Kat is terug!!!
Ik ben zo blij! De buurvrouw had gelijk, wat een verhaal. Ik ben het park in gelopen, veel verder dan ik had gekeken, rammelend met m’n plastic bakje snacks. Ineens kwamen er twee katten uit de bosjes, een dikke rooie en een bange rood/witte, en dat was die van mij 🥲🥲 Geen idee wat de bedoeling was van deze team up, mijn kat haat andere katten dacht ik, maar het leek een soort verbond te zijn. Ik heb ze al rammelend mee naar huis gelokt, die dikke bij de voordeur wat eten gegeven en de mijne naar binnen.
Jemig wat een zorgen en wat een opluchting. Ik was al begonnen z’n spulletjes op te ruimen en z’n etensbak schoon te maken. Hij is er weer!
Hier helpt het inderdaad om een alternatief te bieden. Nee, niet op de tafel. Ja, wel op de klimtoren. Nee, niet in mijn voet bijten. Ja, wel in dit speeltje. Nee, niet met de plant spelen. Ja, wel met de hengel.
Geen 100 procent succesgarantie trouwens.
Ahhh wat fijn!! Wat een opluchting
Gedraagt hij zich zo op bepaalde momenten? Bijvoorbeeld elke ochtend rond 8u en 's avonds om 20u? Als je zo een patroon kan ontdekken, dan kan je bv een kwartiertje daarvoor veel met hem spelen (rondlopen met hengel) en dan kan hij zijn energie alvast kwijt.
Ohhh wat fijn zeg! Wat een gerustelling en wat een fijne tip van je buurvrouw.
Vind het wel heel cute dat hij vriendjes heeft gemaakt met een andere kat. Alleen beter komt hij de volgende keer wel op tijd naar huis na z’n playdate
Een vriendin van me heeft ook zo’n kat en de dierenarts zei dat het idd een manier van spelen is maar als hij je benen aanvalt (of je ergens anders speels bijt oid) moet je hem oppakken en NIKS zeggen, ook niet zuchten of überhaupt geluid maken, en hem ergens neerzetten en doorgaan waar jij mee bezig was. Als je nee zegt of zucht of wat dan ook, dan geef je hem aandacht en dat wil hij juist. En dan bijv 10 min later met hem gaan spelen, maar niet net nadat hij je heeft gebeten want dan beloon je hem zeg maar met aandacht.
O wat een schrik! Ben heel blij voor je
Ik krijg er helemaal Moonrise Kingdom vibes van, kleine avonturier!
Hij liep er ook bij alsof ie zijn nieuwe renegade lifestyle al helemaal omarmd had, echt
Oh GELUKKIG Wat een schatje ook
Ik heb dit van de week gekocht en mijn katten zijn helemaal obsessed met die knuffeltjes
Ik wilde ook zo’n knuffeltje halen, maar het schap was al helemaal leeg.
Flink lopen janken, mijn vriend belde terwijl ik nog aan het werk was dat het niet goed ging met een van onze katten. Overal plasjes slijmerig braaksel trof hij aan toen hij uit bed kwam (nachtdienst gehad, dus vanmiddag ontdekt). Hij reageerde amper op hem, gisteravond was ie heel anders. Nou, om 16:00 bij de dierenarts geweest en terwijl ze hem aan het onderzoeken was begon ie opeens enorm te trillen en later sowieso met iedere beweging die hij maakte zag je trillingen (had mijn telefoon wel al benoemd aan de telefoon, maar zag het dus bij de dierenarts voor het eerst en ook extreem). Zijn vacht stond best omhoog, dus waarschijnlijk is hij veel vocht verloren. Hij zag er ook heel ziek uit zei ze al.
Hij ging er ook zo bij liggen, zo zielig…
Ik moest hem achterlaten en dat was echt verschrikkelijk… Ze gaan bloed afnemen en hij moest aan het infuus om vocht binnen te krijgen. Als het goed is hoor ik vanavond meer…
Ah neee…
Veel sterkte!!
Hopelijk snel goed nieuws
Ahhhh arm ding! Hij kijkt ook heel zielig op de foto Hopelijk valt het mee en mag hij gauw weer met jullie mee naar huis. Sterkte!
Sterkte! Hopelijk hoor je snel iets!
Oh nee arm ding, veel sterkte en beterschap!
Awww sterkte!
Ik weet even niet zo goed wat ik moet doen. De kat van mijn moeder woont nu bij me. Eigenlijk wil ik geen kat want ik werk fulltime dus ik vind het sneu. Hij komt van een huis met een tuin in een dorp met iemand die thuis werkt. Ik woon in een appartementje zonder tuin aan een drukke weg.
Nu houdt hij me s nachts wakker door te mauwen, hij heeft vannacht op mijn bed geplast. Het breekt me echt op, ik heb ook weer last van paniekaanvallen daardoor. Ik zorg ervoor dat zijn bak schoon is, dat hij te eten heeft, dat ik gespeeld heb, hij krijgt kalmerende supplementen, ik heb feliway hangen.
Ik weet dat hij best even moet wennen, maar ik trek het mentaal niet om deze stress in mijn leven te hebben. Ik heb al in mijn omgeving gevraagd of ze een kat willen, en mijn zusje zegt dat ik ook gewoon nee had kunnen zeggen. Ik had niet het gevoel dat ik die keuze had. Ik weet eigenlijk echt niet meer wat ik moet of kan doen en wat het beste voor het beestje is.
Oh jeetje wat random… Hoe oud is hij? Veel beterschap, hopelijk komt hij er bovenop!!
Ik doe mijn scriptie hierover en ben nog aan het inlezen en mijn enquête aan het opstellen die ik over een tijdje lanceer, maar dit is echt wel een goede vraag! Ik denk idd beter dat ‘clean’ spullen het beste zijn voor de nieuwe kat. Thanks voor de inspiratie, denk dat ik hier ook een stukje aan ga wijden
@grace lagen je katten echt tegen elkaar of op 1m afstand van elkaar? Tegen elkaar = teken dat ze een sociale groep vormen en dan zou ik wel verwachten dat je kat de ander mist nu. Vanaf ze in de buurt liggen van elkaar, hoeft dat niet per se te zeggen dat ze dikke vrienden zijn maar vaak dat ze elkaar gewoon kunnen tolereren.
@Spaarlamp als ze de kat oppakt, geeft ze op zich toch ook al aandacht door hem op te pakken?
@Sundance idd sowieso geen aandacht geven, meer spelen maar idd niet na zo’n beengrijpmoment. Ik denk dat negeren het beste werkt, dus ook niet schudden met je been, iets zeggen want dat gaat je kat opvatten als aandacht. Al is dit praktisch gezien wel niet zo haalbaar als hij hard bijt?
Interessant! Zou idd aankijken hoe je kat het nu doet. Een nieuwe kat in huis brengen is een heel proces dat soms vaak miserie met zich meebrengt.