Ah, wat shit. Hopelijk komt 'ie zo aangelopen.
Ligt aan een kat, denk ik. Mensen hadden me verteld dat de moederkat van slag zou zijn wanneer de kittens weggingen, maar eerlijk gezegd leefde ze nogal op. Terwijl ze wel gewoon lief tegen ze was toen ze er nog waren. Ik denk dat het ook zo is wanneer een andere kat overlijdt. Sommige katten trekken zich dat aan, andere totaal niet.
De andere kat hoeft daar niet van af te zien.
Ik had 2 katten, de ene is gaan lopen ('s nachts verdwenen) en de andere kat vond dat allemaal best.
Later had ik opnieuw 2 katten en toen de ene werd ingeslapen vond de andere kat het ook goed. Eindelijk het hele kot voor hem alleen.
Ik zat beide keren helemaal in de put en ging kapot van verdriet, maar de 2 katen leken in beiden situaties een soort van opgelucht dat ze hun territorium niet meer moesten delen.
Is hij al terug? Zeker kattenbak buiten zetten en 's avonds nog eens een rondje doen. Ook flyers maken en bij buren in de bus doen, misschien zit hij wel vast in een tuinhuis. Veel sterkte!
Wat een lieve post! Hoe vaak geef je je katten deze speeltjes? Dagelijks wel eentje? En gebruik je het echt om normaal eten te geven of meer voor de snackjes?
Dank voor het meeleven en de tips @Bells @Ferngully @Amandelbloesem @Illuminated Kat nog steeds vermist, inmiddels zitten we op bijna 48 uur.
Het is nogal een laffe, dus meestal komt ie na drie uur buiten weer thuis. Dus dit is heel atypisch.
Morgen flyers maken en verspreiden in de buurt. Man wat een ellende. Denk (hoop?) dat ie opgesloten zit.
Zometeen maar weer een rondje door de buurt rammelen met zān snoepjesbakje
Toen dik 2 jaar geleden mijn ene kat was overreden en we de ander wel aan het lichaam hadden ruiken etc. merkten we wel dat de kat flink van slag was en baat had bij een vriend. Maar ik denk dat het bij iedere kat we anders is en leeftijd zal ook wel een rol meespelen.
Thanks, ik word er helemaal verlegen van, haha. Misschien ben ik gewoon een overenthousiaste poezen-moeder
Ik geef de katten voornamelijk natvoer en daar zijn dit soort puzzels meestal niet echt geschikt voor. Dus dit is echt als extraatje. We doen niet elke dag zoān puzzel, maar wel een paar keer in de week. Meestal 's avonds (dat komt vooral mij goed uit haha). Als het āpuzzel kastjeā in de woonkamer opengaat weten ze al genoeg Ik doe er meestal gevriesdroogde snoepjes in, of gewoon brokjes. Omdat ze die niet zo vaak krijgen zien ze dat ook als snoepjes, gna gna. Als we lang spelen (=veel snoep) hou ik er rekening mee dat ik ze wat minder (nat)voer geef, zodat ze niet te dik worden
Meestal is dit onderdeel van een speelsessie en gaan we daarna nog even met een hengeltje spelen of oefenen we trucjes (pootje geven, liggen, door armen springen). Want de puzzels zijn natuurlijk niet zo fysiek
Wie heeft een tips voor een stille kattenfontein?
Ik heb er een van Cat Mate gekocht, maar die maakt nog best veel lawaai waardoor ik hem terug ga brengen.
Ik las hier ook positieve reacties over de keramische kattenfontein, maar is die ook stil?
De 1e Cat Mate die ik had was op de eerste dag heel stil, maar daarna begon hij te brommen. Die heb ik omgewisseld en deze nieuwe begint al gelijk te brommen.
Heel jammer, want mijn kat drinkt er wel veel meer door en speelt er zo leuk mee.
Volgens mij verschilt dat per kat. Ik had er ooit 3 en toen de oudste overleed, gaven de andere 2 daar niets om. Maar recent is mijn moeder dus overleden (geen kat obviously, maar wel rouw) en daar heeft 1 van de 2 die nog over zijn wel echt last van gehad. Hij is nog nooit zo aanhankelijk naar mij geweest. Achter me aanlopen, bij me zitten en slapen. Heeft ie nooit gedaan in de veertien jaar dat wij hem hebben/ik hem heb. Hij was er natuurlijk ook wel bij (wel opgesloten, al ontsnapte ie later) en hij is heel bang voor vreemden, dus dat zal er ook wel ingehakt hebben.
@Pardon Hopelijk vinden jullie hem vanavond!
Ja, die keramische is echt stil! Zo lang je zorgt dat hij goed vol zit is hij echt stil.
Als hij wat leger wordt dan hoor je het water een beetje lopen/druppen zeg maar.
Mijn catmate maakt alleen geluid als er te weinig water in zit dus ik vul m echt altijd tot ie bijna overstroomt en dan hoor ik helemaal niks, doe je er wel genoeg in?
Ja! Ik heb er nu nog extra water in gedaan en het bakje een eindje verder in de kamer gezet. Ik denk dat ik dan net pech heb met het pompje, want overal op internet staat ook dat hij heel stil is.
@FrozenFlame
Heb je er geen last van dat er geen filter in zit? Ik las op een site dat je het pompje wel vaak schoon moet maken omdat er dan ook kattenharen in kunnen komen. Verder lijkt het mij ideaal, maar dat stukje houdt me nog tegen
Oh nee helemaal geen last van. Niet gemerkt althans.
Gooi hem om de week in de vaatwasser (niet de pomp uiteraard) en poets hem dan na. Pompje maak ik schoon, af en toe zitten er wat haartjes maar dat haal je zo weg.
Heb hem nu denk ik een jaar ongeveer.
Die pomp van die witte catmate vond ik irritanter. Die moest ik altijd helemaal uit elkaar pulken⦠dan nog maar te zwijgen als die propellor daardoor afbrak.
Ik moet nu ze zo verharen weleens de pomp losschroeven om haren verwijderen ja, maar dat is in principe zo gebeurd! Doe ik meestal gelijk als ik hem in de vaatwasser doe.
Als een van mijn katten wil drinken, schuift ie zoān element ook aan de kant, waardoor zijn kop helemaal nat wordt en tsja, dan kan het ook weleens sneller gaan dat het moet.
Vandaag zou mijn zwerfkatje eindelijk gesteriliseerd worden. We gingen dit laten doen bij een organisatie die hierin specialeren en ook veel trap neuter release doen. Het was daar veel goedkoper dan bij onze dierenarts (was anders echt 3x zo duur). We moesten haar heel vroeg al brengen en nu worden we net gebeld dat ze onder narcose was gebracht maar dat ze toch een litteken vonden en ze dus al gesteriliseerd is!
En ze hebben haar tanden goed kunnen onderzoeken en nu schatten ze haar leeftijd op 3 of 4 jaar oud! Onze dierenarts heeft haar dus onderzocht en kon geen litteken vinden en had haar 8 maanden oud geschat. Ik vind het echt een beetje raar dat ze dit gemist hebben.
Ze hebben nu alleen een microchip gezet. Ik ben stiekem wel opgelucht want de hond die we zouden adopteren was overleden tijdens de sterilisatie dus ik was helemaal zenuwachtig. Maar wel zielig voor haar dat ze voor niks onder narcose is geweest. Ze zit nu sip onder het bee.
Wel leuk dat ze dus gewoon een kleine kat is en zo blijft!
Ze is echt prachtig!
Ik zag nieuwe berichten in dit topic en hoopte zo dat jij daar bij zou zitten met goed nieuws.
Is hij nog steeds niet terecht?
Nee nog niks pff. Vannacht steeds wakker geschrokken van elk geluid en steeds weer opstaan en in zān mandje kijken
De buurvrouw denkt dat ze hem gezien heeft gisteren in het park, samen met een andere rooie kat. Dit is een heel ander scenario dan ik in mijn hoofd heb, maar ik ga zo douchen en mān ronde doen.
Iemand nog tips over hoe je je kat kan corrigeren als hij je benen aanvalt? Of ja aanvalt is misschien wat overdreven, hij is wel voorzichtig want gebruikt geen nageltjes maar bijt wel heel zachtjes. Het is dus echt speels gedrag maar ik vind het niet fijn als ie dat doet. Ik duw hem nu steeds weg en zeg dan hard en duidelijk: Nee. Maar het lijkt niet echt te helpen. Heb hem net even in een andere ruimte gezet omdat hij het echt 5x achter elkaar bleef doen. Heb er al wel wat over gelezen en daar staat vaak dat ze dan behoefte hebben aan een speelmaatje, maar ik ben er eerlijk gezegd niet zo happig op om nog een kat te nemen. Lees (oa hier) toch best vaak verhalen waarbij de relatie tussen de katten toch moeizaam is en we zijn niet zo groot behuisd dat we ze makkelijk apart zouden kunnen houden als het niet soepel gaat. Sowieso vind ik zelf 1 kat eigenlijk ook wel genoeg.
Edit: Mān vriend zegt trouwens dat ik dan gewoon een speeltje moet pakken en met hem moet spelen, maar ik ben bang dat ie dan juist de associatie gaat maken benen aanvallen = spelen