Haha zo ligt de mijne ook altijd! Lijkt me echt niet comfortabel
Hoi!
Even een vraagje. Wij hebben een ragdoll en willen hem eind april meenemen als we een weekend weg gaan. Er wonen geen bekenden bij ons in de buurt en om hem te lang alleen te laten voelt niet goed. Hij is van zichzelf ook erg nieuwsgierig en ondernemend, dus ik vermoed dat dit voor hem oké zal zijn. En zo niet, dan doen we het hierna gewoon nooit meer
Dat is ook een beetje trial and error denk ik dan.
Dit weekend willen we hem meenemen naar mijn ouders om te oefenen, zij hebben al een kat. Nu ben ik benieuwd hoe jullie dit aanpakken (introduceren?) en of dit wel of geen goed plan is. Ik hoor van mensen om me heen dat zij hun Maine Coon vaak gewoon meenamen en dat dit prima ging, maar ik ben benieuwd hoe jullie erover denken. Ik ben me ervan bewust dat katten zich voornamelijk hechten aan territorium en omgeving, dus vanuit die theorie zou je verwachten dat een andere omgeving sowieso stress oplevertâŠ
Kortom: nemen jullie je kat weleens mee naar een andere omgeving? Zijn daar dan andere katten, zo ja: hoe pak je dat aan? Zo niet: hoe pak je dat aan? 
Denken jullie dat jullie kat vreemd gaat? Twee huizen verderop hebben ze twee whiskas katten. En die houden van mij. Als ik voer en water neerzet zou een hier zo komen wonen. Ik denk dat 1 mij heel leuk vind en de ander wat minder, maar t zou best kunnen dat ze elkaar afwisselen want ik weet echt niet wie wie is. Een zit ook regelmatig de hele dag in onze tuin te chillen.
Zag m gister na 2 maanden ofzo weer en hij had me echt gemist. En ik hem. Denk dat mn buren het wel weten want heb ze ook wel eens verteld dat ie snachts via mn raam naar binnenkwam.
Maar hebben jullie katten ook zulke adresjes?
Ik weet niet waar je woont maar er zijn her en der ook wel mensen die kittens opvangen die buiten gevonden worden (al dan niet met moeder). Misschien daar even op zoeken?
Ik ken er eentje in Flevoland maar weet niet of dat in je buurt is, als je de naam wil moet je maar even een pb sturen.
Is nu nog rustig maar over een tijdje is het kittenseizoen natuurlijk
Bij mijn moeder thuis woont verderop een kat die we soms gewoon serieus in bed vonden. Was ie door het raam naar binnen gekomen. Die werd ook boos als je hem naar buiten deed want die zag ons huis ook als van hem.
1 van mijn katten zou ook zo zijn, komt alleen niet buiten omdat dat niet kan hier maar anders zou hij rustig overal naar binnen lopen
Ja, ik heb ook wel eens iemand aan de deur gehad die kwam vertellen dat als we onze kat kwijt zijn ze veel bij hun in de tuin zit en graag speelt met hun eigen kat.
En ook mensen die op straat roepen, âoooh is die van jullie, die zit vaak bij ons. Leuk beest!â
Ja ik verdenk deze ervan nog wel andere adresjes te hebben. Je kan ze ook zo meenemen denk ik. Hij gaat ook gewoon voor je voeten of fiets liggen om geaaid te worden.
Hahah ja herkenbaar, ik ben wel blij dat ik in een hele diervriendelijke buurt woon. Vertrouw er wel op dat ze overal waar ze komt ze goed behandeld wordt en dat ze ook niet zoveel overlast bezorgd.
Wij doen dit ook en gaat prima! De kat van mân ouders is wel echt heel makkelijk en die van ons is nog jong (maar niet opdringerig) en dat gaat prima. Moet eerlijk zeggen dat wij hem gewoon met het reismandje open in de woonkamer hebben neergezet en dat het verder vanzelf ging. Heb dus niet echt tips want hebben het dus niet bepaald via het boekje aangepakt haha, maar wel een succesverhaal. Het ligt denk ik wel heel erg aan het karakter van de katten of het zal werken.
Onze kat had in onze vorige woonplaats zoân adresje. Waren er aan het wandelen zien we onze kat bij iemand op de vensterbank vertroeteld worden
was wel een lieve man dus prima. Vond het wel erg dat we die man vlak voor ons verhuizen nog weer es troffen en hij zei "ik heb Tony al een jaar niet gezien
" asociaal rotbeest
Ik krijg 2 kittens over een paar weken en ik ben eigenlijk een beetje inspiratieloos qua namen. We willen echt een beetje oerhollandse namen. Zo hebben we Teun, Els en Guus al op het lijstje staan. Hebben jullie nog leuke ideeën?
Mijn yogalerares neemt altijd haar dieren mee op vakantie. 3 honden en 2 katten, achterin de auto in een enorme kooi. Ik was verbaasd toen ze het vertelde maar ze zei dat het geen probleem was en ze het gewend waren.
Ik moest meteen aan mijn divaatje denken die in alle toonhoogten miauwt als ze de auto ingaat 
Mijne nu gelukkig niet, is niet zoân held dus ze komt amper de tuin uit, laat staan dat ze ergens naar binnen loopt
Ze is niet mensenschuw en geeft wel iedereen 1000 kopjes die hier binnen op bezoek komt, maar echt ver van huis komt ze niet
Toen ik ±12 was, is 1 van de 2 katten die we toen hadden aangereden en die had daardoor speciaal voedsel nodig. Alleen was ie nog steeds hetzelfde qua overal binnen lopen (dat deed ie daarvoor ook al, we wisten ook wat zân favoriete plekjes waren). Daar kreeg ie ook eten wat ie op dat moment niet kon hebben en toen is ie hoogstwaarschijnlijk daaraan overleden 
En ja dan kun je zeggen dat wij m binnen hadden moeten houden maar die periode van speciaal voer zou erg lang duren en hij was altijd gewend veel buiten te zijn dus dat ging niet
Ik zou dus nooit een vreemde kat eten geven, je weet het nooit en ik hoop dat ik andersom ook nooit in die situatie kom dat ik daar rekening mee moet houden, dan heb ik toch liever een poes die dicht bij huis blijft 
Andersom is er wel een kat die altijd bij mij naar binnen loopt zodra de tuindeur maar op een klein kiertje staat. die is wel heel brutaal (ook op het aanrecht springen etc) dus ik vond dat altijd beetje te, probeerde m ook weg te jagen.
Sinds november heb ik dus zelf een kat en die twee hebben al kennis gemaakt met elkaar, ging niet zo goed
was gelukkig wel buiten maar ben benieuwd hoe het gaat als het mooier wordt en mân deur weer vaker open staat, hopelijk beschermt mijne dr huis goed haha, wil geen vechtende katten in huis
Bij ons komt dus altijd de kater vd buren omdat vaak niet binnen kan komen bij hem thuis. Vooral als het 's nachts -graden is, laten we het toe. Maar ook alleen als het goed gaat met onze kat. Zo niet, dan moet ie toch helaas naar buiten.
Overdag hebben we er geen invloed opâŠ
Mijn katten niet, maar ik had er 1 in mijn oude postwijk. Die liep bij de halve straat gewoon naar binnen.
En ik denk dat mijn buurkatten het ook zo zouden doen als het kon.
@M0nan Bij mij komt 1 naam uit een kinderboek (Pluk van de Petteflet).
Bob, Saar, Gijs, Suus, Soof, Loes, Joop, Piet
Aagje is ook leuk. Of Zaza 
Geert
Jaa! Sowieso Annie M.G. Schmidt zit echt vol awesome namen, Otje, Ibbeltje, Floddertje, Dollie 
Fiep vind ik ook leuk trouwens