Ik weet natuurlijk niet wat je eisen zijn. Wij stonden op de gemeente camping van het dorp (municipal). Goedkoop en simpel. Gloednieuw sanitair. Plekken waren beetje scheef en weinig schaduw. Op loopafstand van het strand. Maar er is daar een hele strook van campings naast elkaar dus als dat niet is wat je zoekt dan is er wel een alternatief. Hele mooie streek inderdaad, goed voor kamperen. Zelf vond ik het meer richting de Pyreneeën ook erg mooi (espalette). Daar hebben we wilde condors gezien.
Ik weet mijn eigen eisen ook niet.
Denk niet dat ik er dit keer veel heb, omdat ik niet lang op één plek zal blijven (het gaat überhaupt maar om een week trouwens). Ben ook maar alleen, met een klein tentje zodat ik zo weer ben ingepakt. Door je post dacht ik alleen even dat je een specifieke aanrader had en daar ben ik gevoelig voor. ![]()
Misschien zoek ik trouwens wel een centrale uitvalsbasis voor Zuid-Frankrijk langs de kust en Noord-Spanje langs de kust zodat ik niet per se hoef in te pakken. Dat ik toch wat meer rust heb.
Even naar ‘we zijn er bijna’ kijken dit seizoen ![]()
Omg ik kende dit nog niet. Ik ga straks meteen kijken!
Heerlijke televisie!
Ik heb net gekeken, heerlijke televisie inderdaad @fotorolletje In aflevering 1 was er een scène met een verbodsbord voor honden en ik hoopte eigenlijk dat die zwarte teckel daarna in beeld zou komen. Maar het mocht niet zo zijn.
Hopelijk speelt de teckel later nog een rol. ![]()
Wie heeft er tips voor gerechten zonder gebruik van een kookstel? Een couscoussalade kan ik bijvoorbeeld prima maken zonder kookstel, mits ik wel een waterkoker meeneem.
Camping La Maïade, Ushuaïa Villages in Mimizan vonden we heerlijk deze zomer! In Biarritz stonden we op praktische camping dichtbij de stad (en bus stopt voor camping) & het strand, opzicht prima maar geen topper (Biarritz camping).
M’n vriend, hond en ik gaan vanaf vandaag tot zondag voor het eerst samen kamperen
wel met een vooropgezette tent en gehuurde inventaris haha, in Drenthe op een kampeerterrein van Staatsbosbeheer. Heb er zo’n zin in! Ik hoop echt dat het bevalt, ik zou heel graag vaker gaan kamperen maar m’n vriend heeft een beetje weerstand
(Fucking scam op onze eerste date hebben we allebei heel uitgebreid gepraat over dat we dat allebei leuk vinden en als kind hebben gedaan en dat als volwassenen vaker zouden willen doen, vijf jaar later is dit de eerste keer dat het gebeurt
)
Ik ben zo benieuwd hoe het gaat bevallen qua temperatuur, vooral 's nachts. Do report back please ![]()
Ik vond het super leuk! We stonden op natuurcamping De Dennen, dat is een camping met iets van 20 plekken zonder stroom. Donderdag op vrijdag was er één ander plekje bezet (was wel blij dat ik niet alleen was haha, dat lijkt mij eng) en de andere twee nachten waren er in totaal volgens mij tien plekken bezet. Dus lekker rustig. Die tipi tent was echt best wel groot dus meer dan genoeg ruimte, en we sliepen op luchtmatrasjes en met “echte” dekens en kussens (hadden we dus ook gehuurd in dit geval). En ik had ook een tarp gehuurd wat chill was, omdat het de eerste dag nog een beetje miezerde toen we aankwamen.
Het was qua temperatuur echt prima! Maar het was ook helemaal niet zo koud dit weekend, 's nachts 13 graden oid? We zijn uiteindelijk wel gistermiddag al naar huis gegaan omdat het weer omsloeg en we naast stortregen ook onweer verwachtte, en onze hond is doodsbang voor onweer en ik wilde graag dat deze eerste ervaring voor haar ook positief eindigde (helaas niet gelukt want bij het inpakken van de auto begon het al
).
Maar ja ik vond het erg leuk! Ik zou ook wel eens willen winterkamperen via tipiskamperen.
Verder waren er wat dingen die ik miste zoals een wat comfortabelere stoel haha, maar wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Lijkt mij ook heel chill om een eigen tent en inventaris te hebben/bij elkaar te sprokkelen. Ik vind het gewoon zo lekker om in de natuur te zijn!
Ik ben nu kamperen aan zee, echt heeerlijk: nog zomers overdag & 's avonds een knusse herfstvibe. Lekkere strandwandelingen gemaakt. Het veldje waar wij staan is helemaal vol nog. Wel heel blij met de camper haha; binnen ontbijten (met verwarming aan) en met windstoten tot 90km per uur, niet fijn in de tent (er stond er 1 op het veld maar die is helemaal ingestort).
Klinkt heel gezellig! Fijn dat jullie het zo leuk gehad hebben.
Qua temperatuur scheelt een tipi tent denk ik wel wat t.o.v. een normale tent. Ik heb het weekend hiervoor gekampeerd en de temperatuur was ongeveer gelijk, maar wij hadden wel echt thermo etc aan, extra fleece dekens en nog steeds was het een beetje koud eigenlijk.
Aaaah De Dennen, daar gingen wij vroeger altijd heen, zo’n heerlijk plekje, heb ik echt goede herinneringen aan
De heerlijke geur, het meertje, stok zoeken en dan broodjes bakken boven een kampvuur. Vlakbij zit manege Knollengruun (wat een naam ook haha) en daarmee mochten we dan vaak een bosritje maken.
Staat tegenwoordig in de schoolvakanties wel bomvol gezinnen!
En tot 9 á 10 graden ‘s nachts redden wij idd met onze normale uitzet in een tent! Wel met een extra dekens en een trui aan ‘s nachts. Maar dat is ons minimum, haha, anders vinden we het niet leuk meer ![]()
Iemand nog tips voor kamperen in de woestijn? Wij gaan dat redelijk last minute doen van het weekend met twee kleine kinderen (wonen in het buitenland).
We gaan waarschijnlijk bij de Decathlon een F&B tent, inflatable matjes, slaapzakken en misschien een gasbrander kopen. Lamp, stoeltjes, barbecue hebben we. Het idee is dat we beiden met 1 kind in een compartiment gaan slapen, en de 1 jarige in het Deryan tentje dat we nog hebben (op het inflatable matje).
Zie ik wat over het hoofd? Het is maar voor 1 nacht, en gaan alleen avondeten en ontbijten daar.
Totaal geen ervaring, maar als het in zand is dat je je tent gaat opzetten, gebruik je best speciale piketten! Heb wel eens in duin achtig gebied gekampeerd en mijn gewone piketten bleven niet goed zitten in de zanderige ondergrond.
En ik zou ook denken dat het snachts redelijk afkoelt in een woestijn, dus dat je goed voorzien moet zijn op de kou met goede r waarde matjes en de juiste slaapzakken?
Ben mij alvast een beetje aan het oriënteren voor aankomende zomer. Hebben jullie tips voor rustige campings (tentplek) in Duitsland of Denemarken?
Mogen ook adult only campings zijn.
In Denemarken vond ik Stilbjerg in Varde fijn, dat is wel echt een rustige camping. En bij Mons Klint heb je een grote camping zitten die wel rustig aanvoelde.
Camping la Pinede in Consdorf (net aan Luxemburg). Heel rustig en mooie uitvalsbasis voor wandelen en leuke stadjes bezoeken.
Faldsled strandcamping.
Lekkere koffie ook!
Wie heeft er een Obelink Sahara Bell tent en wil ervaringen delen? Ik zie een post van een tijd geleden van @Ludo maar mogelijk ook anderen met zo eentje?
Ik twijfel met name over de maat (voor 2 volwassenen en 1 peuter) en over het onderzijl: wel of niet vast aan de tent, en/of met een rits zodat je kunt ‘luchten’? En een binnentent ja of nee? Hordeur wil ik sowieso graag erbij!
Obelink is helemaal de andere kant van het land voor ons dus beetje ingewikkeld om live naar de opgezette tenten te gaan kijken helaas…