Kattentopic #2 (Deel 1)

Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Jouw kat ziet er echt mooi uit na de behandeling, echt een verschil joh!

Heb net even op de Facebook gekeken en ik ga morgen gewoon eens bellen en vragen aan de trimster of ik een afspraak kan maken. En of ik erbij mag blijven, lijkt me toch wel prettiger. Ga ervan uit dat het bij haar in de salon is, gelukkig is het voor mij ook niet ver rijden.

1 like

Toch even de DA gebeld voor de roos van m’n poeperd. Maar als ze verder helemaal nergens last van lijkt te hebben kon het wss geen kwaad.

Ze vroeg wel naar ontvlooien en ontwormen. Maar ze is een binnenpoes. Anderen met binnenpoezels: ontwormen en ontvlooien jullie de diertjes toch??

Ja, doe ik wel. Ontvlooien wel minder vaak dan voorgeschreven (ongeveer om de maand). Ontwormen doe ik zoals voorgeschreven, maar dat is voornamelijk omdat mijn kat blijkbaar al spoelwormen had toen ik hem uit het asiel haalde en hij daar best even ziek van is geweest :disappointed: dat wil ik niet nog een keer voor hem!

1 like

Nee ik heb het overlegd met mijn dierenarts en zij zei dat het niet nodig was voor mijn kat (oude binnenkat)

1 like

Wat kun je het beste tegen haarballen doen? Ik heb er nog nooit een gevonden, maar ik merk dat een van onze twee katten er af en toe last van heeft. Dan zit een haarbal vast, krijgt hij hem niet weg en maakt een halve minuut een raar/benauwd geluid inclusief koersbewegingen
 Vind het zo zielig

Ontwormen wel, 2x per jaar wat pasta door hun natvoer. Ontvlooien niet. Ze hebben nog nooit vlooien gehad dus dat zal wel goed zitten. Zijn ook binnenkatten. (Mits ze niet ontsnappen. Kon er laatst op m’n sokken achteraan rennen omdat er een ontsnapte toen ik een pakketje aan pakte.)

1 like

Onze kat had dat laatst ook. Toen kwam de bal er toch nog uit (denk ik, ik heb 'm niet gezien, maar gezien de geluiden die ze maakte, ging ik uit van een haarbal), maar ik had wel alvast uitgezocht wat ik kon doen om haar te helpen.

Er is een soort pasta die je ze kunt geven. Die maakt ze bal soepeler en gladder en dan komt 'ie er makkelijker uit. En kattengras schijnt ook te helpen. Dat gaat om de bal zitten waardoor die compacter wordt.

Ik heb het alleen dus niet hoeven uit te proberen, dus ik weet niet of het ook echt werkt.

Welke pasta geef jij? Was al een beetje gaan zoeken maar zoveel keuzes! En Doll is best wel kieskeurig dus pillen worden ‘m sowieso niet haha

Ontwormen om de drie maanden, ontvlooien al heel lang geledenđŸ„Č

1 like

Nee doe ik niet met mijn binnenkat. Nu al 8 jaar en nooit wormen/vlooien gehad.

1 like

Deze pasta. Maar ik zie dat hij bij heel veel aanbieders uitverkocht is. Volgens mij was het ook een stuk goedkoper toen ik de vorige keer bestelde. (Rond de 10/12 euro) Maar ik weet dat dit gewoon goed gaat met mijn katten dus dan maar wat meer betalen. (Moest net gaan bestellen.)
Heb wel hele makkelijke katten die alles eten. En ik doe het door hun blikje tonijnvoer heen, dat is al zo’n traktatie voor ze dat ze helemaal niet door hebben dat er iets doorheen zit. En het zijn totaal geen fijnproevers dus waarschijnlijk zou het ze ook niet uitmaken als het wel iets anders smaakte.

Want blikje :heart_eyes: Ze beginnen al te gillen als ik alleen het bakje pak waar het natvoer altijd ingaat. En dat is echt maar heel af en toe, daarvoor hebben ze een griezelig goed geheugen.

2 likes

Ik kreeg net een melding dat er een oud collega jarig is. En moest gelijk denken aan een gesprek wat ik met haar had (ik was vet blij want ging een kat adopteren) en haar enige reactie was ‘een kat met 3 poten? Dat is toch vet zielig kunnen ze hem niet beter laten inslapen?’

Ohja het is inderdaad de zieligste jongen ooit.

46 likes

Mooie foto!! Hij ziet er heeeeul zielig uit :wink: En wat een fantastisch glas en lood raam (deur?) heb je! :heart_eyes:

2 likes

aawwwww arme stakker :heart_eyes: :heart_eyes: :heart_eyes:

1 like

Ah, zitten jullie katten ook zielig te zijn in een hoekje of onder een kast door de wind? Je hoort het bij ons altijd heel goed, echt heel sneu.
En onze andere jongere kat wordt er heel druk van, hij schrikt de hele tijd en gaat dan rennen als een malle. (Met als gevolg zijn waterbakje constant op de kop op de houten vloer :sweat_smile:)

Echt dierenmishandeling! Hihi dank je wel, het is een sticker. Maar het effect is evengoed erg gaaf😍

1 like

Ja mijn kat is een enorme schijterd en elke keer dat je de wind om het huis hoorde slaan gingen die oren helemaal naar achter haha, leek wel een soort uil

Oh wow!! Wist helemaal niet dat dat bestaat. Gaaf!

1 like

Mijne is ook bang voor windvlagen! Schrikt zich elke keer helemaal te pletter en sprint ervan weg.
En ik denk dat ze mij de schuld geeft (uiteraard)

2 likes

Haha ja jeetje Ella waarom laat je het dan ook steeds zo hard waaien?? Echt niet leuk voor je kat

3 likes