Nou of ze er vaker last van heeft weet ik eigenlijk niet, heb haar geadopteerd uit de opvang en dat was eind augustus. Ze kan zo lang ik thuis ben gewoon m’n balkon zelf op want dan staat de deur open, maar 9/10 keer ligt ze dan alsnog op bed te slapen ipv lekker buiten dus ja geen idee wat ze dan eigenlijk precies wil, want ook als ik wel aai dan blijft ze soms meer mauwen dan normaal. Maar wordt nu natuurlijk wat koeler, dus ben benieuwd of het minder wordt
Helpt het van elkaar afhalen bij jullie? Wij laten ze gewoon hun gang gaan omdat ze elkaar niet hard bijten (er zit alleen wat kwijl in de witte kats vacht). De witte kat lijkt er ook niet echt mee te zitten. Het lijkt meer op onrust van de zwart-witte kat. Ik vraag me echt af wat dit betekend.
Volgens de vorige eigenaar zijn ze inderdaad gecastreerd. Kan dat krolse gedrag ook voorkomen bij gecastreerde katers?
Wel sneu voor de niet dominate kat. Maar goed dat jullie helpen met afleiding zoeken.
Bij ons lijkt het gedrag uit het niets te komen. Het ene moment liggen ze samen op de bank en het volgende moment liggen ze weer bovenop elkaar. De witte kat snuft trouwens echt belachelijk veel aan de anders kont, zodra hij de kans krijgt. Raar stel is is eigenlijk
Dat bijten in het nekvel doen katers bij het vrouwtje als ze willen paren, dus dat is niet om de ander pijn te doen.
Dat je gecastreerde kat dit doet kan als er een krolse poes in de buurt is maar kan ook door stress komen of dominant gedrag zijn.
Ik heb feliway opgehangen tegen de stress. Hopelijk helpt dat
Ik heb toevallig ook vandaag Feliway gehaald!
Ik hoop dat het werkt, voor ons beide!
En ook @Marijn Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Bij ons werkte het averechts, onze kat werd ontzettend onrustig en vervelend als de Feliway in het stopcontact zat.
Konden ze inderdaad maar praten. Arm poezenkind. Nu is mijn poes sowieso maar een rustig, suffig ding over het algemeen godverdmm. Wellicht toch ook een beetje last van de klok ofzo. Vanmorgen lag ze echt om half 9 nog zo lekker uitgebreid te slapen terwijl ze dan normaal wel wakkerder is. Tot op heden lijkt het mauwen deze ochtend wel wat minder te zijn dan de andere dagen! En bedenk me nu ineens iets heel stoms… maar had afgelopen dagen telkens lange rokken aan die dan best wel zwierig waren. Daar reageerde ze ook best sterk op Heb gelukkig niet het idee dat er lichamelijk wat aan de hand is
Mijn kat is ook altijd super blij als het weer wat warmer wordt en er 1 zonnestraaltje is. Ze gaat dan ook mauwen omdat ze wil dat ik dan lekker bij haar buiten ga zitten
Love deze foto
Hij is vandaag jarig dus ik maakte een taartje van tonijn, stukjes mango (een van z’n favo’s) en wat brokjes. Werd gewaardeerd.
Oooooh wat een nmsvpe idee!
Mijn ouwe bok wordt volgende maand 15, dus ga je idee gebruiken en ook een taartje maken
Mijn kat is echt mijn onmiskenbare poezenkind: ze gaat altijd precies in de schaduw liggen
We hebben nieuwe grind in de kattenbak gedaan (zo’n luxere die niet ruikt en goed klonten vormt) Want ik vond de vorige sinds mijn zwangerschap heel erg stinken.
Onze kat is er mega blij mee, maar nu gaat ze telkens in haar kattenbak chillen en erin liggen rollen van blijdschap…
(gelukkig is ie nog schoon) maar dit deed ze als kitten ook wel eens, ik laat haar maar even in de hoop dat het tijdelijk is.
Hahaha, ik zie het helemaal voor me.
Onze kat heeft Pasen in de bol en nam vandaag een ei mee.
Afgelopen herfst dook er een magere kater op in de buurt, dierenambu gebeld maar geen chip en niemand heeft contact opgenomen nav halsbandje. Hij is altijd in de buurt blijven hangen maar zag hem een stuk minder dan vorig jaar. Hij ziet er nu gevoed uit dus hij zal wel ergens vreten krijgen. Met het mooie weer laatst had ik een kussentje buiten laten liggen en daar ging hij heel intens op slapen, sindsdien komt hij elke ochtend tussen 6 en 8 opdagen en gaat dat een paar uur heel diep slapen. Gisteren had een andere hufterkat z’n kussentje ondergesproeid en toen was ie vanochtend echt een beetje ontdaan haha. Nu maar oud stoelkussen opgescharreld en hij is zo content
Ik heb de kermische drinkfontein besteld en het leek best een succes maar hij borrelt nu al niet meer? Heb hem opnieuw gevuld en schoongemaakt. Ik ga zo de pomp even uit elkaar halen en schoonmaken. Iemand een idee wat ik nog meer zou kunnen doen en hoe vaak moet je de pomp schoonmaken?
Heeft jullie bak trouwens van die duidelijke stukjes waar de bakjes op moeten? Ik zag dit bij een filmpje op YouTube maar die van mij heeft dat niet, alleen een mini hobbeltje.
Edit: never mind. Goed schoonmaken was de oplossing. En die bak van de foto is volgens mij een ouder model.
Hahaha zo zielig, hij was laat vanochtend en lag net buiten te slapen, begint het keihard te hagelen haha. Nu heb ik het fietsenschuurtje voor hem geopend en een kruik voor hem gemaakt, deze lockdown duurt te lang…