Kampeertopic

Het is ook benauwend omdat het helemaal polyester is… Ik zou gaan voor een katoenen tent, ademt zoveel meer! Vind ik echt groot verschil voelen.

1 like

Ik heb een obelink tent (optima 4tc maar je hebt meer modellen) met zo’n verduisterde cabine van katoen en dat is echt top. Het is helemaal donker en niet benauwd oid. Ook goed te ventileren.

Ik heb hier de afgelopen 3 weken op gezeten en ze zitten heerlijk! Vind de kleuren ook heel mooi. Wel heel duur helaas, maar de veel goedkopere stoelen die we hiervoor hadden gingen na een paar vakanties scheuren dus ik ga er vanuit dat deze het langer volhouden.

1 like

Hier ook geboekt! 2.5 week toscane word het. Ben heel benieuwd! Iemand nog tips voor bijvoorbeeld wijnhuizen? Of mooie wandelingen?

1 like

Wij vertrekken bijna op onze kampeer vakantie en ben heel benieuwd naar jullie go-to kampeer recepten! Wij gaan heel basic, denk aan 2 pitjes met een kook- en een bakpan.

Ik hou erg van koken, maar loop met kamperen altjjd een beetje vast want geen koelkast, oven etc en een gasfles die niet eeuwig mee gaat.

2 likes

Wij komen niet heel veel verder dan een salade, kipschnitzel wraps en van die zakken hak van chili con carne opwarmen :joy: We hebben maar 1 pitje en dat is prima, maar met pasta koken verbruik je zoveel gas, vind dat gewoon bijna zonde. Ben beniruwd naar de tips!

2 likes

@Bennielava

3 likes

Is iemand van jullie bekend met camping Arkeo in de Ardennen? Ik kreeg die van meerdere mensen getipt en heb blind geboekt. Lees op google positieve reviews en op Tripadvisor juist hele negatieve over hondenpoep en weinig waterpunten. Ik word ineens een beetje zenuwachtig :grin:

Verse pasta scheelt een hoop in kooktijd! Ik maak vaak ravioli die hoeft maar 5 minuten en dan gooi ik zo’n potje saus erbij. Rijstgerechten met kant en klare rijst maak ik ook weleens.

1 like

Je hebt nu ook vaak van die noedels die al gaar zijn in de verpakking. Dus dat in de wok met een zak voorgesneden groenten en een woksausje.
Verder veel barbecueën haha.

3 likes

Ik vind van die voorgekookte 1 minuut rijst ook wel echt perfect voor op de camping

1 like

Heeft iemand ervaring met kamperen met een jonge baby? Ik ben twee weken geleden bevallen en vind het nog wel leuk om weg te gaan deze zomer (met caravan). Het zou dan om laatste weken zomervakantie gaan, dan is onze baby 7-8 weken. Het lijkt mij wel haalbaar, want hij heeft nog niet zoveel nodig of onderschat ik dit nou helemaal?

Op onze eerste vakantie hadden de mensen naast ons zo’n jonge baby mee. Ze zaten erg veel bij de tent ivm voeden, slapen, sussen maar volgens mij hadden ze het heel leuk. Ze hadden ook de oma mee dus gingen soms iets met z’n 2en zonder baby doen.

2 likes

Mijn ouders hebben dit met mij gedaan en ik leef nog, dus het kan zeker! Anders ben je vast niet ver van huis.

2 likes

Gnocchi met pastasaus uit een pot. Wat groenten aanbakken, eventueel met vlees, pot pastasaus er door en zodra dat wat warmer is, de gnocchi er door. Kan in principe in 1 pan.

1 like

Ik denk vooral je verwachtingen bijstellen en niet echt van kamperen uit gaan hoe je het gewend bent, maar gewoon samen met je baby in een andere omgeving. Denk dat het heerlijk kan zijn als je je daar op instelt en evt. snel naar huis kan als het toch niet goed bevalt.

1 like

Oh dat is wel een goeie ja! Ga ik ff noteren, thanks!

Wij gingen met vrienden rondreizen, de jongste was rond de 11 weken en dat ging helemaal prima!

2 likes
  • Mexicaans (bonen, mais, avocado, tomaten, komkommer, evt rode ui, jalapeno) + rijst of quinoa en bouillonblokje of gewoon zak tortilla chips. 1 pan en met zo’n treksnijapparaatje ook niet zoveel werk met groentes snijden.
  • Curry met kokosmelk en currypasta.
  • Verrijkte instant noodles.
1 like

Ik kijk vaak op instagram op ‘camperkeuken’ en heb een fysiek boek met makkelijke maar wel gezonde en lekkere - niet te standaard - campingrecepten.

1 like