Kampeertopic

Ik vond deze fijn, we stonden met ons tentje helemaal vooraan aan het water (heerlijk om bij in slaap te vallen) dus als ik uit mn tent kwam zag ik de caravans/campers niet :stuck_out_tongue: maar ze zijn er wel, zoals je op de fotos wel ziet

3 likes

Stilbjerg Sleep & Hygge is een kleine camping, die vond ik erg fijn. Het heeft vooral rust te bieden. Geen animatie voor kinderen of iets dergelijks.

1 like

Alle drie de campings zien er echt top uit! Mega bedankt @Twijfelaar @macchiato en @Waterverf

1 like

We hebben echt een hele fijne gevonden van Defa en in bamboo! Staat als een huis en heeft ook van die platte pootjes.

1 like

Waar ergens hebben jullie drinkwater? Heb nu gewoon een petfles in het koelkastje staan die ik vul, (uit caravan gebruiken we niet als drinkwater). Of is een jerrycan dan niet perse nodig?
En hoe lang blijft het fris?

Wij hebben een kleine opvouwbare jerrycan, maar het verschilt een beetje per camping of we die gebruiken. Ik wil het water minstens 1x per dag verschonen en met warm weer wordt het lauw. Dus op (kleine) campings met een waterpunt in de buurt halen we het eigenlijk liever flessen gewoon vers uit de kraan, elk gezinslid heeft een waterfles mee die we gevuld houden. Bij grotere afstanden is het wel handig om wat meer water bij de hand te hebben, ook om wat te kunnen afspoelen ofzo.

2 likes

Wij hebben zo’n waterzak/jerrycan met kraantje van Dometic nu dit jaar voor het eerst & vind het toch wel heel handig voor drinkwater!

Wij vullen deze elke ochtend en hangen hem op in de camper.Link Verder 2 flessen voor ‘nood’ onderweg.

Met wildkamperen een waterfilter en Hadex mee.

1 like

3 van deze 1 liter flessen: Sigg Traveller 1.0L Drinkfles | Bever

Water blijft heerlijk koel en gebruiken de flessen thuis ook. Ik vind bijvullen niet zo’n probleem, gewoon meenemen als je naar de wc gaat. We hebben ook een opvouwbare kleine jerrycan. Dat is meer voor even handen wassen bij de tent of koken. Vind het zelf te snel lauw worden bij warm weer om nog te drinken.

Hoe zouden jullie dit doen?

We gaan morgen kijken bij een caravan.
4 persoons.

We hebben 2 kinderen van 6 en 11 maand.

We hadden het idee dat onze oudste wel in een erker tentje kon in de voortent. Maar hij wil graag nog in de caravan. Hoe laten we ze beide slapen ?

Is er geen mogelijkheid tot een stapelbed?

Ik heb geen idee. We zijn zelf niet erg handig

1 like

Zit er al een vast bed voor jullie in en is er dan daarnaast nog iets om te bouwen bij de eethoek tot een bed?
Of zou bijvoorbeeld jullie jongste nog ergens in zo’n Deryan-tentje kunnen liggen?
Op Pinterest of bijv. Instagram van Caravanity zie ik altijd wel allerlei grootste verbouwingen, dus misschien is het zelf erin bouwen van een stapelbed (als je daar de ruimte voor hebt) ook wel mogelijk…maarja moet je wel zin/tijd voor hebben.
Naja en anders toch naar een ander model gaan kijken :wink:.

Wij hebben een tweedehands caravan gekocht met een stapelbed met 3 bedden en een vast bed voor ons. Ik vind het zelf heerlijk dat er niets omgebouwd hoeft te worden!

2 likes

Ja er zijn 4 slaapplekken dus een tentje lijkt me wel te kunnen.

Een stapelbed lijkt me ergens ideaal.
Maar is vaak boven ons budget. En onze 6 jarige is nog al een slaapwandelaar

1 like

Hmm ja, het is vaak wel wat duurder (al vond ik op Marktplaats ook wel wat goedkopere, alleen waren die dan vaak weer ouder). En zwaarder, waardoor wij bijv. wel een andere auto moesten kopen om de caravan te kunnen trekken. En je weet natuurlijk ook niet hoe lang je oudste in de caravan wil blijven slapen…
Je kan wel van die speciale “netjes” kopen waardoor je kinderen er ‘s nachts niet zo makkelijk uit kunnen. Wij hebben zelf de oudste beneden liggen en de jongste hoger achter zo’n netje.
Zoiets bedoel ik;

Ja onze auto (lyck en co) kan wel veel trekken, maar we hebben alleen rijbewijs b. Dus daar moeten we ook nog rekening mee houden.
We zijn echt beginnende kampeerders en willen en kunnen niet meteen een mega bedrag neerleggen.

Het zou ideaal zijn als de oudste op een bepaalde leeftijd in een erker wil.

Oja, ja mijn man heeft inderdaad ook zijn BE-rijbewijs moeten halen…
Ja snap ik helemaal qua kosten/uitproberen. Wij hebben zelf veel gekampeerd, maar hadden het nog nooit met de kinderen gedaan. Ik wilde eerst per se een nieuwe caravan, heb lichte smetvrees :grimacing:. Maar uiteindelijk blij dat we voor tweedehands zijn gegaan om het gewoon eerst maar eens te ervaren!

Met 4 slaapplekken past het voor nu toch? Hoe oncomfortabeler je de slaapoptie voor de oudste maakt hoe eerder die in dat tentje wil :sweat_smile:.

2 likes

Ja het past zeker. Alleen ik weet niet of mijn zoontje samen met de 11 maanden oude baby kan slapen. Valt zo tentje niet snel van een bed ?

Het scheelt dat je met een b rijbewijs nog redelijk wat mag trekken

1 like