering in wat spullen. Ik wil wel het minimale meenemen, want ik heb maar een kleine auto. Voor nu heb ik de volgende dingen gekocht en/of die kan ik lenen:

• tent (opblaasbaar :heart_eyes:)
  • slaapmat eenpersoons 2x
  • slaapzak eenpersoons 2x
  • tafel
  • stoelen 2x
  • koelbox
  • kookstel
  • gasflessen
  • picknickkleed

Hoeslaken en kussens wil ik van huis meenemen. Plastic servies en bestek hebben we ook wel in huis. Voor m’n gevoel mis ik dan nog de volgende dingen. Gelijk de dingen waarvan ik niet zo goed weet wat nou handig is. Dus mocht iemand meelezen en tips hebben, heel graag!! En zie ik nog iets over het hoofd, wat ik absoluut niet moet vergeten?

• Pannen
  • Iets om koffie te maken
  • Verlichting (zowel in de tent, als 's avonds buiten)
  • Parasol/tarp/luifel (we hebben maar een kleine tent, dus een manier om schaduw te maken zou wel handig zijn, maar hoe?)
  • Stroomkabel
  • Waslijn
  • Afwasteil?
  • Plasemmer? (zoon is 4, dus wel handig voor 's nachts lijkt me)
1 like

Je hebt opbouwbare emmers die nemen niet zoveel ruimte in. Ik vind een teiltje altijd wel handig voor een afwasje bij mijn tent, een handwasje of voetenbadje. In mijn kampeerstash zit zo’n ding voor doordruk-koffie (water koken op je kookstel) dat werkt echt prima en neemt weinig ruimte in

3 likes

Wij hebben ook oprolbare miniverlichting voor buiten en binnen.

En qua schaduw, wij vinden een terp drama. Je krijgt het slecht gespannen en klappert in de wind.
Een parasol is wel fijn extra maar denk aan een stevige voet die je in de grond kan draaien.

Afwasteil, jazeker! Een stevige met hendels, wij verzamelen daarin de afwas en na het avondeten neem je alles zo mee naar de afwasplekken.

En we hadden toen onze dochter klein was ook een plasemmer ja,
Wel onhandige dingen om mee te nemen dus zo klein mogelijk.

Verder gebruik ik ook elke dag een bezem.
En wij hebben een droogrek. Er zijn vaak niet genoeg bomen om je was aan te hangen.

2 likes

Op de camping, en eigenlijk überhaupt, gaat er voor mij niets boven koffie uit een bialetti!

3 likes

Dank voor alle tips! Heb je wat betreft de verlichting een tip? Oprolbaar klinkt goed!

@AutumnStorm jaa die heb ik nu ook op het oog :heart_eyes:

2 likes

Deze zijn het,

Civikyle 10 M led lichtsnoer voor… Amazon.nl

We hebben een oplaadbare stormlantaarn voor lezen en spelletjes en deze lichtslierten eentje binnen en eentje buiten aan de luifel.

2 likes

Kijk vooral even door de strepen heen maar kreeg dat niet weg op mn telefoon haha! Die oprolbare verlichting hebben wij ook, ZO blij mee geweest afgelopen zomer! Komt niet in de knoop en die van ons gaf ook echt goed licht.

Mijn vader heeft ook nog een spel/leeslampje gemaakt met een goede felle lamp van de ikea en daar aan powerbank aan vastgemaakt. Ook heel fijn.

Een tarp wil ik eigenlijk ook al een tijdje maar geen idee hoe je zoiets makkelijk kunt vastmaken dus dat stel ik al een paar jaar uit hahah.

1 like