Kampeertopic

Wij hebben ook altijd een doos, maar gebruiken die ook als voetenbankje dus werkt wel prima! Maar inderdaad wel wat loze ruimte.

1 like

Wij gebruiken een AH krat. Stapelt fijn in de auto en daar bewaren we ook alle kook- en eetspullen in de tent in. Wel als nadeel dat iedereen je herkent als Nederlander :wink:

3 likes

Vorig jaar al ontdekt dat je van dat danerolle croissant deeg uitstekend kan gebruiken om bij een kampvuur broodjes mee te maken. Als je het dan op een stok doet zeg maar. En nu hadden we nog wat over en hebben we het plat gebakken op een grilplaat met appel en kaneel. Conclusie was eigenlijk dat danerolle een kampeer tip is.

18 likes

en het gat van de stok kan een knakworst in :relieved::raised_hands:t2:

Ja precies! Blikje in het vuur opwarmen.

1 like

Wij zijn op recreatieboerderij Johan en Caroline en het is echt een leuke kleinschalige camping. Echt alle leeftijden door elkaar en kinderen maken makkelijk vriendjes. Het campingveld is ook overzichtelijk en met speelgelegenheid.
Zelf zitten wij in een pod, dus geen speelplek voor de deur. Maar die is ook heel volledig en de bedden liggen fijn. De eigenaren zijn ook aardig. Zou hier best vaker heen willen met de tent.
Ben recent ook naar 't Kopske geweest, in dezelfde omgeving is die. Die was wel goedkoper maar hier is de speelplek veel groter.
De camping is naast Breda.

6 likes

Het was echt heerlijk op de camping, ik hoop volgende zomer weer een weekend erheen te gaan, met tent dan wel.
We gaan woensdag nog een keer kamperen en dat is de laatste die ik voor nu op de planning heb (hebben dan 7 x gekampeerd deze zomer). En het enige wat ik denk is “het was niet genoeg ik wil meer”.
Ik vind het zo heerlijk om te kamperen (en ik vond deze week in een hutje ook niet echt tellen). Het geeft me zo’n rust en genot. En ik heb ook continu het gevoel dat er nog zoveel meer campings zijn die ik wil bezoeken. Helpt ook niet mee dat ik net m’n hele insta for you heb ingesteld op kamperen, waardoor dat bevestigd wordt :sweat_smile:.
Ik vind het wel altijd veel gedoe en ik ben een enorme regelaar waardoor ik in m’n hoofd er een week vantevoren al iedere dag mee bezig ben. De tips van het kratje werken daar ook niet bij, ik krijg het gewoon niet losgelaten zegmaar. Maar wel allemaal op een heel enthousiaste manier.
Nouja einde van de zomer is nog niet in zicht en nog een hoop lege weekenden dus wie weet ga ik nog wel vaker kamperen. Ik zou eigenlijk ook wel zonder m’n dochter willen kamperen, met een vriendin. Dus dat is ook nog een optie.

9 likes

Echt een heel verhaal deel je en dit blijft echt als een haakje in me: hoe doe je dit, vertel :joy:

1 like

Wilgenhart in Molenschot is ook nog een hele leuke tip voor jullie. Hebben 2 veldjes, campers, caravans/tenten en evt kleinere tenten kunnen nog op tentveld wat echt in de bomen zit.

Hebben vooraan een speeltuin, een opzetzwembad wat je mag gebruiken, een klein springkussen en de kinderen mogen s ochtends de boer meehelpen met de dieren verzorgen, waaronder alpacas. Ze krijgen dan een diploma. Het is heel kleinschalig en mijn dochter vraagt iedere dag of we nog een keer daarheen gaan. Denk tm 8 jaar leuk.

Aan dezelfde weg zit Fabels, leuke tent met nostalgische speeltuin en lekker eten en een ijsboerderij (met speeltuin).

Ik vind het jammer dat Johan en Caroline niet meer open is voor dagrecreatie, je kon daar altijd (tegen betaling) gebruik maken vd speeltuin maar nu kan dat alleen nog maar als je zon pod huurt.

Maar idd wel een hele leuke plek om te kamperen!

2 likes

Oeh leuke ik heb 'm opgeslagen! Ook zo lekker dichtbij :heart_eyes:.
En ja ik zag het, echt jammer wel. Hopelijk na de zomervakantie weer? Anders is 't denk ik ook leeg daar. Maarja als ze die pods ervoor bedacht hebben. Vind het ook maf want je krijgt eigenlijk alleen een picknicktafel en 2 bedden in de pod.
@Twijfelaar allemaal content rondom kamperen liken en gaan volgen. Dan komt dat vanzelf in overvloed. Je kan ze ook opzoeken en dan alles liken. Ik heb nu bijvoorbeeld in m’n reels @kamperen_met_caro @trails_and_trout @stellasoloadventures @barefoot.blaze @jetboil @2sisters_on_adventures @hikingbec
Ik had dit vorig jaar ook een tijdje en ik wilde toen zo graag avontuurlijk zijn haha. Terwijl m’n lievelings gewoon zitten op de camping is en een boek lezen en thee drinken.

Ja idd, ik vind dichtbij vaak net wat relaxter.

Nee ze zijn er helaas helemaal mee gestopt, komt ook na de vakantie niet meer.

2 likes

Ik volgde altijd alternatieve vakanties met kinderen op Facebook. Maar ik heb Facebook verwijderd en nu mis ik de tips. Iemand al iets vergelijkbaars gevonden? Liefst als website maar ik heb nog wel insta.

Tentcampings in Europa met veel groen, ruime plekken, ingericht voor kinderen maar zonder hysterie.

1 like

Klinkt voor mij als de beschrijving van Huttopia!

2 likes

Ja ik hoor dit veel, haha. Maar ik vind het zo stom en jammer dat huttopia al die kleine lokale campings opkoopt. Maar waarschijnlijk ga ik er nog wel een keer voor.

1 like

Tsjechie? Veel tentenvelden, groen en als je goed checkt geen animatie

Ik weet niet wat er op die facebook pagina stond maar vind de tips van bijzonderecamping altijd leuk!

1 like

Kampeermeneer vind ik een leuke site voor campingtips voor gezinnen! Beschrijft altijd wel goed voor welk type kampeerder/kampeervakantie een plek geschikt is vind ik.

3 likes

Ik heb nog wel Facebook en even lid geworden van deze groep. Zijn inderdaad tips die je niet op een enkele instagram of website gaat vinden, omdat er zoveel mensen lid van zijn. Sowieso een probleem dat ik meer lees, dat er geen waardige vervanger voor facebookgroepen is.
Misschien is er een subreddit over kamperen met kinderen of op 24baby een topic erover. Maar ik vrees dat als die er zijn ze niet zo actief zijn.

2 likes

Ohhh ik voel me zon muts. Heb zulke goede ervaringen met kamperen vroeger en wil het ook zo graag met mijn kindjes van 1 en 3, maar het is niet makkelijk

We hebben een hartstikke dure vouwwagen gekocht waarmee we 2 jaar geleden hebben gekampeerd. Toen lekte deze en sindsdien ben ik bang voor regen. Dat alles vochtig wordt en dat het opzetten alsnog >2u duurt vind ik zo kut. Ik wil nu heel graag een caravan; lekker thuis inrichten en alles op zn plek zetten, geen lek, geen vocht (denk ik?) en meteen klaar als je op bestemming bent.

Wat denken jullie: vouwwagen of caravan?

Zeker caravan! Ook omdat je fijn je eigen toilet hebt onderweg als je naar een verder land gaat