Vraagje voor de mensen met verstand van kattenvoer en/of blaasgruis: Is het echt erg om verschillende merken (urinary) voer door elkaar te gebruiken?
Ik hoor wel eens verhalen dat het niet goed zou zijn om verschillende merken door elkaar te gebruiken, omdat het elkaar zou kunnen tegenwerken. Echter denk ik: als beide typen voer voor dezelfde soort blaasgruis zijn (struviet in mijn geval), dan zou het toch gewoon samen moeten kunnen? In mijn oren klinkt dit als een marketingpraatje om de consument lekker bij 1 merk te houden.
Waarom ik dit vraag: ik geef mijn kat momenteel voornamelijk (urinary) natvoer maar hij krijgt ook elke dag wat (urinary) brokjes omdat hij dat graag eet en we graag met voerpuzzels spelen. Brokken heeft hij van Royal Canin, maar het natvoer heb ik van Royal canin (zakjes) Ʃn (ook omwille van kosten) Kattovit (blikken). Beide producten maken gebruik van hetzelfde urineverzurende ingrediƫnt: calciumsulfaat. In Kattovit zit ook nog DL-methionine (naast calciumsulfaat).
Is dit een probleem? Kan ik echt beter enkel Royal Canin geven?