Kampeertopic

Die lampjes op rol zijn echt van die typische dropship dingen. Ik heb net een nachtje gekampeerd met vriendinnen en één van hen had 2 rollen lichtjes mee en ze zijn allebei hetzelfde, maar dan met een ander merkje (gewoon een stickertje). De vriend van die vriendin heeft ze ooit op AliExpress gekocht. Ik zou gewoon de goedkoopste kopen, ze zijn toch hetzelfde.

3 likes

Gelukkig niet in Nederland?
Lekker ergens anders het gras slopen. Rare mentaliteit. Zo’n tenttapijt met gaatjes hoef je ook niet thuis uit te hangen hoor, dat klop je uit en vouw je op voor de volgende keer.

7 likes

Ze waren laatst ook te koop bij de action, was hier alleen gelijk uitverkocht

4 likes

Blijft daar geen modder of iets aan hangen?

1 like

Mag op andere plekken vaak ook niet

En modder borstelen wij er vaak met een handveger af. Is het echt erg dan spoelen we hem in nederland nog af.

1 like

Weet iemand hier of er lage tafeltjes zijn, waar je op van de helinox stoeltjes aan/bij kunt zitten. En dan wel voor 4 personen?

Bij de decathlon hebben ze wel, maar die zijn heel klein. Kan er twee van bij elkaar zetten bedenk ik me, terwijl ik dit typ :slight_smile:

https://www.decathlon.nl/p/campingtafel-voor-4-tot-6-personen-opklapbaar/_/R-p-109685?mc=8872549&c=Kleurloos
Bij deze zijn de poten uitschuifbaar, als je ze niet uitschuift is het een lage tafel. Alhoewel die misschien nog net te hoog is. Als je wil kan ik het wel voor je opmeten. Hij staat in de tuin.

Thanks! Ik zie de minimale hoogte al op het plaatje: 54 cm!

Zou wellicht wel kunnen. Met hemelvaart gaan we weer op pad, dan even kijken hoe het past.

1 like

Ik overweeg morgen weer een nachtje te gaan kamperen met m’n dochter. Probeer alleen nog een avondmaaltijd te bedenken die ik kant en klaar kan kopen of snel kan maken vooraf, en koud lekker is.

Pasta of couscous salade. En veel plezier, heerlijk met dit weer!

2 likes

Ik doe altijd inspiratie bij Camperkeuken op insta op. Veel plezier!

1 like

ondertussen in de tent maar we zijn gesettled. Had gister al salade gemaakt en voor m’n dochter pannenkoeken mee. Nu lekker boekje lezen en slapen.

12 likes

Hallo allemaal. Wij gaan dit jaar voor het eerst als gezin kamperen. We zijn ooit wel eens met een klein tentje op vakantie geweest 15 jaar geleden maar verder is een kampeervakantie mij nog redelijk onbekend. We gaan wel de light versie nemen en hebben een plek met privé sanitair :ok_hand:t3: (en een koelkast, douche, wasbak en werkbladje). Qua koken hebben we nog ons hele oude camping gaz dubbel kooktoestel die we 15 jaar geleden tweedehands kochten. Maar zelf ben ik wat angstig mbt tot gasflessen in de tent/auto. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen is met een elektrisch kooktoestel op de camping. Of het haalbaar is er een potje pasta op te koken of dat het echt een half uur duurt per pannenkoek zoals bij mijn oma vroeger op de camping?

Volgens mij is elektrisch koken bij de meeste campings niet toegestaan omdat die elektra bij de tent er niet opgebouwd is als iedereen dat doet. Kan zijn dat het bij de camping waar je nu heen gaat wel kan en bij een volgende dus niet.
Is er een reden dat je angstig bent rondom gasflessen?

Wij hebben wel eens bij een huurtent een elektrisch ding gehad en dat ging inderdaad heel langzaam. Onze skottelbraai werkt dan veel beter!

Misschien goed om eens op te zoeken wat de gevaren zijn van gasflessen in de auto. Volgens mij niet zoveel :blush:

In de tent lijkt het me niet nodig? Wij koken altijd gewoon buiten.

Gasflessen zijn tegenwoordig ontzettend veilig. Op de site van de anwb hebben ze er ook een pagina over met veelgestelde vragen. Vervoeren in de auto kan echt prima hoor. Loop anders eens een anwb in en stel je vragen, dan kunnen ze het ter plekke laten zien. En bij ons staat het gewoon altijd buiten onder de luifel, dus niet in de tent.

Elektrisch koken zou ik niet doen op een camping en zijn ze vaak ook niet zo happig op.

1 like

Bedankt voor jullie antwoorden! Het is vooral de angst voor het verkeerd aansluiten/lek en dat de boel ontploft. Maar wat ik lees is elektrisch ook geen optie. Ik ga me goed laten informeren over het aansluiten en iig een nieuwe slang aanschaffen.

1 like

Wij koken al jaren op inductiekookplaten. Zou niet meer terug willen naar gas, inderdaad door het vervoer en het eventueel vullen op bestemming.
Wok en kookpan doen het er goed op.

Iemand toevallig tips voor een camping ergens rondom/in de Ardennen?

Ik heb een idealistisch beeld voor me met een camping aan een riviertje waar mijn zoontje (2,5) in kan spelen en verder rustig en niet groots opgezet / beetje natuurcamping vibes. Wie weet heeft een van jullie ergens eens heel leuk gekampeerd :smiling_face:

1 like

Ik was hier 13 jaar geleden en dat was een leuke camping. Wij hadden toen een plekje aan het water. Veel uitstapjes konden ook met de trein

En hier was ik 12 jaar geleden, iets groter en er zaten toen heggen tussen de plekken dus dat vond ik wat ongezellig. Maar verder ook een prima camping. Vond die andere wel leuker. Als je de ourthe op maps volgt zie je sowieso veel campings.

3 likes