Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb de beweegsensor erbij gekocht dus dan gaat ie alleen aan als iemand langsloopt!

1 like

Heerlijk op schoot in het zonnetje :heart:

37 likes

Mijn 16 jaar oude vriendinnetje wordt geadopteerd :smiling_face_with_three_hearts: Gisteren zijn ze haar komen bezoeken en over 2 weken komen ze haar ophalen.

43 likes

Is ze er zelf ook blij mee? :joy: Heerlijk als katten zo boos kijken

3 likes

Oei wij krijgen een nieuwe bank en wil graag dat de katten er niet vanaf moment 1 met hun tengels in hangen haha. Doen ze bij de oude bank nu namelijk wel… Ik weet dat dit misschien ijdele hoop is, maar ben op zoek naar de ultieme tipzzz.

Iemand ervaring met Feliway spray op het meubel? Zou er voor zorgen dat ze niet meer de behoefte hebben om terretorium te markeren en dus niet krabben… Ze hebben meer dan genoeg krabpaal die ze ook gebruiken, dus hoop dat ze daarin dan ook voldoende alternatief vinden zodat het bank-krabben niet meer nodig is?

Ik zou Sticky paws op de bank plakken en bij voorkeur een hogere krabstam zonder plateau kopen zodat ze lekker kunnen strekken. Ik vind deze heel fijn:

Als de katten toch in de bank gaan hangen kun je proberen de krabpaal op ongeveer die plek te zetten. Als ze de krabpaal gebruiken kun je hem langzaam elke paar dagen een stukje verder van de bank schuiven. En verder kun je nog heel hard duimen dat ze een keertje gewoon meewerken haha

3 likes

Nou, we zijn al dik 2 weken voorbij en ik kan wel zeggen dat Feliway niet gewerkt heeft. Ik zie geen verandering eigenlijk. Niet erger, niet beter.

Hoe gaat het bij jou @Marijn?

Was ik ook maar een kat

33 likes

Ik ben naar de dierenarts geweest en het gedrag heeft geen medische oorzaak gelukkig.
Geen idee of de feliway helpt. Zie niet zo veel verschil eigenlijk.

Sterkte met het verlies van je kat. Gun jezelf de tijd

1 like

Kattenfotodag hier. Bollydolly lekker buiten genieten nu het balkon is afgezet als een strafkamp :heart:

26 likes

Sterkte ermee, het is moeilijk om een huisdier te verliezen.

1 like

Mijn kat is de laatste dagen helemaal geobsedeerd door de voordeur, hij gaat aan de klink hangen, heeft m’n brievenbus gesloopt door er ook aan te hangen, krabt aan de deur en miauwt echt mega hard dan. Hij komt nooit buiten, ja is een paar keer de tuin in geglipt maar was dan na een minuut weer binnen want ik wil ze niet buiten hebben, maar ik word echt knettergek van dat gemiauw. Hebben jullie een idee wat ik daar aan kan doen? Ik heb hem nu 3 jaar en hij is altijd binnen geweest, heeft nooit de behoefte gehad om naar buiten te gaan en ik wil dat ook liever niet. Als ik de kamerdeur dicht doe en hij dus niet in gang kan komen, gaat hij ook niet voor de kamerdeur zitten miauwen ofzo. Waarschijnlijk is het gewoon weer zo’n fase omdat hij ontdekt heeft dat hij ook aan die klink en brievenbus kan hangen, maar meine gute wat een geluid kan er uit zo’n beestje komen. 🥲

1 like

Mijn kat heeft dit ook ook wel eens, dat hij ineens een paar keer op een dag niest en daarna weer niet. Het hoeft denk ik niets te betekenen maar altijd goed om het te laten checken natuurlijk.

Onze kat poepte net in huis, hij ging er ook gewoon echt rustig voor zitten, wat moeten we daarmee?

Sowieso de poep opruimen :crazy_face: Zou het even aankijken of het iets eenmaligs is, of dat het vaker gebeurd. In het laatste geval de kattenbak checken, mss is die te vies, geen fijne korrels, vind ie de deksel niet meer fijn of de plek is niet fijn ofzo.

Wij hebben geen kattenbak (het is onze aanloopkat) dus die kan ik helaas niet checken

Dan is dat hoogst waarschijnlijk het probleem

13 likes

Ik heb twee kattenkrabpalen aan beide kanten van de bank staan, mijn bank staat met beide zijde vrij inderdaad geliefde krab plekjes. Zorg voor voldoende dingen waar ze wel aan mogen krabben en ze krabben niet aan de zaken waar je het liever niet hebt, is mijn ervaring.

1 like

Is dat normaal om te doen dan? Want hij heeft gewoon een huis en baasjes, dan vind ik het nogal raar om een kattenbak neer te zetten eerlijk gezegd