Haaruitval: mijn kat had eigenlijk altijd constant losse haren (hij waste zichzelf niet). Je ging met je hand over hem heen en je had altijd een hele berg haren mee. Na het trimmen is dit enorm verbeterd, nu alleen ‘last’ van losse haren in het ruifseizoen + hij verzorgt zichzelf beter na het trimmen. Alsof hij een soort boost krijgt daarna om beter voor zichzelf te zorgen
Bijblijven tijdens behandeling: ik blijf er altijd bij. Toen het nog bij mij thuis was, deed ik soms dingen zoals de was opzetten ofzo. In haar salon staat een stoel (op gepaste afstand wegens COVID) en dan krijg ik ook een drankje aangeboden. Meestal maak ik dan een praatje over de kat ofzo. Geen idee of andere mensen dan terug naar huis gaan.
Reizen: mijn kat vindt het zeker niet leuk, maar het is maar 10min rijden dus oke. Mijn trimster zei wel dat ze heel veel positieve effecten ziet van een behandeling in haar salon en niet meer bij mensen thuis. Ze heefr de indruk dat katten altijd moeilijker doen als het in hun territorium is. In het salon zijn de meesten rustiger omdat het niet hun eigen omgeving is (+ ze zet ook rustige muziek op en bepaalde soort geur)
Goeie trimmer: goh goede vraag. Misschien kan je eens kijken op de instragram/facebook? Daar staan meestal before/after foto’s op. Ik vrees dat je pas weet of het goed is tijdens de behandeling zelf.
Foto van mijn kat:
Samenvatting