Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb zelf een paal van Rufi Drapaki (gekocht bij Quality Cat). Kan je helemaal zelf samenstellen: zitplekjes, hout kiezen, stof kleurtje, en is net iets minder afzichtelijk (vind ik) dan veel andere palen.
Kussentjes kunnen ook allemaal makkelijk in de was.

Wel vrij prijzig, maar als je het geld hebt is het het zeker waard. Ik heb mijn paal-stellage nu ruim 5 jaar met 2 katten en eigenlijk is het nog tip top in orde :ok_hand:t3:

Edit: ik heb zelf deze

Ik heb deze en die is echt heel stevig en valt bij mij redelijk weg in de muur, geen doorn in het oog zeg maar.

Alleen was ie vorig jaar €30 goedkoper want ik zou nooit €100 neerleggen voor een krabpaal :joy:

De Lidl had ook een mooie krabpaal, die lijkt heel erg op die van Vesper. Weer niet zeker of ze die nog verkopen…

Tijdje terug dat ik hier schreef maar ik ben op zoek naar tips en ideeƫn waar ik een maatje kan vinden voor mijn kat. Afgelopen januari is een van katten overleden en na overleg met dierenarts is het wel duidelijk dat mijn achtergebleven kat duidelijk gezelschap mist. De dierenarts raadde me daarom aan op zoek te gaan naar een kitten/hele jonge kat. Nu hebben de dierenasiels hier in de buurt al gebeld maar die hebben geen aanbod en ook bij de dierenarts was er geen aanbod. Ik zou natuurlijk op marktplaats kunnen kijken maar dat dat gaat eigenlijk een beetje tegen mijn principes in. Dus: weet iemand bijvoorbeeld nog een asiel of opvang waar ze kittens/jonge katten hebben.

Nu begint het kittenseizoen weer langzaam te komen, dus over 3/4 maanden zullen er in het asiel weer veel kittens zitten denk ik!

1 like

Verhuisdieren.nl in de gaten houden ook?

1 like

Wow en ik noem de mijne van nog geen 4,5 kg al Dolly dikbil :frowning:. Zit er iets van een groter ras in haar zoals een maine coon oid?

Dat is zeker een goede, daar had ik nog niet aan gedacht.

Wij noemen dit in het dialect een ā€˜kuus’ (wil zeggen uit de kluiten gewassen). Moppie wel! Zo in die kinderstoel en die mini doos :joy:

2 likes

Zo herkenbaar dit! En overal ligt ook kattengrind of brokjes. Dan ziet het eruit of ik al een week niets gedaan heb, terwijl het 5 minuten daarvoor nog opgeruimd is.

Wij hebben trouwens jaren geleden een kater gehad die zo’n 10 kilo was. En hij was niet eens echt groot. Heb nu ook eentje die echt te zwaar is, maar die is heel erg verwend door mijn moeder, net als die dikke kat van vroeger. Ik geef een stuk minder eten dan wat ze kregen (1 bakje natvoer per kat tegenover 3 bakjes per dag), dus ik hoop dat ze af gaan vallen.

1 like

Ahhhh wat een leukie :heart_eyes::heart_eyes:
Haha ik stel me nu voor dat die doos gewoon een grote kartonnen doos is met echt een monsterkat erin :grinning_face_with_smiling_eyes::heart_eyes:

Mijne is ook onder de 4 kilo en ik vind d’r heel klein, maar andere mensen zeggen soms: woow wat een grote kat! Nja niet echt klein trouwens maar meer heel fijn gebouwd ofzo. Lange lenige benen hahah

Oh en gefeliciteerd’ :partying_face::kissing_cat:

1 like

Haren vind ik niet zo erg, ik gebruik wel elke dag de stofzuiger maar het is wel schoon dan. Toen ik een poosje een hond in huis had vond ik dat pas echt erg, omg zoveel haar.

Maar de kattenbak korrels liggen hier echt overal :sob: ik heb verschillende soorten geprobeerd en we hebben nu van die soort kristallen op aanraden van de dierenarts maar 1 van mijn katten gaat gerust 10 minuten erin graven en er ligt dan een hele hoop en het blijft aan haar pootjes plakken. Ik heb bewust geen kap op de bak, dat vind ik zielig, maar omg ik zou willen dat hier een oplossing voor was.

Ik overweeg een robot stofzuiger.

Het kitten seizoen begint inderdaad over een tijdje weer! Ik zou vragen of ze met een wachtlijst werken voor kittens? Of vragen of er misschien binnekort een jong katje vrijkomt dat ook een speelkameraadje nodig heeft? Online staat vaak maar een fractie van de katjes die ter adoptie zijn. Succes allesinds!

@Calypso oh nee zo eng! Goed dat je het gefilmd hebt voor de dierenarts! Mocht het nodig zijn kunnen ze een hele lage dosis epilepsie pilletjes voorschrijven denk ik. Moet echt schrikken zijn!

1 like

Wat naar, sterkte!

Misschien heb je het allang geprobeerd, maar sinds ik uitloopmatjes voor de kattenbakken heb liggen heb ik vrijwel geen korrels meer in huis liggen.

@Calypso ach wat zielig en wat heftig moet het zijn om dat te zien.

1 like

Mijn katten deden hun behoefte op het uitloopmatje :weary:

1 like

Een van mijn katten deed ook haar behoefte op het uitloopmatje, helaas. Want het werkte wel voor de korrels.

1 like

@Nox
Oei nee dan liever korrels in huis.

1 like

Heb je misschien azijn in huis? Dat wil ook wel helpen. Maar groene zeep is inderdaad het beste.

Wat een knapperds! De grote kat heeft ook echt heel grote poten. Onze kat is een voormalige zwerver en was ook zwanger toen we haar hebben opgevangen. Zij is heel klein, maar de kittens zijn enorm geworden. Nu zitten er wel drie katers bij, maar toch. Ik krijg nog wel eens foto’s en ze zijn nu allemaal twee keer zo groot dan hun moeder.

1 like