Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb het eruit gekamd. 1 van mijn katten heeft het ook weleens. Al doet het geloof ik wel zeer, dus misschien is trimmen/afscheren prettiger voor de kat. Maar deze kat is een zenuwpees, dus wil hem dat niet aandoen.

1 like

Ja snap ik! Eruit kammen lukt nog niet heel erg, zal eens kijken of ik het eruit kan knippen. Thanks in ieder geval!

Ik zou proberen elke dag beetje bij beetje het proberen uit te kammen. Knippen vind ik zelf een beetje gevaarlijk omdat je toch snel al op het vel zit.
Mocht je het echt niet opgelost krijgen, zoek een kattentrimmer in de buurt en desnoods kan je even een foto sturen en om advies vragen en of een bezoekje nodig is. Zijn meestal heel lieve mensen die graag meedenken.

2 likes

Het zijn allebei cuties! Ik heb wel een zwak voor de lapjeskat omdat die een beetje op mijn kat lijkt, die heeft bijvoorbeeld ook zo’n gevlekt neusje :heart:

1 like

Aaahhch net terug van dokter. Arme ding heeft koorts. Nu een prik gehad voor de koorts en een vloeibaar iets voor z’n maag met pijnstilling.
Hij was zo bang bij de dierenarts dat 'ie helemaal tegen me aan wegkroop in m’n sjaal op de behandeltafel. Bij de prik gaf die dan weer geen kik haha.

16 likes

Thanks voor je tips!

Nieuwe forumkattenhype? Zoƫ keurt hem goed!

20 likes

Is het een mandje om in te liggen? Ziet er wel leuk uit!

Een kartonnen ā€˜huisje’. Zit geen bodem in ofzo daarom staat hij hier op het kistje

1 like

Een tijdje geleden was hier een post met DIY voor katten. Ik heb een schoenendoos gevuld met wc-rollen en ze vindt het geweldig. Thanks voor de tip. :heart_eyes_cat:

5 likes

Jep!

1 like

Zo cute!

Ik heb het huisje gekocht. Beste €2,99 ooit :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 like

Ja!

1 like

If it fits… :heart_eyes:

33 likes

Een beetje een stomme vraag misschien, want poep stinkt natuurlijk altijd… Maar sinds mijn katten van voer geswitcht zijn is het echt ontzettend vies. Ze aten eerst junior voer van Purina One, maar sinds de castratie eten ze Purina One Sterilcat. De kattenbak staat in de gang, maar als ze net zijn geweest ruik je het ook in de woonkamer. Vooral vervelend als er visite is. Dat was echt hel anders toen ze nog het junior voer aten. Ze poepen nu ook een stuk meer… Iemand een aanrader voor ander voer?

Die van mij stinken ook heel erg met het voer dat ze heerlijk vinden (en goed voor ze is), maar ik merk heel veel verschil met andere kattenbakkenkorrels. Bij ons werkt deze van AH erg goed. Dan stinkt het eventjes, maar na 3 tellen helemaal weg. Toen we een tijdje andere vulling hadden ivm het hamsteren tijdens de eerste COVID golf merkte ik dat meteen… bakken staan boven maar rook het beneden al

1 like

Vanochtend was ik op het werk en stuurde mijn man een filmpje dat hij lag te spoonen met onze kat en onze kat keek echt zo: :drooling_face:. Ging echt stuk hahaha

8 likes

Ja, heeft heel erg met voeding te maken dat het zo stinkt. Je kan kijken of ze ander voer lusten en of het dan minder stinkt. Ik weet niet wat voor kattenbak je hebt, maar er zijn er ook die iets meer ā€˜afgesloten’ zijn en de stank misschien meer binnen houden en idd switchen van kattenbak vulling, al neemt dat de stank ook niet in z’n geheel weg vrees ik.

1 like

Onze kat kreeg vroeger Royal Canin Indoor en op de zak staat dat ze daar minder van stinken en ik rook de poep toen inderdaad nooit. Inmiddels krijgt ze ander voer en stinkt ze soms, bij voorkeur als ik net in een vergadering zit (de kattenbak staat in de buurt van de werkkamer).

—

Gisteravond een wandeling gemaakt en maar liefst vier lieve katten geknuffeld onderweg :heart:

3 likes

Thanks voor alle tips! We hebben twee Curver bakken, volgens mij zijn die super afgesloten dus daar ligt het niet echt aan. Ik ga die korrels van de AH proberen en dan als onze voervoorraad op is eens kijken of ze dat voer van Royal Canin lusten. Het zijn geen moeilijke eters, dus denk dat dat wel gaat lukken.

1 like