Kampeertopic

Ik pak redelijk oke, maar uiteindelijk lopen we op de vakantiefoto’s altijd in praktisch dezelfde kleren :sweat_smile:

De kinderen hebben altijd hun sandalen aan. Beetje regen maakt ze niets uit.

Kinderen: teva sandalen en dichte schoenen
Ik: flipflops, birkenstocks, gympen en wandelschoenen (van die adidas terra)

Wel irritant dat ik nog moet werken vandaag, terwijl ik wil inpakken :grin:

Dit!! Ik weet ondertussen wel welke vakantiekleding lekker zit en dat we wassen op vakantie, maar toch neem ik dan nog kleding mee die ik niet ga dragen (die wel lekker zit maar niet zoooo lekker). Voor m’n kindndaarentegen had ik dit jaar te weinig ingepakt :sweat_smile:. Zo stom want haar kleding neemt amper ruimte in.

4 likes

Ik neem meestal alleen teva’s en blundstones mee. Blundstones zijn mijn dagelijkse schoenen, wandelschoenen tot 10 km (nu met kinderen loop ik niet verder) en waterdichte laarzen. Teva’s voor dagelijkse schoenen met warm weer en onder de douche.

1 like

Gympen aan, slippers en sandalen mee.
En de kinderen ook alleen sandalen en slippers (& slipstops)

1 like

Slippers voor onder de douche etc, teva’s die ook als waterschoenen dienen, sneakers voor overdag, wandelschoenen, regenlaarzen en als ik ruimte heb nog een paar extra sneakers omdat ik het nou eenmaal leuk vind om dat af te wisselen en mijn wandelschoenen alleen maar draag bij echte wandelingen

2 likes

Een paar sneakers, een paar slippers (teva, drogen snel) en wandelschoenen. Het liefst neem ik ook meer mee, maar in the end draag ik die dan toch niet.

Ik had hier vorige week mijn dilemma gepost over het aanschaffen van een tent met een verduisterende slaapcabine en we zijn nu met de nieuwe tent weg. Dus voor wie het interessant vindt volgt nu mijn epistel over verduisterende tenten. Oké, we twijfelden dus over een opblaasbare Dometic met sleep tite cabine (voordeel, tent is van polykatoen en veel bruikbare ruimte doordat hij heel erg lijkt op de voortent van een caravan) en een opblaasbare van de Decathlon met de fresh & black cabine. Ook kwamen we nog de Coleman met de verduisterende cabine tegen. Die laatste was echt het aller donkerst, kwam geen schijntje daglicht door. Maar gaf daardoor ook een gek benauwend claustrofobisch gevoel. En het werd echt heel snel warm en vies plakkerig, dus die laatste viel ook direct weer af. Die van de Decathlon is het uiteindelijk niet geworden omdat we toch voor polykatoen wilden gaan en we vielen voor de Dometic. De slaapcabine is ook echt wel donker en we passen de fantastische tip van @sashiko toe door het middenstuk van de tent met een haarelastiekje vast te maken aan de deur.

De tent is in gebruik echt mega fijn. We zijn er super blij mee tijdens dit tripje en we zijn ook al een paar keer aangesproken door medekampeerders dat ze het zo’n leuk en praktisch modelletje vinden. We willen nu eigenlijk de luifel er ook nog wel bij aanschaffen zodat we ook wat spullen droog weg kunnen zetten voor de nacht die normaal buiten staan. Het is de dometic boracay 401 tc.

Ik heb twee linkerhanden maar kreeg hem ook erg makkelijk opgezet, en dat met lucht opzetten is echt 100x chiller dan met stokken vind ik.

En deze vakantie hebben we ook de bakfiets mee vanuit huis, dat is ook wel echt een fijne extra hier! Ik geniet echt zo erg! Het is nog wel echt mijn droom om ooit ergens een voorseizoensplek te hebben, maar daar ben je volgens mij wel echt meer een caravan voor nodig en dat budget hebben we nog niet. Dus dat blijft op mijn wishlist staan voor in de toekomst.

13 likes

Het weer ziet er niet best uit in oost europa voor ons, overdag 20 graden en ‘s nachts 12 met af en toe een buitje overdag. Hoop heel erg dat het meevalt, anders kan ik weer op zoek naar een andere bestemming (vertrekken morgen en hebben de campings al gereserveerd)….vorig jaar was het snachts nog 26 graden dus m’n wens voor niet zo’n warme bestemming is wel uitgekomen :joy:

Oh dit klinkt voor mij echt als prima kampeerweer! Volgens mij is het op veel plekken in Europa momenteel niet fantastisch, behalve Spanje en Portugal ofzo maar dan is het een stuk warmer geloof ik. Waar zijn jullie nu naartoe gegaan?

1 like

Ik vind vooral de regen balen maar hopelijk valt het mee. Zijn in Tsjechie!

1 like

:heart_eyes:

18 likes

Oh waar? En wat zijn verder jullie plannen in Tsjechië? (Alleen delen waar je je fijn bij voelt hoor)

Regent het nu zo erg daar, ja?

1 like

Zijn nu in noord, gaan hierna naar zuid want 14 graden in de avond is toch erg koud. Regen af en toe overdag, vooral eerste dag was echt vreselijk.

Onder camping leed: er rent hier een jongen rond die denk ik wel iets van speciale behoeften heeft, maar die is dus nu half roepend/schreeuwend de camping over aan het rennen en wij zitten natuurlijk precies naast de speelplaats waar hij blijft hangen…

Dat geschreeuw van kinderen is op onze camping nu ook best extreem, veel meer in ieder geval dan de vorige camping. Gisteren had ik het even gehad met de huilende zoontjes van onze buren, voetballende kinderen naast onze tent, die kut walkietalkies met hun bliebjes en luid videobellen met opa en oma terwijl wij probeerden te koken en eten. Was echt in staat om naar huis tr gaan. Overdag is het hier heerlijk, bij een riviertje. Maar vanaf een uur of 8 echt terror qua geluid tot half 11 ofzo.

1 like

Het inpakken is weer begonnen!
Tot op heden hadden wij alle keukenspullen ( denk servies, waterkokertje, bestek e.d.) in zo’n plastic opberg box, maar ik vind dat dat zo’n ruimte in beslag neemt. Ik weet eigenlijk ook niet hoe anders, maar ik dacht er zitten hier zoveel inventieve kampeerders ik drop de vraag even;
Hoe vervoeren - bewaren jullie alle keukenspullen?

Geen enorm ervaren kampeerders, wel vaak gekampeerd maar we doen maar wat. Wij hadden het eerst ook in een box, maar hebben nu een kleinere auto en hebben alles in een oude sporttas gedaan. Die prop je net iets makkelijker ergens tussen. In het hoofdvak pannen en servies, in de zijvakken bestek, schoonmaakartikelen wasknijpers en kruiden enzo.

2 likes

Ik heb deze tassen en daar vervoer ik alles in. Gasstel en gasfles zitten als enige los.
Op de camping hebben wij een kookkast en kledingkasten dus dan gaat alles daarin en die tassen gaan dan in de auto tot ik weer in moet pakken.

1 like

Het gaat mee in weekendtassen (pakt veel makkelijker in in de auto en past bv ook tussen de passagiersstoelen en stoelen voor) en in de tent heb ik opvouwbare organizers.

1 like

@SleepingBeauty @Feather
Thanks voor jullie reacties!!

Ahhh een zachte tas is een goed idee inderdaad ( dat ik daar zelf niet aan heb gedacht).
Die van ikea zien er super uit!

Ga er sowieso toch heen voor het besteksetje wat hier werd geopperd.

2 likes

Decathlon heeft ook een wat luxere ‘zachte’ afwasteil met rits. Lekker ruim met afwassen en hij is ook ideaal om spullen in te vervoeren.

1 like