Ik had hier vorige week mijn dilemma gepost over het aanschaffen van een tent met een verduisterende slaapcabine en we zijn nu met de nieuwe tent weg. Dus voor wie het interessant vindt volgt nu mijn epistel over verduisterende tenten. Oké, we twijfelden dus over een opblaasbare Dometic met sleep tite cabine (voordeel, tent is van polykatoen en veel bruikbare ruimte doordat hij heel erg lijkt op de voortent van een caravan) en een opblaasbare van de Decathlon met de fresh & black cabine. Ook kwamen we nog de Coleman met de verduisterende cabine tegen. Die laatste was echt het aller donkerst, kwam geen schijntje daglicht door. Maar gaf daardoor ook een gek benauwend claustrofobisch gevoel. En het werd echt heel snel warm en vies plakkerig, dus die laatste viel ook direct weer af. Die van de Decathlon is het uiteindelijk niet geworden omdat we toch voor polykatoen wilden gaan en we vielen voor de Dometic. De slaapcabine is ook echt wel donker en we passen de fantastische tip van @sashiko toe door het middenstuk van de tent met een haarelastiekje vast te maken aan de deur.
De tent is in gebruik echt mega fijn. We zijn er super blij mee tijdens dit tripje en we zijn ook al een paar keer aangesproken door medekampeerders dat ze het zo’n leuk en praktisch modelletje vinden. We willen nu eigenlijk de luifel er ook nog wel bij aanschaffen zodat we ook wat spullen droog weg kunnen zetten voor de nacht die normaal buiten staan. Het is de dometic boracay 401 tc.
Ik heb twee linkerhanden maar kreeg hem ook erg makkelijk opgezet, en dat met lucht opzetten is echt 100x chiller dan met stokken vind ik.
En deze vakantie hebben we ook de bakfiets mee vanuit huis, dat is ook wel echt een fijne extra hier! Ik geniet echt zo erg! Het is nog wel echt mijn droom om ooit ergens een voorseizoensplek te hebben, maar daar ben je volgens mij wel echt meer een caravan voor nodig en dat budget hebben we nog niet. Dus dat blijft op mijn wishlist staan voor in de toekomst.