Kampeertopic

Ja nog steeds blij mee. Wij hebben die van 5 meter diameter en dat zou ik zeker doen met een kindje erbij. Die kleinere zijn lager dus minder ruimte.
Heb de variant met afritsbaar grondzeil en dat zou ik 1000000% aanraden. Qua uithangen thuis en opbergen en schoonmaken.
Verder raad ik ook wel echt aan om een goede tarp erbij te nemen want dan kan je ook nog buiten zitten als het een beetje druppelt.
Oh ja en binnentent ook echt wel doen. Vind het echt een verschil van temperatuur in de slaapcabines t.o.v. het voorste deel van de tent.

1 like

Thanks voor de info! 5 meter ja? Ik vind dat zoooooo groot haha maar dat komt ook omdat wij voordat we ons zoontje kregen met z’n tweetjes in een tentje sliepen waar ons 2 persoons matje precies in paste (dus tentje van 2x1.50m) haha :stuck_out_tongue_closed_eyes: 5 meter diameter is meteen zo crazy maar wellicht heb je dat wel nodig met een kind ja. Zeker als het gaat regenen of zo

1 like

Je hebt veel op youtube staan over deze tent (vind ik altijd leuk om te kijken) ook een filmpje over welk type het beste bij je past zie ik. Weet niet of je die toevallig al gezien hebt. Maar kun je het wat beter inschatten dan puur van fotos.

2 likes

Ja die heb ik gezien! Maar daar zeggen ze dus dat die 5m tent voor 8 personen kan ofzo echt absurd. Maar ik vind heel vaak dat de hoeveelheid personen in een tent overschat wordt in die omschrijvingen. Ja feitelijk kun je op 5 meter wel 8 matjes kwijt als je Tetrist maar dan heb je 0 plek over voor je bagage en spullen natuurlijk haha

1 like

Ja dat slaat nergens op. Wij gebruiken die van 5 meter voor twee volwassenen en twee kinderen. En we hebben dus een slaapgedeelte dan heb je aan de zijkant plaats voor kleding.
En in de voortent de koelbox, ander eten, andere spullen etc.
Waar je vooral rekening mee moet houden is dat de paal bij die van 5 meter een hoogte van 3 meter heeft en bij de kleinere tent lager. De zijkant loopt schuin dus sta ruimte binnen is dan ook een stuk minder groot.

2 likes

Ik ben al vast een beetje aan het rondkijken voor deze zomer. Misschien heeft iemand hier een leuke tip.
Ik zoek een camping in Frankrijk (niet al te ver rijden) die ook geschikt is voor met kinderen. Maar ik zoek wel een beetje natuurcamping vibes. Dus absoluut geen animatieteam of grote zwembaden met glijbanen enzo en ook liever geen stacaravans (vind ik vaak afdoen aan sfeer). Ik kom zelf niet verder dan huttopia en van andere weet ik dan gewoon niet of het echt leuk is. Dus ervaringen zijn welkom.

1 like

Voor kamperen met kinderen vind ik kampeermeneer altijd leuke tips hebben, dus ik zou hier eens neuzen:

1 like

Dit zijn ook de type campings die wij vaak bezoeken en wat bij ons nog altijd het beste helpt is via google maps een gebied uitzoeken, zoeken op ā€œcampingā€ en dan alles bekijken. Reviews zeggen vaak ook meer dan de website van een camping merken wij.

2 likes

Wij hebben sinds kort een hond (woehoew!) En we willen haar graag ook gaan meenemen met kamperen deze zomer. Zijn er praktische tips waar we aan moeten denken maar die je je vooraf zeg maar niet echt bedenkt?

Normaal blijven we altijd maar een aantal nachten ergens staan en gaan dan door, we hebben al wel besloten dat we deze zomer maar max 2 campings (in 3 weken) gaan doen.

Mijn zus is al meermaals op deze camping geweest en zegt dat het echt geweldig is. Passend ook bij geen animatie enzo. Alleen het sanitair is niet fantastisch maar volgens mij is dat iets typisch Frans :sweat_smile:.

Ik heb net een document gemaakt met verschillende campings en alle voors en tegens. Deze stond er toevallig ook op!
Weet jij van je zus hoe het weer daar een beetje is? Dat is namelijk het enige dat ik denk echt geen zin in elke dag regen in de bergen.

1 like

De reactie : Wat leuk! Vogezen is niet echt bergen, het is geloof ik 700 meter hoog. Ik denk net iets frisser dan lager in Frankrijk maar niet een ander klimaat ofzo.
Je hebt plekken in de zon en in de schaduw en ik zou schaduw aanraden. Het veld met zon ligt net iets lager en kan echt heel warm worden, ook omdat je heel de avond zon hebt. De plekken rondom de grote speeltuin zijn half zon half schaduw

2 likes

Mijn ervaring is dat het ook in de zomer in de Vogezen wel echt nat kan zijn, @Ludo. Het is er niet voor niks zo groen. Maar ik denk dat je dat lastig kan voorspellen, er zijn ook droge(re) periodes en het kan er prachtig weer zijn.

3 likes

Dit was echt een hidden gem met onze peuter van 3, maar ook voor oudere kinderen geweldig en helemaal nature vibes. Kleinschalige natuurcamping midden in de natuur en bergen en genoeg te doen in de omgeving. Verwacht geen luxe maar wel alles wat je nodig hebt en vriendelijke hardwerkende britse eigenaars

2 likes

ik was afgelopen zomer in de Vogezen, had echt prachtig weer daar - dat was puur geluk natuurlijk want het is wel gemiddeld natter dan Z-Frankrijk.

Wat ik super prettig vond is dat het niet zo ver rijden is, dus je bent er makkelijk in een dag, en het voelt wel echt helemaal als Frankrijk met een mini scheutje Duitsland.

Als je van wandelen houdt is het ook echt een heel mooi bosrijk gebied. Weet niet of jouw kinderen al groot genoeg zijn om te wandelen, maar zo wel dan is het echt heel doable, niet te steil, mooie routes.

En je kan een dagje naar Strasbourg, ook de moeite waard!

1 like

Ziet er wel heel leuk uit, maar vind het veeeeeeel te ver rijden.

@appelflauwte denk dat het idd de Vogezen gaat worden! Echt wandelen gaat het niet worden, maar mini wandelingen moet wel gaan. Kinderen zijn dan 5,5 en 3,5 ongeveer.

3 likes

ook amazing, wel belgie

Ja deze ken ik wel. Iets te new age voor mij hahha.
Geef me ook even mijn momentjes schermtijd op vakantie zeg.

Ik zou graag in Duitsland willen kamperen dit jaar maar alle campings die we daar tegengekomen zijn echt niet ons ding. Zo dicht op elkaar gepropt. Gaat nog niet echt soepel met onze zoektocht :sweat_smile:

Misschien toch maar weer Frankrijk.

Er zitten bij het Zwarte Woud wel aantal kleinschalige campings waar je niet hutjemutje staat, ook gelijk op meer dan 1000meter hoogte. Ik had er een op mijn wenslijst staan, maar die kan ik zo snel niet vinden, maar misschien voor het zoeken.

1 like