Kampeertopic

Slaap je op een luchtbed of een matje? Matje is warmer. Laagjes onder je matje dus zo’n zilveren deken en eventueel een wollen deken of van die foamtegels ofzo maar je moet 't maar hebben. En in de slaapzak een fleece deken mee en een kruik gebruiken. En warm je slaapzak in gaan. Dus ik stond voor ik ging slapen jumping jacks te doen :joy:

1 like

Ja, als het erg koud is ga ik ‘s avonds vaak even douchen, kleren aan en dan rechtstreeks m’n bed in. Qua dekens niet alleen een extra laag bóvenop leggen maar ook onder om de kou van de grond te dempen. Wol is fijn maar ook duur om voor een weekje even aan te schaffen. Ik leg soms ook een droge handdoek of jas ofzo over ons kind of op m’n eigen deken als het onverwachts koud is, haha.

1 like

Hahaha jumping jacks zijn een goed idee! Wil m’n peuter vast ook aan meedoen haha. Maar we hebben matjes inderdaad. Oh en zo’n zilveren deken had ik nog niet aan gedacht.

2 likes

Een isolerend picknick kleed onder de matjes doen. En wollen pyjamas vind ik ook fijn van dilling eventueel nog met laag er overheen.

3 likes

Fijne tips! Dank!

2 likes

Ik leg op mijn luchtbed een dun donzen dekbed en dan mijn slaapzak. Scheelt voor mij veel kou.

En inderdaad een picknickkleed eronder.

3 likes

Zon fleece hoeslaken (deze van de Lidl) is ook warm! Of een fleece deken ook onder je matje!

2 likes

Hier wordt het vannacht ook 7 graden. Mijn partner was zo slim om de kruiken mee te nemen, dat is wel echt een aanrader! Verder laagjes, laagjes, laagjes

1 like

Oprechte vraag, maar waarom ga je niet ergens anders heen? Das toch voordeel van kamperen, dat je kan inpakken en verder trekken?

Edit: en nog wel een tip natuurlijk. Meeste kou verlies je via je hoofd, dat merk ik ook altijd echt. Dus een muts of een hoofdband op (ook bij je kind) en ook trouwens dikke sokken aan vind ik soms echt precies het verschil maken.

6 likes

We hadden de camping al geboekt en 0 teruggave als we nu annuleren. Nog wel overwogen de tweede week ons verlies te nemen en verder te rijden, maar mijn dochter vindt autorijden vreselijk en het is pas echt beter weer als je echt ver naar het zuiden gaat. Dat zie ik niet echt zittenm

2 likes

Ik neem het terug. De afgelopen dagen stonden we bij Glaskogen Naturreservat in Värmland Zweden en dat is echt een ge-wel-dige ‘camping’. God wat prachtig. Maka vibes alleen dan meer off grid en uitgestrektere plekken voor campers/caravans en tenten op een cute tentenveld. Voelt helemaal 70’s scouting, Canadees Zomerkamp vibes. Mooie meren, prachtige bossen vol bloeiende heide, lingonberry/vossenbessen en bosbessen.

11 likes

Omdat wij maar kort met z’n tweeën weg kunnen en de tijd er niet voor hebben om verder te reizen. Er kunnen toch zoveel redenen voor zijn? :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand een tip voor de ideale kampeertafel? We zijn met vier maar hij mag best wat groot zijn, ik wil graag een net eronder voor rommel, snel uit te klappen, en max 10 kilo.

Ik zoek en zoek maar kan niet kiezen.

1 like

Wij hebben deze: Obelink Bamboo Stabiel 100 tafel

Ik vind het vooral fijn dat je elk pootje afzonderlijk hoger of lager kunt zetten, is fijn met ongelijke ondergrond. Zal vast ook een netje onder kunnen maar dat heb ik zelf niet.

1 like

Het netje kun je apart kopen, ik was in mijn zoektocht ook gefocust op tafels met net maar toen ik bij Obelink kwam hadden ze daar ook losse netjes.

Zelf heb ik de westfield 120, die is 11,5 kg. Maar je hebt ook een 100. Die is wel onder de 10 kg. Vind het ideale tafels want krassen amper en je kunt er op koken want hij is hittebestendig.

1 like

Oh die zien er allebei heel goed uit! Dank voor de tips!

2 likes

Wij hebben deze. Maar ik zou een slag groter dan dit doen voor 4 mensen. Tenzij je nog een tafel meeneemt.

1 like

Wij hebben een bambootafel van Defa.
Kon je los een net bij kopen, hebben wij ook gedaan.

Echt een top tafel, staat heel stabiel en heeft maar 1 ‘lijn’ in het midden, verder glad. Handig met spelletjes, schrijven en kleuren.

1 like

Zo’n model heb ik nog wel in de verkoop :grin:

1 like

Heb je een specifieke camping die je zou aanraden?

Ik ben van plan naar Zuid-Frankrijk/Noord-Spanje te gaan en overweeg om daar te kamperen. Vanaf Montalivet richting Mimizan, Biarritz, San Sebastian en uiteindelijk Bilbao. :sun_with_face: