Kampeertopic

Deze: Campen im Wald am Schluchsee | Baumzelte, Tipis & Van-Stellplätze

Zelf dus nog niet geweest. Maar zag dat er meer op hoogte ook zitten.

1 like

Iemand hier ervaring met kamperen op de wadden in juli? Welk eiland is leuk? We hebben een vouwwagen dus je moet er wel met de auto kunnen komen. We houden van tentencampings met een natuurlijke speeltuin voor kinderen. Zwembad is leuk maar geen must.

Wij hebben gister onze vakantieplannen bedacht! Ik ben zoo enthousiast. We gaan een week fietsen in Nederland, 40 km per dag en om de dag een rustdag (want kleuter mee). Dus 3 of 4 campings. Wordt wel even puzzelen met alle bagage meenemen. Maar gaat wel lukken (we hebben een fietskar voor de spullen). En daarna gaan we nog 10 dagen naar de Ardennen toe. Hopelijk zit het weer wel overal mee :sweat_smile:.

12 likes

Oh fantastisch, wij gingen vroeger ook altijd op fietsvakantie. Heel erg leuk, draaide echt om ons en gezellig met je ouders op pad gaan. Heel veel plezier alvast!

1 like

Wat leuk! Waar zit je kleuter? Achterop, fietskar, bakfiets (nog niet zelf fietsen denk ik haha)?

1 like

Ik ben op zoek naar een ruime redelijk rustige camping in de Dordogne. Heb zelf geen kinderen dus de camping hoeft geen animatie ofzo te hebben.

Iemand aanraders?

De meest gegeven tip is zelf rondkijken op Maps rond de plek die je op het oog hebt. Als je camping intypt wordt er een hoop zichtbaar voor je.

Leuk!! Wij willen ook gaan fietsen, maar plannen vind ik nog lastig. Denk dat we in de meivakantie oid gaan proberen joe het bevalt. De oudste kan zelf fietsen, 30 km per dag moet lukken. En dan de jongste afwisselend achterop of in de fietskar. Gaan jullie kamperen? Dat laten wij denk ik nog even zitten. Deden we met z’n tweeën wel, maar vind ik nu wel heel veel spullen om mee te nemen. Moet wel leuk blijven :grin:

Edit: Oh, oeps. Zie dat ik in het kampeertopic zit, dan denk ik dat je wel gaat kamperen :grin:

1 like

Yess ook @Feather, ik wil al heel lang een weehoo dus ik denk dat we daarvoor gaan. Maar ik moet even uitzoeken of daar ook mee te fietsen is als er geen kind in zit. Dan doen we bij m’n man op de fiets de weehoo en het fietszitje en dan fiets ik met de fietskar en evt nog fietstassen met alle bagage.
Fietszitje vooral omdat dat wel echt gezelliger is qua kletsen met je kindje. En ik vind dat ik wel de weehoo mag kopen omdat we die kosten weer besparen door te gaan kamperen.
Vind het wel spannend want we hebben nogal geïnvesteerd de laatste jaren in niet compacte maar wel handige spullen, en nu moeten we dus toch compact in gaan pakken. Het idee is om de opgooitent op de fietskar te monteren, ik weet nog niet helemaal hoe.
Eventueel zag ik dat je bij de bever ook tenten kunt huren dus dat is de 2e optie. Maar wel meteen weer een stuk duurder natuurlijk. En ik dacht we kunnen wel zwaarder bepakt fietsen als we niet zo ver fietsen. Ik ben als kind op fietsvakantie geweest en toen hadden we katoenen tenten mee :’). Knettergek.

Dit is een weehoo, maar deze is volgens mij met een motortje.

1 like

Wij hebben vorig jaar in het voorseizoen op deze camping gestaan: Camping Dordogne | 4-sterren camping bij Sarlat-la-Canéda

Schoon sanitair, prima restaurant en zwembad. Ruime groene plekken. De omgeving was fantastisch echt zooooo veel te zien!

3 likes

Je hebt me helemaal geinspireerd met de Dordogne! Dacht dat het altijd verder was maar zie dat het vanaf ons 10u rijden is. Wellicht een leuke voor onze zomervakantie, thanks!

1 like

Wij hebben dit weekend onze eerste vouwwagen gekocht :heart_eyes:
Superblij mee en al druk vakantieplannen aan het maken, maar nu moeten we nog een kampeeruitzet bij elkaar zoeken. Hebben jullie tips voor onmisbare en/of handige spullen voor een vakantie met de vouwwagen?
We hebben al een tafel en twee stoelen (gaan we nog twee bijkopen voor de kinderen) en van onze kampeervakanties toen we nog met z’n tweeën waren hebben we nog wel een en ander qua keukenspullen.
Ik zit zelf te denken aan wat tent-organizers, misschien een opklapbaar wasrek?, een kapstokje, slaapzakken voor de kinderen (zelf nemen we een dekbed mee), een goede lamp (tips hiervoor?). Maar misschien hebben jullie nog meer aanraders.

4 likes

Zo leuk!!

Ik vind een wasrekje wel echt onmisbaar ja en 2 van zulk soort dingen ook heel handig voor sokken enzo; Hej, kijk eens naar deze PRESSA van IKEA.
https://applink.ikea.com/tY8M9r9M4w--90579157--nl--nl

Een echt goede en lekkere camping lamp is ook fijn voor buiten. Fatboy heeft leuke / fijne

1 like

Die spin heb ik ook maar wil dit jaar ook wel een extra wasrek mee. Wat is dan handig een kleine normale of gewoon zon kleine droogmolen zeg maar?

Leuk! Wat voor een? Wij hebben stapelbare bakken van froyak/action gekocht, die kunnen we zo in en uit de vouwwagen schuiven. En hebben een klepje aan de voorkant. Ziet er hetzelfde uit als deze maar waren goedkoper. Geloof dat Obelink ook wel zoiets heeft:

En vind zo’n plastic achtig vloerkleed voor in het zij tentje (we hebben een campooz sleepy joe trekking, dus geen grote voortent) ook fijn. En we hebben zo’n organizer met vakken (zit bij ons dan onder het trappetje maar sommige vouwwagens hebben niet zo’n hoog slaap gedeelte), handig voor kleine dingen

We hebe simpele hang lampjes bij Action gehaald vorig jaar, die hadden toen best een leuk kampeer aanbod.

1 like

Bedankt voor alle tips, komen al handige dingen voorbij!

@Bambam Zo’n fatboy lamp werkt op lampenolie zie ik? Is dat handiger dan een batterij?

@Bertha een lampensnoer willen we idd ook voor onder de luifel. En die bakken zien er handig uit! Waar bewaar je die dan in de vouwwagen, onder het slaapgedeelte? Ben nog een beetje een noob in waar je alles moet stoppen/hoe vol je zo’n wagen kan laden.

We hebben een Jamet Jametic gekocht, tweedehands (maar wel uit 2024). We wilden een niet al te duur instapmodel die snel opklapbaar is. Twijfelden tussen deze en een Trigano Odyssee, maar de bedden van de eerste zijn wat langer en m’n man is lang dus dat vonden we wel belangrijk.

Ohh heeft die van jullie geen laadruimte in de aanhanger? Jamet heeft zoveel modellen ik weet niet hoe die van jullie eruit ziet. Die van ons kan je openklappen en dan heb je laadruimte. En wij hebben ‘m ook tweedehands gekocht! Was ook pas een jaar oud, ideaal!

En bedoelde met simpele lampjes deze:

Daar hebben we een van in de slaap gedeelte hangen en in het tent deel. En een lichtsnoer buiten!

1 like

Oh ja nou je het zegt hebben we ook een easy access systeem wat er uitziet zoals bij jou. En de disselbak natuurlijk.

Die lampjes zien er wel heel handig uit! Al lijkt het me ook nog wel handig om een tafellampje te hebben voor als je een spelletje doet ofzo, of bieden deze lampjes dan genoeg licht?

Ik bedoelde zo één

1 like

Hangt denk ik beetje af wat je meeneemt verder en handig inpakken vindt. Voor ons werkt een klein wasrekje goed wat gewoon heel plat vouwt.

1 like