Kampeertopic

Hoe is het op jullie huidige bestemmingen qua weer? Als ik weerbronnen mag geloven is het echt slecht kampeerweer in vrijwel heel Europa de komende week. Heel veel :cloud_with_rain: en :cloud_with_lightning_and_rain:

2 likes

Italië niks aan de hand hoor, zuidelijker dan Garda in ieder geval.

Bij ons overdag 20 en snachts 12 :cold_face: ben al een backup plan aan het bedenken maar weet niet zo goed wat. Gaan nu richting oostenrijk, maar is dus qua weer niet top…

1 like

Noord Spanje, is het warm (30/31gr)-. Hiervoor in de Dordogne ook “matig” voor zomervakantie.
22gr ofzo met zeer regelmatig regenbuien en veel Bewolking.
Overal lees je over de hittegolven in zuid Europa, maar ik vind het in Frankrijk/Spanje nog heel erg meevallen. De afgelopen 10jr echt regelmatig wel 35/38gr meegemaakt, ook in binnenland van Frankrijk, en nu is 30 wel de Max haha. Dus zal echt om zuid-zuid Europa gaan waar het zo heet is

2 likes

Normandië is acceptabel qua temp (19-22 graden) maar zoooo nat, echt balen!

1 like

In Italië (net onder Pisa) schommelt het rond de 28/30 graden.

1 like

We waren in de Belgische Ardennen en daar was het nat maar niet koud. Sinds gisteren bij Dijon en het zou daar heel warm zijn (voorspelling week geleden) maar ook hier wat kouder 22 graden en soms buien.
Maar ik moet vooral zo wennen aan deze camping. We zijn ooit eerder bij deze keten geweest en dat was auto vrij en heel groen. Dus we dachten dat dat overal was. Maar dit is echt laantjes, auto’s voor de tent (al zijn er weinig echte tenten) en vooral voortent aan voortent met nog een voortent ervoor. Niet precies wat we in gedachten hadden. In de Ardennen begon naast onze tent een bos en was er een riviertje etc.
Maar iig is het droog hier nu!

2 likes

Wij zitten vanaf morgen ook in die regio, ik vind de weersverwachting echt perfect :grinning:

3 likes

Wij hebben dit jaar gekampeerd bij camping Relais de Leman. Camping nabij het meer van Geneve in Frankrijk. Middelgroot, gemoedelijk, niet heel veel kinderen en mooi in het groen. Dingen die je kan ondernemen zijn o.a. raften, watervallen bezoeken, naar de alpen (wat is dat ongelooflijk prachtig!), Yvoire (leuk middeleeuws dorpje). Al met al is het ons ontzettend goed bevallen en zou ik het aanraden.

2 likes

Ik heb een gekke vraag, maar kan je een tent ook binnenshuis impregneren? Wel voor openstaande deuren.
Wij zouden vandaag naar de camping gaan en dan konden we de tent impregneren want tis droog. Maar nu gaan we dinsdag en dan regent het de hele week, dus geen moment om 'm op te zetten en schoon te maken en impregneren en laten drogen.
Nu dacht ik mss kan ik die tent morgenavond bij m’n ouders opzetten en daar impregneren en dan nachtje laten staan in de woonkamer :sweat_smile:.

1 like

Wij waren oa aan de cote d’azure & annecy en echt topweer gehad op beide plekken! niet te warm (rond 30 graden), geen regen.

3 likes

Zou dat niet doen. Zeker niet met kinderen in huis. Zon schoenen spray slaat al op je longen. Je zou onder een viaduct kunnen gaan staan? :sweat_smile:

Het moet daarna 2 uur intrekken dus dat lijkt me niet heel ideaal :sweat_smile:. Er zijn trouwens geen kinderen daar in huis.

1 like

Boekje mee. Gelijk verplichte me-time. :stuck_out_tongue:

1 like

Joe tip voor diegene die nog op zoek zijn naar een fijn lampje

Ik heb deze bij de bever gekocht, van luci lux, maar ik zag hem online ook al. Heel klein opvouwbaar (je blaast hem op), werkt op zonne energie en geeft fijn warm licht. Goede aankoop tot dusver!

16 likes

Wij hebben tot vrijdag een huis geboekt, mocht het eerder opklaren zitten we op kwartiertje vd camping dus dan gaan we er eerder heen.

1 like

Wat lekker! Ik kampeer (ook) in Nederland en het is zo slecht weer. Slaap ook in meerdere lagen omdat het s nachts afkoelt tot 11 graden. Elke keer als het even stopt rennen we naar buiten voor een wandeling.

Eerlijk gezegd is er geen zak aan zo en zeker niet met een baby die je niet de hele dag door de regen wil sleuren. Ik vind juist het buitenleven lekker aan kamperen en nu zitten we alsnog de hele dag binnen.

Edit @kusjessoldaat ik jat je idee maar andersom, we vertrekken morgen naar een huisje. Lekker kampeerseizoen dit :smiling_face_with_tear: De camping zou ook vol staan maar alleen campers zijn er nog.

En dan on topic: hoe laten jullie met beperkte binnenruimte je tent goed drogen?

3 likes

Ik las gisteren dat veel mensen al eerder stoppen met kamperen vanwege het slechte weer, wellicht dat het daardoor toch niet zo vol is als ze van tevoren hebben aangeven.

Over de tent drogen, die hangen we bij m’n ouders uit, of bij ons in het trapgat. Ik hoop dat je 'm droog over krijgt.
En wat jammer dat het zo slecht te doen is. Hopelijk toch nog wat plezier en droogte in het huisje!

1 like

Echt heel erg balen van het weer voor grote delen van Europa… Wij zitten nu in midden-Italië, daar is het goed. Maar we zouden hierna naar Oostenrijk gaan, maar dat doen we maar niet meer ivm het weer

1 like