Kattentopic #2 (Deel 1)

Hij is 5!

Ik ben inmiddels gebeld, hij heeft acuut nierfalen. Hij gaat nu drie dagen aan het infuus en dan hopen dat hij hierop reageert en weer gaat eten en drinken. Nierwaardes waren erg verhoogd. Vijf minuten later heb ik weer gebeld (want tsja je gaat natuurlijk googlen en dan zie je dat een mogelijke oorzaak een tumor kan zijn…) en ze denkt dat de kans erg klein is dat het bij hem door een tumor komt, als ze naar de overige waardes kijkt. Uitsluiten kan ze natuurlijk niet, maar ze denkt dat hij gewoon altijd zwakke nieren heeft gehad en dat dat nu tot uiting komt.

Dit verklaart waarschijnlijk wel zijn plotselinge agressie naar mijn andere kat waar hij altijd de beste maatjes mee was. Dat is juni vorig jaar begonnen, dan gaat het weer een poos goed, dan weer aanvallen… Heb dat hier ook wel gezegd met dat vechten, gedragstherapeut, checkup bij de dierenarts (waar niks geks uit kwam, maar er is toen gewoon een controle gedaan en geen bloedonderzoek) enzo…

Jaren geleden hebben we hem al laten onderzoeken, toen had ie ook een paar dagen dat ie steeds moest kotsen en daar kwam toen nog niks bijzonders uit…

Oh wat kut dit zeg.

Ah jeetje wat naar zeg. Ik duim voor hem dat hij er snel boven op komt met het infuusje! Wel ‘fijn’ inderdaad dat je nu een verklaring hebt voor de agressie, grote kans idd dat dit de oorzaak was.

@grace aww, hoe oud je is kat eigenlijk geworden? Is kut he, een beestje verliezen. En elke kat is super verschillend. Je oude kat accepteerde dan gemakkelijk een nieuwe kat (vraagje, was je oude kat ook heel nieuwsgierig en er altijd als de kippen bij als er iets spannends gebeurde/erg onderzoekend?) maar je ‘nieuwe’ kat kan daar heel anders tegenover staan. Is zo afhankelijk van kat tot kat! Op zich, je hoeft nu niks he, je ziet wel met de tijd wat het beste voelt!

1 like

He shit, dat klinkt niet leuk nee. Heb hier al heel vaak een tip gelezen waarmee je de plasplek kunt schoonmaken, moet je hier wel kunnen vinden.

Hij zou ook maar tijdelijk bij jou blijven toch? Wel heel moeilijk want katten kunnen volgens mij echt best wel even nodig hebben om te wennen en hij is er pas en alles is anders, ook voor hem. Kan verder geen raad geven, alleen succes wensen en sterkte bij de keuze die je uiteindelijk gaat maken :heart:

Wat naar sterkte!

1 like

image
Snuggle time #nolips

7 likes

Wat naar dat je er paniek van krijgt. Het kan ook veel energie kosten als je je steeds zorgen maakt of zelf de hele tijd ongemak ervaart. Je moet nu kiezen of hij bij jou blijft of tijdelijk een ander plekje voordat hij terug kan naar je moeder? Hoelang zou dat zijn? Ik weet uit ervaring (en schuldgevoel) dat de situatie niet beter wordt als je de kat gaat zien als ‘probleem’ of bron van ongemak dus probeer er ook van te genieten ofzo? Lekker spelen met hem en lachen om t beestje :smiley:

afbeelding
De beste plek van de zetel, daar gaat meneer liggen :face_with_raised_eyebrow:

20 likes

Ja maar bedoel met oppakken niet oppakken als in knuffelen, maar gewoon optillen en ergens anders neerzetten, verder ook niks zeggen of aaien ofzo.

Ah, wat fijn!

1 like

Heeft er iemand ervaring met een kat met bronchitis? Mijn kat is dus aan het hoesten. In het begin maakte ik mij helemaal geen zorgen totdat het een keer ‘s nachts gebeurde. ‘S nachts kan ik niks meer in perspectief plaatsen dus ik heb de hele nacht lopen googelen. De dierenarts heeft hem toen een soort kuur gegeven en als dat niet hielp zou m’n kat een soort prednison krijgen. Ik dacht dat de kuur had geholpen maar nu heb ik hem toch weer horen hoesten.

En ik vind het zo zielig voor het beest maar het is ook niet goed voor mij. Bij elk klein geluidje word ik wakker en ben ik aan het luisteren of de kat aan het hoesten is. En als het dan een hoest is vind ik het weer zielig en lig ik een uur wakker.

1 like

Ja ik heb twee katten met zulke hoestaanvallen. We hebben met de dierenarts nog geen passende oplossing gevonden dus ik ben op zoek naar een andere dierenarts. Misschien helpt het je om een logboek bij te houden? Ik schrijf op wanneer ze een aanval krijgen en in welke mate. Bij mijn katten lijkt het vooral in de winter erg toe te nemen.

Mijn kat heeft voor wat anders prednison geslikt en dat heeft heel goed geholpen destijds dus ik sta er wel positief tegenover om dat eens uit te proberen.

Wat een lieverd :smiling_face_with_three_hearts:

Bedankt voor je reactie en @mikselke . Hij blijft voor 5 maanden. We zijn beiden een beetje gestrest, hij heeft kale plekken van het likken. Ik merk dat ik het vooral zielig vind dat hij zo veel alleen is. Hij is dat helemaal niet gewend. Dus dat voel dit niet al het juiste plekje voor hem.

Gelukkig is het wel een lieverd, en issie ook lekker fotogeniek. Dus wat je zegt, ik moet van m genieten.
afbeelding

10 likes

Ik heb een kat gehad met astma en ook mijn huidige kat heeft een soort astma.
Hij krijgt net als de vorige puffers.Screenshot_20210327-182305

Ik heb deze ook voor mijn kat!
Werkt top en is trouwens bij medpets nog veeel goedkoper als bij mijn dierenarts
Die vroeg er ruim 120 euro voor
Geef het nu sporadisch nog als ik merk dat die weer meer aanvallen krijgt , aangezien het best heftig spul volgens mij is en hij heeft nu nog maar sporadische aanvallen gelukkig

1 like

Dolly had een hele overwinning vandaag. Altijd als er bezoek is verstopt ze zich op 1 plek en komt pas weer tevoorschijn als het bezoek weg is. Nu was mam er vandaag en is ze op een gegeven moment in d’r mand gaan liggen!!! En mam was er nog niet eens zo lang. Ze liet zich daarna ook door haar aaien. Zo trots op mijn aardappeltje :sob:

20 likes

afbeelding

Lekker in de gootsteen zitten lebberen.

13 likes

Ik geniet zo van jou en je kattenposts! Zo lief dat ze zo’n fijn plekje bij jou heeft gevonden :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Zo lief om te lezen! Ben ook echt nog elke dag zó blij met haar :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Zo gek op de tas dat ze er het liefst in ligt.

afbeelding

En dit is de status nu, kijk alleen beetje boos/slaperig, want stond weer iemand met een telefoon voor der hoofd.

afbeelding

21 likes