Kampeertopic

Ik heb een grote logeertas (mijne is giga) voor alle kleren, en dan losse tasjes (vaak van die stoffen tas-beschermtassen) voor elk ondergoed, sokken en pyjama’s haha

Iemand tips voor campings bij Salzburg en in Tirol? Zoek iets met water of zwembad in de buurt en zonder met muntjes betalen voor je douche (heb daar zo’n hekel aan).

Camping Hell! Een van de mooiste campings waar ik heb gestaan

1 like

Ziet er inderdaad heeel mooi uit maar zit al vol :cry: ik probeer nog te boeken voor augustus, ben vrij laat helaas

He shit zeg.

En iets verder uit de richting: Rosenthal Roz in karinthie

Ik zie hier wel eens van die leuke campings voorbijkomen waar allemaal dingen worden georganiseerd zoals yoga en kampvuur enzo. Een soort scoutingkamp voor volwassenen, haha. In Nederland. Hebben dat soort campings een naam of is daar een site voor? Het lijkt me wel heel leuk om daar een keer heen te gaan, maar ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen met zoeken omdat er 910302 campings zijn natuurlijk

Aaah dankjewel super. Ik zat net op de site van de Lievelinge en die hebben zelfs een ‘manifest’ op de site, dat is wel heel erg hip allemaal

Volgens mij gaan dat soort campings ook veel via via, of mensen die er zelf al 100 jaar komen. Buitenkunst is ook een leuke trouwens!

1 like

Ik krijg echt stress van de zoektocht naar een camping :sweat_smile: Wat zijn jullie plannen voor deze zomer?

2 likes

Ik weet niet of je al iets hebt gevonden maar anders is ‘camping tussen stad en land’ in de Betuwe echt een meeeeega aanrader. Had ze deze week via insta gevonden en sta er nu spontaan een nachtje. Ze zijn net open en daarom nog plekken in de zomer maar ik denk echt dat ze volgend jaar bom vol staan ook. Mini camping met echt een heel veel leuke speel plekjes voor kinderen, een klein zwemvijvertje met strandje en ook weer veel speel dingen voor kids, kippen die rondlopen, mega leuk centraal plein met zithoekjes, grote binnenruimte voor als t slechter weer is. Alles prachtig groen, sfeervol en gezellig aangelegd. Met stipt mn nieuwe favoriete camping :star_struck:

6 likes

Wat leuk om je ervaring te horen. Ik had deze gevonden en bijna geboekt zelfs! Ik twijfelde heel erg omdat de kampeerterreinen heel open leken op de foto’s/alsof je heel weinig privacy en schaduw hebt. Of valt dat in de praktijk mee? Is er in de omgeving ook wat te doen?

2 likes

ik vind het gelijk aan de andere campings die ik had genoemd denk ik, maar idd tis niet in het bos. Dit is m’n uitzicht en heb hele dag daar heerlijk onder die bomen gezeten en bij het centrale gedeelte hangen allemaal schaduw doeken. Sommigen plekken idd wel iets minder maar je kan wel opgeven waar je wilt staan. Omgeving weet ik niet, zijn alleen maar op camping geweest haha. Waar we nu cornhole aan het spelen zijn, nieuwe favoriete camping activiteit haha

3 likes

Haha zit jij toevallig ook op de Facebookgroep kamperen met kleine kinderen? :wink:

Helemaal rond om is hij afgebakend met hekken. Ook de zijkanten van de camping waar van die standaard slootjes tussen de wijlanden zitten, staan hekken. De voorkant van het speelstrandje waar heel goed zicht is, is wel open, zie foto. Aan de rechterkant vd foto loopt een pad naar t terras, vanaf daar zit bijv ook een hekje omdat t onoverzichtelijker is. Het water loopt heel rustig af, eerste 2/3 meter is tot de enkels. Ik vind het veilig voor jonge kinderen en qua speel gelegenheden verspreid over camping juist perfect voor 2-6/7 jaar, maar dat moet iedereen natuurlijk zelf bepalen.

2 likes

Haha nee, die ken ik niet. Wel een aanrader? Dan ga ik m opzoeken

Wij gebruiken I Overlander, park4night en campspace :slight_smile:

2 likes

Ja wel een leuke pagina met veel tips! Het heet kamperen voor jonge gezinnen met kinderen… en gisteren was er ook iemand super enthousiast over jullie camping!

1 like

Dit is ook een leuke kleinschalige camping: de Duiventoren
https://maps.app.goo.gl/zbcc4PJLTzADbzBs8?g_st=ic

Klein (zwem)meertje en ook boerderijdieren zoals ezels, varkens, etc

2 likes

Heeft iemand nog tips om aan leuke campings in het buitenland te komen? Naast google maps dan!

Of heeft er iemand tips voor leuke campings in Oostenrijk? Liefst in het westen, onder duitsland, goed te berijden in een dag, en niet te kindvriendelijk (of nouja, zou fijn zijn als er niet alleen gezinnen met kinderen komen).

Ik kijk meestal via de ANWB site.

2 likes