Kattentopic #2 (Deel 1)

Aah ik smelt :two_hearts: onze kat legt telkens haar favoriete speeltje neer in de box van/bij de (2 wkn oude) baby. Gisteren had ik het weggehaald en vanmorgen lag het er weer.
Ze komt ook vaak zo bezorgd kijken als ze haar hoort huilen.

18 likes

Ik hoop dat ik dit mag plaatsen hier.
De vader van een vriend is plots overleden en hij had een katje. Die heeft nu dus geen baasje meerā€¦ Is er iemand wellicht die een 4 jarig katje wil adopteren ?
Die vader woonde in Belgiƫ naast Brugge maar die vriend zelf woont in Amsterdam dus ik weet nog niet waar die kat evt opgehaald kan worden enz. Ik heb nog niet zoveel info maar ik leef zo mee met hen en ik wilde ze gewoon helpen en dacht meteen aan het forum

18 likes

Omg :sob::heart:

1 like

Ze kijkt zoooo enorm verliefd naar je!

Ahhh wat een lieverdje :pleading_face: Ik hoop dat er snel een huisje komt! Helaas heb ik zelf al twee katten en kan er niet nog eentje bij anders had ik het wel geweten

Ja helemaal begrijpelijk. Die vriend heeft zelf ook 2 katten en die zorgen al voor genoeg problemen thuis en ze verwachten binnen 2 weken een baby en zelf heb ik niet eens een eigen huis anders had ik het ook geweten. Vind het zo zielig ook voor die kat gewoon, zn baasje is er ineens niet meer.
Ik blijf gewoon overal posten op FB enz.

Ik zit weer helemaal in de stress. Afgelopen januari heb ik een van mijn katten veel te jong moeten laten inslapen en ik heb toen heel veel aan dit topic gehad. En sinds gisteren is mijn andere kat ziek, ze is gigantisch aan het hoesten. Gisteren ook gelijk bij de dierenarts langs geweest en die heeft antibiotica meegegeven. Alleen lijkt de medicatie nog niet
echt aan te slaan want poes heeft continu hoest buien. Ik heb net een filmpje van het hoesten
naar de dierenarts gestuurd en zit nu toch met stress op een reactie van de dierenarts. Ik ben serieus een beetje bang dat het scenario van afgelopen winter zich nu weer gaat herhalen al probeer ik echt heel hard positief te blijven :frowning:

@Amandelbloesem jij fostert katjes in Belgiƫ toch? Misschien kun jij naar hulp verwijzen/helpen?

2 likes

Oh wat een vreselijke situatie! Ik zou aanraden om een opvangcentrum te contacteren, die nemen dan hun tijd om een thuis te vinden en alle administratieve/medische zaken te regelen. Helaas zit ā€˜mijnā€™ opvangcentrum niet in de buurt, maar ik heb even gezocht.
Dit is een overzicht van opvangcentra in West-Vlaanderen: Alle erkende dierenasielen in West-Vlaanderen

En deze specifiek in Brugge:
www.poespartoe.be/
https://blauwekruis-brugge.be/asiel/afstandsprocedure
Cathz vzw

Ik heb ook een lijst van opvangcentra in West-Vlaanderen met hun noodnummer bij. Stuur vooral een PB als je die graag wil.

Edit: ik weet dat het heel aanlokkelijk lijkt, maar ik zou niet adverteren via social media. Sommige mensen gaan echt alleen maar af op het uiterlijk en langharige katten zijn zeer populair. Een opvang gaat matchen op de noden van de kat en mens en dat gaat op lange termijn beter zijn voor de kat.

10 likes

Ik vind het zo erg dat er 0 regelgeving is in Nederland. In Belgiƫ had ik al lang een klacht ingediend. Dit kan echt niet. Kittens zijn enorm vatbaar voor ziektes, vaccinaties kunnen volgens mij vanaf 12 weken. En sterilisatie zou ook al gebeurd moeten zijn, voor ze het weten zitten ze met een nieuw nestje :cry:

2 likes

En ā€˜gratisā€™ omdat ze niet zijn ingeĆ«nt, ontwormd etc. Kittens zouden normaliter hun eerste vaccinaties rond 9 weken moeten krijgen. Chippen kost ook nog geld.

Helemaal eens met @Amandelbloesem, sorry lees je reactie nu pas

2 likes

Ik heb sinds twee weken twee kittens en ik ben helemaal verliefd op ze! Eerst gekeken naar een asielkat, toen kwam ik een nestje lieve kittens tegen, daar gaan kijken en toen besloten voor twee kittens te gaan (wilde er in eerste instantie eentje) omdat ze zo leuk met elkaar aan het spelen waren. Heb dus nu een broertje en zusje in huis en ben zo blij dat ze zo lekker met elkaar kunnen spelen.

Nu een vraagje. Mijn kittens wonen in een appartement en gaan dus niet naar buiten. Wil ze wel in de toekomst het balkon op laten, maar dan moet ik daar eerst wat voorbereidingen voor treffen. Nu vraag ik me af of ik hun nageltjes al kan knippen, of is dat te vroeg? Zijn daar richtlijnen voor? Ze zijn nu 9 weken.

3 likes

Super leuk dat je ze allebei in huis hebt genomen :smiling_face_with_three_hearts: Wij zijn al op jonge leeftijd begonnen met nagels knippen (weet niet precies meer hoe oud), maar ik denk dat het alleen maar goed is om ze hier van jongs af aan aan te laten wennen. Je kunt ze ook vijlen:

1 like

Ten eerste: waar zijn de fotoā€™s :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Ik knipte de nagels van mijn kitten volgens mij al een dag nadat hij uit het asiel kwam (10 weken was ie toen) en dat is altijd goed gegaan. In het asiel raadden ze ook heel erg aan om veel aan pootjes/oren/bekje te zitten zodat ze daar aan wennen en het geen strijd wordt om bijv nagels te knippen of een controle bij de dierenarts. Bij hem kan ik nu uren aan zā€™n oor of pootje friemelen en hij vindt het allemaal prima.

Je kunt op een nagel heel goed zien tot waar je kunt knippen, zolang je in het witte deel blijft zit je goed.
afbeelding

2 likes

Ga nou niet op markplaats naar katten kijken alsjeblieft, daar zit zo veel fouts. En daar kunnen de katten niks aan doen, maar door het te steunen gaat dat maar door.

23 likes

eens met @Willem

Ik zou een heel betoog kunnen schrijven over waarom nestjes via particulieren, social media, boerderijen etc problematisch zijn. Ga aub via een erkende opvang/asiel. Dan is de kat volledig in orde (chip, vaccinatie, sterilisatie, ā€¦).

8 likes

Of was dat de hond van je vriend? Wilt hij niet meer naar het asiel omdat die hond ook geen succes was?

16 likes

3 likes

Ik vroeg het me gewoon af wat er met de hond gebeurt was.

1 like

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Kattentopic #2 (Deel 2).