Kattentopic #2 (Deel 1)

Zo herkenbaar dit. Bij mijn vorige huis was er een kat die was zo dominant dat hij bij mij binnen kwam en mijn twee katten de stuipen op het lijf joeg en hun eten op at. Daar ging ik letterlijk met een bezem achteraan elke keer als hij in de buurt kwam. mama kat is ook territoriaal dan haha

Nu wonen we ook met een gemeenschappelijk hofje met meerdere katten en sinds deze week een vrij rondlopend tam konijn. Gelukkig accepteren ze elkaars grenzen, maar soms is t wel even goed opletten.

Ze heeft weer wat gegeten en lijkt aardig comfortabel, maar dat kan ook van de medicatie enzo komen… Er is zowel een echo als rƶntgenfoto gemaakt, op de echo is te zien dat de ene nier wel afwijkend is (wat bobbelig) en op de rƶntgen zien ze bij de andere nier dus zo’n steentje. Hier kunnen zij niets aan doen, ze zou doorgestuurd kunnen worden (Amsterdam) en geopereerd worden, maar dan is de kans 50/50 en de kosten voor opereren en alles wat daarbij komt zou op zo’n €2500 uitkomen. En dan dus ook een kleine kans dat het echt verbetert… Verder was het nierbekken ook wat vergroot (infectie?), urine is gecheckt en dat leek goed (wel waterig, maar dat is niet heel gek bij nierproblemen), urine is op kweek gezet en daar is morgen ook uitslag van bekend. Morgen gaan ze opnieuw bloedonderzoek doen om te kijken of de waardes nog wel gedaald zijn, we worden einde van de ochtend/begin van de middag gebeld. Afhankelijk daarvan verder kijken.

Als ik morgen meer weet laat ik het weten. Dankjulliewel voor de lieve berichten. :heart:

5 likes

Sterkte!

1 like

:grinning_face_with_smiling_eyes: echt hoor. Ik heb m al eens goed geraakt met de plantenspuit vorig jaar, haha. Maar helaas begint het elke lente opnieuw lijkt het.

—

@Foucher wat een stress :frowning: denkt de dierenarts dat het een niersteentje is en geen tumor?

2 likes

@Foucher oh nee, hopelijk knapt jou kat alsnog snel op!

Mijn kater heeft sinds deze week een issue met naar buiten gaan. Volgens mij heeft hij begin deze week een catfight verloren (hij had een beetje bloed aan een oortje en een kras op zijn neus) en sindsdien hangt hij de hele dag in huis en om ons heen. Hij draait echt om zijn as.

Gisteren heeft mijn vriend hem op de arm mee genomen en is hij een rondje rondom ons huis gelopen met hem :’) Voor zijn zelfvertrouwen voor op te bouwen!

Hier is een foto van onze held
afbeelding

33 likes

Ooh het is echt vechtseizoen he? Zo sneu als ze daar zo beduusd van zijn. Wel heel lief van je vriend!

1 like

Sterkte, hopelijk krijg je vandaag goed nieuws!

1 like

Slecht nieuws gekregen van de dierenarts. Ondanks het infuus zijn de waardes verder gestegen. De dierenarts denkt dus dat de nier waar die verstopping zit de beter werkende nier was. Ze was aardig kwiek, dat komt waarschijnlijk door ondersteuning van het infuus. Zodra ze dat infuus niet meer heeft, zal ze weer met flinke passen achteruit gaan. Operatie is niet reƫel in haar situatie (kleine kans en haar nierproblemen zijn te ernstig). Advies is dus inslapen. Einde van de middag hebben we hiervoor een afspraak staan. :sob:

10 likes

Gatver wat kut. Heel veel sterkte vanmiddag :heart:

1 like

Wat ontzettend rottig, veel sterkte vanmiddag! :heart:

1 like

Oh nee wat een rotnieuws :sob: Heel veel sterkte!

1 like

Ohhh wat ontzettend verdrietig… veel sterkte :heart:

1 like

Ah nee :sob: Ik had echt voor je op goed nieuws gehoopt. :orange_heart: Heel veel sterkte

2 likes

:heart::heart::heart: veel sterkte

1 like

Heel veel sterkte. :yellow_heart:

1 like

Wat vreselijk, heel veel sterkte! :heart:

1 like

Verdomme, had zo gehoopt :sob: heel veel sterkte :heart::broken_heart::heart::broken_heart:

1 like

Heel veel sterkte.

1 like

Oh nee wat een rotnieuws, heel veel sterkte!! :heart:

2 likes

:heart::heart::heart:

1 like