Kampeertopic

https://www.charmecamping.nl/ gebruik ik vaak!

1 like

Ik zoek op google maps en dan de reviews. Kom daardoor nu altijd op kleine, fijne campings.

2 likes

begrijp ik goed dat je op de bonnefooi gaat? Wij willen volgende week weg, maar tot nu toe elke camping die ik bel of mail zit vol :sweat_smile: Had niet verwacht dat het zo lastig zou worden!

1 like

Altijd! Maar ik ga ook 9 van de 10x in het hoogseizoen naar Scandinaviƫ.

Wij zoeken altijd heel kleinschalige campings uit. Heb ook al wel in Frankrijk in het hoog seizoen op de bonnefooi campings gezocht maar dat is echt wel wat lastiger.

1 like

Wij waren op zoek Duitsland/Oostenrijk dus ik dacht dat het daar ook wel zou meevallen. Maarr. inmiddels een leuke en kleinschalige camping gevonden voor die periode, gewoon via good old google maps!

2 likes

Oh heel benieuwd naar je ervaringen. Mijn zoon is vanaf volgend jaar leerplichtig dus dan moeten we in het hoogseizoen. We dachten daarom aan Zweden (minder druk en warm). Nu ben ik de afgelopen dagen het weer daar in de gaten aan het houden maar het wordt niet warmer dan 20 graden en regelmatig regen. Kun je wel voornamelijk in een korte broek ? Dat vind ik altijd een minimaal vereiste voor mn vakantiegevoel namelijk. :joy:

1 like

Jongens, ik heb een kampeer gerelateerd dilemma…

Ik heb 5 weken geleden mijn caravan + voortent verkocht via marktplaats. 2 weken geleden nog een mailtje ontvangen hoe de voortent in elkaar moest want ze gingen deze opzetten. teruggemajld dat ik geen fotos had maar wat tips gegeven en ik vroeg of het was gelukt. Geen reactie meer, prima.

Nu word ik vandaag gebeld dat ze in Tsjechiƫ zijn en de stokken ontbreken! Blijkt dat ze nog in mijn garage liggen kwam ik achter. Wat nu? Wat vinden jullie passende oplossing?

Ik heb gezegd dat ik ze uiteraard naar hun adres in Nederland verstuur en dat ik de kosten voor een schuiltentje (heb eentje van Decathlon als voorbeeld gestuurd) 50/50 wil splitten?

Kijk, als ze gewoon in Nederland ook hadden gecheckt was er geen probleem geweest en hadden ze ze binnen 2 dagen nagestuurd gekregen…maar ja ik heb er zelf ook niet goed op gelet.

Oh wat lastig! Nou aan de ene kant; je hebt ze twee weken geleden geantwoord en gevraagd en blijkbaar hebben ze toch niet meer een poging gedaan tot opzetten, dus wat dat aangaat; die verantwoordelijkheid ligt echt bij henzelf.

Je hebt niet moedwillig de stokken achtergehouden, zij hebben het zelf ook niet meer gecheckt.

Ik vind de oplossing die je aangeeft heel realistisch. Je kan ook vragen hoe zij de oplossing zien?

Wel balen voor ze trouwens šŸ«£šŸ˜…

1 like

Het is nu inderdaad soms aan het regenen maar wij zitten aan de kust en daar is het goed weer. Het is een groot land dus niet overal is het aan het regenen. Overdag is het prima korte broeken weer maar 's avonds niet. Ik zit nu wel echt behoorlijk in het noorden. Meer in het zuiden is het vaker warmer maar is het vooral ook drukker.

2 likes

Kun je de stokken naar Tjechie sturen?

2 likes

Jaaa toen ze belden voelde ik me zó schuldig, maar toen ik er meer over na ging denken dacht ik ook wel; ja er ligt ook een groot deel verantwoordelijkheid bij hen.

Versturen gaat vanwege de grootte van de stokken (130cm) niet met reguliere pakketpost van PostNL,dhl of dpd, dan moet het op een pallet als vracht :joy:

Krijg gelukkig net een bericht dat ze bij de Decathlon gaan kijken en dat ze het attent vinden dat ik mee denk :smiling_face_with_tear:

2 likes

Oh fijn. Blijkbaar voelen ze zelf ook wel de verantwoordelijkheid, haha. Heb het wel eens gehad met een kast via mp dat de vorige eigenaar laderails vergeten was mee te geven. We moesten er 3uur voor rijden maar het kon gelukkig per post.

Wauw, ik vind je voorstel echt heel gul. Ik snap niet hoe je zo’n aankoop kunt doen via Marktplaats om vervolgens niet te checken of het compleet is en werkt. Dat vind ik echt hun verantwoordelijkheid.

Ook als het gekocht was bij een winkel en het geheel was verkeerd aangeleverd en je staat ermee in een ander land, die winkel gaat echt niks voor je betekenen hoor. Dus ik vind het echt heel coulant van je dat je wil meedenken.

Hoe is dit voor jou eigenlijk, om gebeld te worden vanuit Tsjechiƫ dat het niet klopt?

3 likes

Ik heb bij iedere nieuwe of tweedehands tent eerst getest/gecheckt in de tuin. Is me ooit verteld dus dat doe ik maar braaf.

5 likes

Ahh zo fijn dat je dat zegt, dan ga ik het hier ook gewoon bij laten zo en me verder niet meer druk om maken.

Ik vond het echt super klote om (op werk) gebeld te worden en het probleem werd ook echt wel bij mij gelegd. Zat helemaal in de stress waar die stokken dan wel niet waren, dus ging meteen naar huis om te zoeken.

En ja, tip: altijd van tevoren even testen! :+1: Zelfs bij nieuwe tent niet gek nee

4 likes

Ik ga dus dit weekend kamperen (in de bouwvak, terwijl ik geen kinderen heb of in het onderwijs werk, top gepland :ok_hand:) en echt elke 5 minuten schiet er wel iets door mijn hoofd: oh dit moet ik nog uitwassen, heb ik nog extra lenzen?, koffiefilters!!

Maar goed, twee jaar geleden gingen we kamperen met een lekke craptent, en toen was het ook leuk.

1 like

We zijn aan het afbreken met onze caravan/voortent enzo maar alles is kleddernat en we waren t aan het laten drogen… regent het weer :sob::sob:. Dus we moeten alles nat mee naar huis nemen. Zo kak

2 likes

Wij moeten morgen ook inpakken voor de volgende camping, hopelijk is het daar meer droog.
Ik ben na een week wel klaar met ochtend en middag brood eten. Hebben jullie nog kampeer-eet-tips?

1 like

Heb je een koelbox? Anders gewoon yoghurt/kwark met muesli als ontbijt. Havermout kan ook makkelijk worden opgewarmd. Pannenkoeken maken gaat ook nog vlot met zo’n fles waar je alleen nog water of melk aan moet toevoegen.

3 likes

Salade oid? Scrambled eggs met tomaat, avocado etc? Of een omelet met groenten.