Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik vind aardappeltje echt een onwijs lief koosnaampje (die van mij noem ik nog t meest boefje)

2 likes

Boefje gebruik ik ook vaak, als ze weer in de planten heeft lopen graven ofzo :grimacing:

1 like

Ik heb er weer eentje in een doos :package:

afbeelding

32 likes

Haha, dit kwam ik vd week tegen op straat :rofl: niet mijn kat maar zo grappig
afbeelding

46 likes

Haha, zo kijkt mijn kat ook altijd als ik haar stoor tijdens een dutje.

Ooh wat fijn! Mijn kat is ook een keer lang weggeweest voor zijn doen en dan zit je echt in de stress.

1 like

Ik wil een keramische drinkfontein kopen. Ik lees hier veel over die van miaustore ( https://miaustore.com/nl/ )en de lucky kitty ( Lucky Kitty Keramische Drinkfontein 1,5 l | zooplus )
Is één van deze twee beter? Bij de eerste twijfel ik dan gelijk of ik de schoonmaakspullen etc erbij moet komen maar dan wordt het echt duur :face_with_raised_eyebrow:

Update dierenarts: Op het oog is hij enorm opgeknapt, hij spint en vindt alle knuffels en aandacht prachtig. Hij eet weer en reageert goed op het infuus. Morgen weer bloedafname en dan wordt er gekeken of de nierwaardes weer op goed niveau zitten. Zo ja, dan mag hij waarschijnlijk einde van de middag (maandag) naar huis. :smiling_face_with_three_hearts:

22 likes

Ik heb die van Miaustore en vind hem super! Ik heb zelf drie katten, dus die van 1.5 L die je laat zien vind ik te weinig capaciteit hebben haha.

Ik heb overigens geen schoonmaakset erbij en is in mijn ogen ook niet nodig. Je kan ook wel met een eigen schroevendraaier de pomp losdraaien en een afwasborstel gebruiken (of als je een vaatwasser hebt, daar indoen).

1 like

Wat fijn om te horen! Hopelijk is het gauw morgenmiddag en kan je thuis weer lekker met hem knuffelen.

1 like

Ohh gelukkig :heart: Is het dan te verwachten dat hij nu ook weer beter reageert op de andere kat of is dat niet zo eenvoudig?

De dierenarts denkt wel dat dit de oorzaak was, dus ik hoop dat alles weer zoals vanouds wordt (en dus niet dat het een paar maanden even goed gaat en daarna weer mis)! De dag dat hij naar de dierenarts ging, stoof ie naar boven en ging ie juist naast hem (andere kat) liggen.

1 like

Ik heb de Lucky Kitty en mijn 2 katten vond het maar niets. De interesse was snel weg. Mooie vorm wel voor een kattenfontein, maar ik denk dat die bakjes water van de andere aantrekkelijker zijn voor katten.

1 like

image

We zitten weer “samen” in bad. Als ik z’n krukje niet pak, schreeuwt hij de hele boel bij elkaar.

34 likes

Ik kan soms vreselijk verlangen naar een lieve kat, maar ik vraag me soms af of wij wel geschikte baasjes zullen zijn. We hebben beide geen ervaringen met katten, anders dan oppaservaring. Daarnaast wonen we middenin een grote stad, dus het zal voor de kat moeilijk worden om buiten te zijn ivm verkeer. Dus hoewel het verlangen wel groeit, blijven we ook twijfelen

2 likes

Nouja een kat hoeft niet perse naar buiten hè, mijn katten komen nooit buiten en ze komen niks tekort verder. Waarom twijfel je verder? Bang dat je niet genoeg aandacht kan geven, niet genoeg thuis bent?

3 likes

Nouja, ik denk meer de angst dat we het niet goed zullen doen :see_no_evil: mijn vriend werkt thuis, dus er in principe altijd, dus op zich voldoende aandacht.

1 like

Als je een goede kattenopvang contacteert die matcht op karakter moet het zeker goedkomen hoor! Gewoon duidelijk aangeven wat je zoekt in een kat en wat je kan aanbieden (grootte huis, hoe vaak thuis, …). Sommige katten kunnen prima binnen en willen ook niet buiten. Asielen met opvanggezinnen hebben daar vaak een goed zicht op. + Sommige katjes zoals doof/blind/fiv/felv mogen niet buiten :slight_smile:

3 likes

Mijn katten blijven ook gewoon binnen en mogen alleen op balkon als ik thuis ben. Ik durf het niet aan met de drukke weg naast mijn nieuwe huis.

Hebben jullie een camera om de kat in de gaten te houden als jullie weg zijn? En zo ja, welke dan? Ik ben dagelijks weg naar mijn werk. Geen uren, maar iets van toezicht zou ik eigenlijk wel prettig vinden, zeker voor mijn diabeet.

1 like

Ah nou als je het beste met je kat voor hebt en ze genoeg liefde geeft, dan moet dat vast goed komen hoor! In een asiel kun je wel aangeven dat het jullie eerste kat is en zij zullen dan aangeven welke kat(ten) geschikt zijn, welke bijv perse naar buiten moeten of wel/niet bij kinderen of andere dieren kunnen ofzo. En ja, ergens klinkt het heel stom, maar als het écht niet goed gaat, wat ik me bijna niet voor kan stellen want miljoenen mensen kunnen goed voor een kat zorgen dus waarom jullie niet, dan zou je altijd nog een nieuw baasje voor hem/haar kunnen zoeken.

1 like