Ja is ook een beetje raar mja als ie anders in je kamer gaat zitten poepen zou ik het wel doen.
Ja vind het ook zielig voor hem
Dan zou ik de kat niet meer in huis laten. Het is niet jullie kat en als hij gewoon een huisje heeft, âsteelâ je hem door het hem zo comfortabel te maken dat hij niet meer weg gaat.
Of je moet hierover afspraken maken met de eigenaar, maar zomaar andermans kat in huis laten + daar toebehoren voor komen vind ik wel ver gaan
Ja daarom wil ik ook geen kattenbak. Hij komt hier gewoon binnen door het raam om te chillen en zijn baasjes weten dat en vinden het prima. Daarom noemde ik het ook aanloopkat, haha. Maar ik wil idd niet dat het âonzeâ kat wordt
Ik vind het niet normaal om een kattenbak aan te schaffen voor een kat die niet van jou is, ténzij je daar afspraken over hebt gemaakt.
Kon de kat op het moment dat hij poepte wel naar buiten? Want als hij binnen zat en moest poepen en geen kattenbak heeft⊠zou ik ook doen
Wij hebben vroeger ook een kat gehad die binnen poepte, bij voorkeur op het bed⊠deed hij met name door stress en/of als wij zelf een x aantal dagen weg waren, dacht altijd dat hij ons dan dus soort van miste. Zielig, zoân stresskatje. Misschien beter datje m niet meer binnen laat?
Ja het raam staat altijd open, hij kon gewoon naar buiten maar hij liep gewoon de gang op en ging poepen. Echt heel vreemd, nog nooit meegemaakt ook en hij komt hier al jaren (ik woon hier sinds september dus heb niet alles meegemaakt)
Nee, is niet normaal. Maar blijkbaar vind hij het comfortabel genoeg om binnen te komen en niet weg te gaan om te kakken. Ik zou zeker niet aanraden om een kattenbak te kopen voor een kat die niet van jou is
Misschien even bij zân baasje navragen of hij wel gewend is op de kattenbak te gaan? Als hij gewoon naar buiten kan en gewend is om op een kattenbak te poepen is het enigszins raar dat hij het gewoon bij jou in de gang doet.
Daarnaast misschien iets meer grenzen stellen voor de kat dat hij maar een bepaalde tijd bij jou kan binnenlopen oid, dan gaat hij zich ook niet teveel thuis voelen.
Hij komt hier zoals ik al zei al jaren dus ik denk dat grenzen stellen wat laat is⊠maar ik heb zn baasjes geappt en ze houden hem in de gaten!
@Luzarl hmm wat een ongewenst gedrag!
Een aantal jaar geleden was er een kat bij ons naar binnen gewandeld en daar kwamen we pas achter toen we onze kat verbouwereerd naar de kattenbak zagen kijken waar op dat moment een grote kater rustig op zat te kakken dat was vrij bijzonder. Ik had die kat ook nog nooit gezien en heb m (stomverbaasd, dat wel) weggejaagd. Was een kat uit de buurt (wel echt een leuk beest bleek later).
Waar ik nu woon delen meerdere katten, inclusief die van mij, een soort hofje en op het moment is er weer volop territoriumstrijd. Er is één heel dominante kat die hier de laatste week elke dag in de tuin zit en mijn kat in het nauw drijft, zo vervelend maar ik denk ook vooral: jezus, doe chill en gun elkaar allemaal een stukje tuin, want mijn kat laat zich ook niet onbetuigd. Net zag ik een nieuwe kat die er superlief uitzag en mijn kat zat alweer opgefokt voor het raam. Why canât you all be friends?
Hahahah ik moet hier zo hard om lachen
Dat je ineens een wildvreemde kat op je kattenbak hebt zitten die lekker rustig zit te kakken Snap dat jou kat dacht wtf doe jij hier
Paar weken terug hier geplaatst over mijn kat die plots doodziek werd (acuut nierfalen). Het gaat met hem gelukkig weer hartstikke goed, vandaag op controle geweest en de nierwaardes zijn nu perfect. De dierenarts had het nog over verder onderzoek (de oorzaak van het nierfalen is onbekend) om te kijken of het nierstenen geweest zijn. We parkeren dit eerst nog even, want we zitten in andere ellende.
Onze kat was weer thuis en toen merkten we twee dagen later dat onze andere kat opeens erg slecht at. Ook met haar naar de dierenarts geweest, bloedonderzoek gedaan en ook bij haar werd nierfalen gediagnosticeerd⊠Bij haar leek het alleen meer op chronisch nierfalen. Ze kreeg iets mee voor de misselijkheid en moest op dieetvoer, we moesten eerst maar even aankijken of ze zo vooruitgang ging boeken (gezien de al hoge kosten van onze andere kat, wilden ze eerst kijken of er zo al verbetering kwam).
Er was verbetering, ze kwam weer iets aan en at weer. Na een paar dagen liet ze het dieetvoer weer staan en at ze wel voer van onze derde kat. Ik hoopte dus dat met ander (nierdieet)voer ze wel weer ging eten, dus besteld en ze at dat ook wel weer aardig goed.
Tot afgelopen maandag dus, vandaag weer op controle geweest en de nierwaardes zijn verder gestegen, maar ook andere waardes en ze heeft een flink tekort aan rode bloedcellen⊠Ze is ook zo afgevallen, nog maar 2.7 kilo. Dierenarts ging vandaag nog een echo doen en ze gaat aan het infuus, maar de prognose is absoluut niet goed. Er wordt nu gedacht aan een tumor.
De dierenarts zou vanavond nog bellen (is nog niet gebeurd) en ik zit me echt op te vreten hier.
Shit wat vreselijk, ik duim heel erg dat het meevalt
Heel veel sterkte!
Sterke, zal duimen dat het allemaal mee valt en weert helmaal goed komt.
Vreselijk! Hopelijk valt het mee!
Verschrikkelijk joh, veel sterkte inderdaad!
Wat ontzettend kut. Heb je nog van de dierenarts gehoord?
Sterkte
Wat een ellendige rollercoaster Ik hoop dat het meevalt! Sterkte!
Heel veel sterkte Soms is het lastig dat katten niet kunnen pratenâŠ