Hoi!
Even een vraagje. Wij hebben een ragdoll en willen hem eind april meenemen als we een weekend weg gaan. Er wonen geen bekenden bij ons in de buurt en om hem te lang alleen te laten voelt niet goed. Hij is van zichzelf ook erg nieuwsgierig en ondernemend, dus ik vermoed dat dit voor hem oké zal zijn. En zo niet, dan doen we het hierna gewoon nooit meer
Dat is ook een beetje trial and error denk ik dan.
Dit weekend willen we hem meenemen naar mijn ouders om te oefenen, zij hebben al een kat. Nu ben ik benieuwd hoe jullie dit aanpakken (introduceren?) en of dit wel of geen goed plan is. Ik hoor van mensen om me heen dat zij hun Maine Coon vaak gewoon meenamen en dat dit prima ging, maar ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Ik ben me ervan bewust dat katten zich voornamelijk hechten aan territorium en omgeving, dus vanuit die theorie zou je verwachten dat een andere omgeving sowieso stress oplevert…
Kortom: nemen jullie je kat weleens mee naar een andere omgeving? Zijn daar dan andere katten, zo ja: hoe pak je dat aan? Zo niet: hoe pak je dat aan?