Wij hebben een britse korthaar en hebben hier €800 inclusief stamboom voor betaald (2020). Wij hebben heel lang gezocht en uiteindelijk bij iemand uitgekomen die we echt vertrouwde, want er zijn inderdaad veel fokkers die het voor belachelijke bedragen doen of bijv de poezen uitbuiten en meerdere nestjes per jaar hebben. Succes met je zoektocht! Je mag altijd pb’en als je tips nodig hebt.
Zoveel losse haren van de kat, niet te doen gewoon. Hebben jullie katten dat ook nu?
Als hij bij me op schoot ligt en ik aai hem, vliegen ze gewoon rond. Krijg gewoon jeuk van al die haren in mijn gezicht haha.
Ik doe hem al om de dag borstelen, maar er lijkt niet tegen op te borstelen
Ja hier ook, echt verschrikkelijk. Ik kan de bank ook 3 x per dag schoon vegen. Ik reken er maar op dat dit over x weken weer voorbij is
Ja, laten we het hopen haha! Er valt niet tegen op te stofzuigen in ieder geval.
Het is inmiddels minder erg dan een paar weken geleden, maar OMG al die haren ja. Ik zag laatst een instastory waarin iemand uitgebreid een kat aaide en ik kon alleen maar denken aan al die vlokken haar
Ik heb echt de meest brutale buurt kat ooit. Vanochtend werd ik wakker en toen lag ie naast me in bed en zodra ik ‘m weg stuur komt hij net zo hard weer terug om me overal achter na te lopen. En mijn eigen kat vind het allemaal wel best
Ja, overal! Ze gaat graag op de strijkplank liggen als die uitstaat en daar moet ik gewoon eerst met een kledingroller overheen voordat ik ga strijken, anders zit de hele schone was onder de kattenharen.
@Geranium oh hier begint het pas echt nu naar mijn idee . Maar inderdaad, de vlokken haar zijn echt niet te doen hahaha!
@Bells Hahah ah ja die herken ik! Hier staat de strijkplank standaard voor een raam, waar hij graag naar buiten kijkt.
Mijn ene kat heeft de zomer in haar bol. Ze heeft zoveel energie. Helaas uit ze dat vooral door mijn andere kat te pesten
Ahw is ze gesteriliseerd?
Geschoren voor sterilisatie inderdaad maar toen kwamen ze erachter dat ze al gesteriliseerd was! (Zwerfkatje). En nu heeft ze een schatting buikje.
En de tekening op haar ene pootje (dat ze bij haar kop houdt)!
Ik vind het ook zo grappig dat je bij een geschoren kat pas echt goed ziet hoe dik de vacht is
Ik vind sowieso haar tekening heel leuk!
Dat oranje lapje op haar poot en haar gevlekte neusje!
Maar nu voel ik me schuldig tegenover mijn andere kat haha. Mijn Siamees is ook heel mooi!!
Ze zijn allebei beeldschoon hoe gaat het nu met ze samen?
Ik heb een geadopteerde, oudere kat. Heb haar bijna een jaar en hiervoor nooit katten gehad. Nu merk ik dat ze wat vilt plekjes in haar vacht heeft, van die dikke samengeplakte vacht stukjes. Heb dus niet veel ervaring met katten, maar lees online dat je een kat dan kan laten trimmen. Het is wel een kortharige kat, dus weet niet zeker of dat veel nut heeft. Heeft iemand hier ervaring met die vilt stukjes en wat je eraan kan doen?
Niet ideaal nog, maar het gaat wel. Ze hebben wel ieder een eigen ruimte met kattenbak, mandje, krabpaal en eten enzo. Als ik erbij ben laat ik ze meestal samen. ‘S avonds en als we weg zijn dan zitten ze apart.
Ze liggen vaak gewoon op hun eigen plekje en heel soms zelfs op dezelfde bank ofzo. Maar de Siamees blaast nog steeds wel elke dag naar de lapjeskat. We hebben nu op aanraden van de dierenarts Feliway. Maar dat duurt 2 weken voordat het werkt, dus ben benieuwd.