Als je de pootjes zag zitten, is het goed!
Okay top. Nu hopen dat buurkat ook echt niet ziek wordt.
Aaah wat lief!
Mijn kat is ook zo aanhankelijk als ik een dag of wat weg ben geweest. Dan miauwt ie ook op een bepaalde manier, een beetje schor of zo
Ik heb geen ervaring met feliway, maar misschien? Weer sprayen kan geen kwaad denk ik! Volgens mij heb je ook een vorm om in het stopcontact te steken (ben niet zeker?)
Wat lastig, ik hoop dat het snel betert!
Deze arme schat zit nu bij mij (opvangertje). Ze komt van een hoarding situatie, zaten met 20 katten bij elkaar geen enkele steriel. Ze is aids positief en gaat nog niet goed op de kattenbak (ze hadden geen kattenbak, maar gebruikte puppy pads). Momenteel is ze nog erg bang, maar dat komt wel goed.
Ik hoop zo dat het in orde komt met de kattenbak want anders zijn haar adoptiekansen enorm klein. We gaan ons best doen.
Ach wat sneu plaatsen jullie niet ook katten op bijvoorbeeld boerderijen? Dat is soms voor dit soort katten die niet goed passen in een thuissituatie en daardoor hele kleine adoptiekansen hebben een hele fijne plek.
Jawel, maar dat gaat jammer genoeg niet met aids katten! Die blijven best binnen voor hun eigen gezondheid (vatbaarder voor ziektes) en het is gevaarlijk voor andere buurtkatten. Bij bloed op bloed contact kan het virus namelijk doorgegeven worden
Ah ja shit natuurlijk… ik weet niet waar jullie zitten maar in Almere heb je stichting Dierenthuis. Daar wonen ook veel katten met aids. Misschien is zoiets zoeken dan nog een optie om haar toch een fijn plekje te geven.
Maar natuurlijk vooral duimen dat ze straks de kattenbak leert gebruiken en lekker bij iemand in huis kan leven!
Laten jullie aids katten niet inslapen? Bij ons namelijk wel!
Hoop dat ze snel minder bang wordt!
Gewoon pure interesse: waarom zou je dat doen? je moet er toch alleen voor zorgen dat ze geen contact hebben met andere katten? Dus als binnenkat als enige in huis? Of worden ze ook heel vaak/snel ziek zoals ook bij mensen hiv?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij dat laatste ook en natuurlijk om verspreiding tegen te gaan
Totaal off-topic maar mensen met hiv worden niet sneller ziek. Alleen in de beginfase kan dat zo zijn. Er zijn de westerse wereld heel gemakkelijk juiste medicatie te krijgen waardoor je het virus niet meer kan detecteren in je bloed. Dus je bent nog wel hiv-positief alleen is het virus niet meer te detecteren en je kan er dus ook geen anderen meer mee besmetten. Er zijn nog zoveel misverstanden en stigma rondom hiv.
Ik zie bij het asiel in mijn woonplaats ook wel katten aangeboden met hiv. Dus ze kunnen wel geadopteerd worden, gelukkig maar!
Dat weet ik Maar was er van uitgegaan dat er voor katten geen goede medicatie is?
Wel goed dat je t toevoegt voor de mensen die dit niet weten trouwens
Wat lief om mee te denken. Ze zit nu 2 dagen bij mij en telkens was 1 plasje 's nachts buiten de bak. De rest doet ze perfect in de bak dus ik vermoed/hoop dat het gewoon aanpassen is aan de nieuwe situatie. Ze zat hiervoor in het asiel zelf en daar deed ze het sinds een week altijd op de kattenbak dus hopelijk komt dat snel terug.
Ze krijgt alle tijd die ze nodig heeft, dus komt vast wel goed.
@Sjern nee die worden bijna nooit ingeslapen bij ons, alleen als ze al in een heel laat stadium zitten en echt veel last hebben en echt geen goed leven meer kunnen hebben. Er is een uitgebreid bloedonderzoek geweest bij dit katje en gelukkig was alles heel goed in orde dus ik vermoed dat ze nog vele jaren gelukkig kan leven
Ah nee waarom ik heb zo vaak advertenties gezien met superduperlieve katten die helaas fiv+ waren maar daardoor wel weer bij uitstek geschikt voor mensen die een binnenkat zoeken
ze kunnen vaak nog jaren een fijn leven hebben
O nee, morgen moet ik met m’n kleine vriendin naar de dierenarts Merk afgelopen periode / dagen dat ze op het dekbed plast waar ze slaapt…(edit: mijn bed dus!) dus wil haar toch even laten onderzoeken. M’n hart breekt nu al. Liefst hebben ze urine nodig, maar ja geen idee hoe ik dat bij de poezel ga opvangen. Ik kreeg als tip aan de telefoon van de medewerker bij de dierenarts mee dat ik haar anders in een ruimte moest opsluiten en uiteindelijk moet ze vanzelf een keer plassen? Nou dat kan ik niet aan hoor, vind dat zo zielig. Dus heb maar gezegd dat ik dan liever heb dat ze dat daar aanprikken oid. Morgen in ieder geval afspraak voor wat onderzoekjes en met de urine kijken we dan nog. Maak me nu al druk hè, arm diertje
Wat bij mijn kat goed werkt (blaasgruiskater dus het is vaak feest) is om zo’n zak die je normaal onder in de bak vastmaakt bovenop het grid te plaatsen( Adori Kattenbakzak Groot A 10 - Kattenbakaccessoires - 51x40x46 cm - Toebehoren - Kattenbak-Producten - Kat deze!) Dan lijkt de ondergrond nog alsof ze op het grid bezig zijn maar dan is het die zak waar ze op plassen en kan je het makkelijk in en pipetje o.i.d. opnemen. Dierenarts heeft vaak ook wel plastic korrels maar dat vindt ie van mij helemaal niets :’).
Dat zijn de betere tips. Heb nu voor morgenochtend al wel een afspraak staan en zulke zakken niet in huis. Zal het dan voor nu maar even laten, maar wel goede om dit te onthouden
Edit; en stel dat het me wonderbaarlijk genoeg toch zou lukken om iets op te vangen, kan ik urine van vandaag dan wel pas morgen inleveren of moet zoiets direct?
Mijn dierenarts houdt wel zo snel mogelijk aan ivm kristalvorming. Maar je kan uiteraard even de dierenarts bellen, heb het wel eens in de koelkast moeten bewaren (natuurlijk ging meneer in de nacht plassen). En toen was het daarna niet meer goed genoeg.
Ach ik vind het toch zo sneu, nu al! En er is nog niks gebeurd en nog geen uitslagen. Wist niet meer dat ik nog zoveel gevoel in me had hoor haha