Kampeertopic

Hebben jullie aanraders voor een goede zaklamp? Mss een knijpkat maar wel met een goede felheid dat je ‘‘s nachts het toilet nog kan vinden, bestaat dat? Die bij mij thuis verlicht eigenlijk niets

1 like

Vorig jaar een nacht geweest. Waren blij toen we weer doorgingen. Vond de kampeerplaatsen aan de rivier wel mooi maar wij stonden op een camperplaats waar we met onze kleine camper nauwelijks ingeparkeerd kwamen en toen heeft de eigenaar geholpen. Het ging hem ook niet makkelijk af en hij raakte evengoed de bosjes. Voelde beetje benauwd. Vond verder de sfeer ook matig. We kwamen bij een kampvuur zitten waar we mochten aansluiten van een mevrouw die een boekje zat te lezen en ondertussen haar gezin managede (kinderen kwamen af en aan rennen en schreeuwden vrij luid). Toen ik vervolgens mijn telefoon kort pakte om de route van de dag erna te bepalen, werd me verzocht dit niet te doen en anders weg te gaan bij het kampvuur omdat die vrouw zich eraan stoorde dat we niet sociaal bij het kampvuur kwamen zitten en ze het dan niet wilde. Was beetje zo’n influencer typeje zoals mamalotje met vrije school vibes. Vond het zo misplaatst en ongezellig dat we snel een eigen plekje hebben gezocht.

Heb me niet per se gestoord aan hondenpoep :sweat_smile:

Is het vooral voor snachts het toilet vinden of ook om een boekje bij te lezen of spelletje bij te spelen?

1 like

Aii dat klinkt niet heel leuk…

2 likes

Ik ga er vanuit dat die vrouw een beetje een rotte appel was hoor, vind de meeste kamperende mensen heel fijn en prettig. Heb je een plek op het grote veld bij de rivier geboekt? Bij de rivier stond ook een leuke vriendengroep die ons hielpen dus dat was er ook wel weer. Sanitair leek schoon en fijn!

1 like

Ik kon bij mijn reservering geen voorkeursplek aangeven dus ik weet het niet!

1 like

Was zelf ook even kijken naar de reviews en hoewel daar vaak de ‘slechte’ staan, zijn ze niet mals. Iemand omschreef het als een soort woongroep en een soort ruigoord-vibe. Nou snap nu volledig onze ervaring. Goed persoonlijk ga ik niet meer terug, maar kan mij ook voorstellen dat het een tweede keer juist zou meevallen. In de Ardennen zijn alleen zoveel leuke campings dat ik deze niet nog eens zou pakken. Ik was zelf erg blij met Maka maar die zal wel volgeboekt zijn. Er zijn wel ook andere campings aan de semois die mooi zijn!

1 like

Ik heb een Black Diamond hoofdlamp, dan heb je je handen nog vrij.

1 like

Ja, een hoofdlampje is veel fijner! Ik heb een Petzl, maar die heb ik al zeker 10 jaar. Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik eentje doen die ook een rood lampje erin heeft naast fel en gedimd. @Bird

Decathlon heeft goede knijpkat.

Ja vooral het toilet denk ik want we gaan ~glampen~ dus verwacht dat er wel een lampie hangt haha. Ga eens kijken bij de decathlon, bedankt!

We zijn ons aan het oriënteren om volgend jaar misschien naar Kroatië te gaan. Normaal gaan we eigenlijk elk jaar naar Spanje maar we willen dit jaar eens wat anders. Wij zijn volledig blanco wat betreft Kroatië maar we houden ervan om op zijn tijd sportief/actief te zijn en lekker te zwemmen. We zijn met een gezin met kinderen van 8, 6 en 4 jaar. Iemand tips wat betreft ligging en/of een vijfsterrencamping (we hebben een eigen caravan)?

Camping Mon Perin in Bale, tussen Rovinj en Pula, normaal vinden we zulke campings verschrikkelijk (we gaan meestal naar natuurcampings) maar we vonden het hier heerlijk. De camping heeft een hele lange kustlijn en is groot, maar voelt daardoor totaal niet massaal. Restaurantjes op de camping zijn goed. Op sommige dagen kan je gratis groente en fruit halen bij de moestuin. En er is ook een zwembad en dinopark maar daar zijn wij niet geweest.

1 like

Camping medulin campsite. Heel mooi gelegen. Genoeg activiteiten in de buurt te doen.

2 likes

Niet echt een recept maar meer een ‘hack’, ik hou van echt lekkere dressing maken voor salades (geen kant en klare dressing en niet alleen olijfolie bv), dus die heb ik dit jaar thuis gemaakt in een bijna leeg mosterd potje en zo mee op vakantie genomen. Scheelde mij veel meenemen of ter plekke kopen!

5 likes

Ik ben vandaag alles aan het pakken (haat dat).
Maar hoe graag ik een light packer zou zijn ben ik dat niet. Haha nu vroeg ik me af wat voor schoeisel nemen jullie mee op kampeervakantie.
Ik dacht zelf: slippers, sandalen, regenlaarzen en sneakers. Best overdreven maar nu heb ik zelfs nog de blundstones wegbezuinigd die ik eigenlijk ook mee zou willen nemen :rofl:

1 like

Slippers, flipflops, sandalen, gympen en sportschoenen. De gympen blijken overbodig :sweat_smile:

1 like

Voor mezelf: slippers, slipstops voor douche en zwembad en sneakers. Vroeger ook wandelschoenen maarja who am i kidding met een peuter.
Voor m’n kind: sandalen, slipstops, laarzen, sneakers.
Ik vind ochtenddauw wel echt vervelend maar regenlaarzen nemen zoveel plek in vind ik.
Ik wil ook altijd een Light packer zijn en zo efficiënt mogelijk de ruimte benutten, alsof we niet gewoon een auto met dakkoffer hebben :sweat_smile:.

Haha ja ik ga die regenlaarzen toch wel meenemen want die heb ik vorig jaar gekocht tijdens de kampeervakantie. Dat was toen zo erg nodig omdat het twee dagen aan 1 stuk geregend had en overal diepe plassen waren. Om op het veldje te komen moest je een plas door haha.
En idd ochtend dauw.

1 like

Teva’s, slippers voor de douche en gympen waar ik ook op kan wandelen. Wij hebben weinig ruimte in de auto en geen dakkoffer, ik weet zeker dat mijn man dit al 3 paar schoenen te veel vindt :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like