Heeft een van jullie ervaring met een katten trimsalon? Mijn poes heeft door de rui heel snel klitten in haar liezen die ik er zelf niet uitkrijg dus wil morgen ergens een afspraak maken. Maar vind het wel fijn om een beetje te weten hoe dat in z’n werk gaat.
Hebben ze ook bloedonderzoek gedaan?
Heb nieuw natvoer gekocht, meer natuurlijk om Dolleke van de gourmet af te krijgen. Nou ze inhaleert het nog net niet. Wel echt dikke teringzooi want het kost 10,49 voor 8 blikjes en ze eet een blikje per dag (en dan nog soep, snoepies en brokken). Het is wellness core, internet ook al afgezocht of ik het goedkoper in bulk kan vinden. HELAAS
Ik ben ook net overgestapt op brokjes van dit merk, ZO DUUR kon nu gelukkig twee zakken met 50% korting kopen omdat die binnenkort over datum gaan
Edit: ik ben erover aan het denken om te gaan mixen, deels deze brokjes en deels een goedkoper merk
De vorige keer niet, toen kreeg hij een prik tegen de koorts en iets voor zijn maag. Maar ik ga er deze keer wel op aandringen inderdaad om bloed te prikken. Hij loopt hier nu al te lang mee rond
Ik geef hill’s, heb nog ongeveer 9 kg brokken thuis. Kan ik nog bijna een jaar mee doen hahaha. Maar daarna moet ik ook maar even kijken. Goed de aanbiedingen van pets place in de gaten houden…
Een jaar met 9kg? Wow mijn katten doen met z’n tweeën ongeveer 3,5 maand met 10kg Heb niet het idee dat het nou zulke vreetzakken zijn, maar ga nu toch wel twijfelen haha.
Ze krijgt 25/30 gr per dag maar dus ook natvoer, paté en soep HA HA
Ik werd vanochtend wakker met allemaal nieuwe volgers op tiktok en iemand zei “ik zag je katten bij The Dodo!” Dus mijn filmpje was geplaatst!
Het is dus niet mijn stem behalve dat je mij een paar keer “hi” of “come here” hoort zeggen. Ik vind het stiekem wel jammer dat ze geen shots hebben gebruikt waarin je mij ook ziet maar ik vind hem wel leuk geworden!
Aaaah echt leuk!
Soooo cuuuuute!
Ja hoor! Wat wil je precies weten? Ik heb een kortharige kat en hij heeft nooit een goeie vacht gehad. Ik ga 1x per 3 of 6 maand en het maakt echt een enorm verschil! Vroeger kwam mijn trimster thuis maar nu door COVID heeft ze bij haar thuis een salon.
Bij mijn kat knipt ze eerst de nagels een beetje en dan ogen en oortjes uitkuisen. Dan doet ze een soort van droogshampoo en dan begint ze elke regio goed te kammen met verschillende soorten borstels. Ik betaal 50 euro voor een uur.
Ik ben wel fan
Aaah zo lief
Dat was mijn eigen keuze! Ze wilden een Skype interview doen maar dat wilde ik liever niet. Als het mijn eigen stem was zou ik het filmpje sowieso haten haha en me irriteren aan mijn accent.
Zij hebben me een hele vragenlijst via de mail gestuurd die ik heb beantwoord en ik had heel veel beeld materiaal aangeleverd en daar hebben ze dit filmpje van gemaakt!
Dankjewel! Ik heb best veel vragen eigenlijk haha. Maakt het ook een verschil in haaruitval bijvoorbeeld? Is het aan te raden om tijdens de behandeling erbij te blijven of juist niet? Vind je kat het vervelend om naar de trimster toe te reizen? En hoe herken je een fijne/goede trimmer?
Haaruitval: mijn kat had eigenlijk altijd constant losse haren (hij waste zichzelf niet). Je ging met je hand over hem heen en je had altijd een hele berg haren mee. Na het trimmen is dit enorm verbeterd, nu alleen ‘last’ van losse haren in het ruifseizoen + hij verzorgt zichzelf beter na het trimmen. Alsof hij een soort boost krijgt daarna om beter voor zichzelf te zorgen
Bijblijven tijdens behandeling: ik blijf er altijd bij. Toen het nog bij mij thuis was, deed ik soms dingen zoals de was opzetten ofzo. In haar salon staat een stoel (op gepaste afstand wegens COVID) en dan krijg ik ook een drankje aangeboden. Meestal maak ik dan een praatje over de kat ofzo. Geen idee of andere mensen dan terug naar huis gaan.
Reizen: mijn kat vindt het zeker niet leuk, maar het is maar 10min rijden dus oke. Mijn trimster zei wel dat ze heel veel positieve effecten ziet van een behandeling in haar salon en niet meer bij mensen thuis. Ze heefr de indruk dat katten altijd moeilijker doen als het in hun territorium is. In het salon zijn de meesten rustiger omdat het niet hun eigen omgeving is (+ ze zet ook rustige muziek op en bepaalde soort geur)
Goeie trimmer: goh goede vraag. Misschien kan je eens kijken op de instragram/facebook? Daar staan meestal before/after foto’s op. Ik vrees dat je pas weet of het goed is tijdens de behandeling zelf.
Foto van mijn kat:
Omg ik dacht ff dat snel het mijn poes was haha
Zij ligt ook niet op schoot, maar komt (na 2 jaar eindelijk) wel steeds dichterbij liggen.

Wooow haha! Dubbelganger. Twinning is winning Wat een lekker dier ook
Wat een lief filmpje!!
En wat een mooie dikke staart heeft je kat hahah vooral dat shot dat die kaarsrecht omhoog staat