Kampeertopic

Qua warmte en ventilatie. En ik vraag me af of het daardoor ook niet heel vochtig wordt omdat het ook allemaal polyester is.

@Bennielava dat is goed om te horen. Heel fijn dat je het niet zo benauwd vindt, dat stelt gerust haha. Ja ergens denk ik inderdaad ook dat het een soort van overbruggingsperiode is. Als mijn kinderen niet meer ècht klein zijn dan maakt dat verduisterende ook alweer veel minder uit. Maar ergens denk ik als die tent van technisch katoen ook donker genoeg is, dan gaan we daar veel langer plezier van hebben ook vanwege het comfort.

3 likes

Het is pikzwart maar wordt wel gewoon warm als de buitenlucht warm is, het ademt niet zo lekker. We hebben zo’n kleine hoor, dus de grote weet ik niet

1 like

Ik heb dit eigenlijk nog nooit ervaren in onze f&b tent… Ook gewoon nachten koud gehad haha. Het pikzwarte vind ik echt een uitvinding juist. Je kunt in de slaapcabine ook ventilatiegaten open maken he?

1 like

Wij hebben een katoenen tent van Dometic, ander model. In onze tent is het probleem dat de hele slaapcabine verduisterd is behalve de onderkant van de “deuren” naar de slaspcabines. Was dat bij de Boracay ook zo? Zo ja, wij lossen dit op door de “tussendeur” tussen de twee cabines los te halen en voor het deel waar mijn dochter slaapt te knopen. Die tussendeur is wel helemaal verduisterd namelijk. Beetje houtje touwtje oplossing maar het werkt wel haha, vanaf dat zij 1 is kamperen we zo en heeft ze altijd goed geslapen, ook overdag.

Een grote katoenen tent vind ik ook fijn qua klimaat. In de volle zon wordt het ook heet natuurlijk, maar daarna ook snel weer fris. Nadeel is wel dat de pakmaat echt mega is, haha.

Wij kamperen nu al 4 jaar met onze tent en zijn erg tevreden. Ik verwacht dat we er ook nog even mee vooruit kunnen maar dat mag ook wel voor zo’n bedrag vind ik.

2 likes

Haha nee ik ook niet? Ik heb op een festival wel eens tot 13.00 in dat ding liggen meuren en met die ventilatiegaten open ging dat echt prima haha

@Jip in mijn omgeving hebben heel veel mensen zo’n tentje. Misschien bij jou ook wel? Misschien kun je hem dan eerst eens van iemand lenen

Dat is inderdaad precies het probleem, wat een slimme oplossing! Dat zou het hele issue voor ons ook oplossen.

Voor de rest ook iedereen bedankt voor de reacties. We gaan er even over nadenken. Het fijnste zou zijn als we hem even zouden kunnen lenen maar helaas is er in onze directe omgeving niemand met zo’n tent :pensive:

Suf, hè! Het is ook precies het stuk waar wij met ons hoofd liggen. Ik denk dat ze het voor het ademende/ventilatie hebben gedaan. In onze tent zitten van die klikgespen in de hoeken van de slaapcabine (geen idee waarvoor eigenlijk haha) en daar knoop ik het dan met een haarelastiekje aan vast.

We hebben de laatste jaren wel geïnvesteerd in goede kampeerspullen en ik heb net het laatste wat we echt wilden nog gehaald.
Een helinox stoel lekker klein maar :money_with_wings:.

Maar dit gaat ons zoveel inpak gezeur besparen want de oude stoelen waren zo groot dat de halve dakkoffer al vol zat.
En over die matrassen ik heb ook een redwood geval en die is idd mega. Maar op slaapcomfort wil ik niet inleveren.

3 likes

Het is ook benauwend omdat het helemaal polyester is… Ik zou gaan voor een katoenen tent, ademt zoveel meer! Vind ik echt groot verschil voelen.

Ik heb een obelink tent (optima 4tc maar je hebt meer modellen) met zo’n verduisterde cabine van katoen en dat is echt top. Het is helemaal donker en niet benauwd oid. Ook goed te ventileren.

Ik heb hier de afgelopen 3 weken op gezeten en ze zitten heerlijk! Vind de kleuren ook heel mooi. Wel heel duur helaas, maar de veel goedkopere stoelen die we hiervoor hadden gingen na een paar vakanties scheuren dus ik ga er vanuit dat deze het langer volhouden.

1 like

Hier ook geboekt! 2.5 week toscane word het. Ben heel benieuwd! Iemand nog tips voor bijvoorbeeld wijnhuizen? Of mooie wandelingen?

1 like

Wij vertrekken bijna op onze kampeer vakantie en ben heel benieuwd naar jullie go-to kampeer recepten! Wij gaan heel basic, denk aan 2 pitjes met een kook- en een bakpan.

Ik hou erg van koken, maar loop met kamperen altjjd een beetje vast want geen koelkast, oven etc en een gasfles die niet eeuwig mee gaat.

1 like

Wij komen niet heel veel verder dan een salade, kipschnitzel wraps en van die zakken hak van chili con carne opwarmen :joy: We hebben maar 1 pitje en dat is prima, maar met pasta koken verbruik je zoveel gas, vind dat gewoon bijna zonde. Ben beniruwd naar de tips!

2 likes

@Bennielava

3 likes

Is iemand van jullie bekend met camping Arkeo in de Ardennen? Ik kreeg die van meerdere mensen getipt en heb blind geboekt. Lees op google positieve reviews en op Tripadvisor juist hele negatieve over hondenpoep en weinig waterpunten. Ik word ineens een beetje zenuwachtig :grin:

Verse pasta scheelt een hoop in kooktijd! Ik maak vaak ravioli die hoeft maar 5 minuten en dan gooi ik zo’n potje saus erbij. Rijstgerechten met kant en klare rijst maak ik ook weleens.

1 like

Je hebt nu ook vaak van die noedels die al gaar zijn in de verpakking. Dus dat in de wok met een zak voorgesneden groenten en een woksausje.
Verder veel barbecueën haha.

3 likes

Ik vind van die voorgekookte 1 minuut rijst ook wel echt perfect voor op de camping

1 like

Heeft iemand ervaring met kamperen met een jonge baby? Ik ben twee weken geleden bevallen en vind het nog wel leuk om weg te gaan deze zomer (met caravan). Het zou dan om laatste weken zomervakantie gaan, dan is onze baby 7-8 weken. Het lijkt mij wel haalbaar, want hij heeft nog niet zoveel nodig of onderschat ik dit nou helemaal?