Kattentopic #2 (Deel 1)

Hoe zit de kap vast? Vaak is dat met drukknoppen toch? Ik zou dat goed dicht plakken met ducttape oid, lijkt me vrij lastig om dat open te krijgen. Denk dat er geen andere optie is, als het nou een operatie aan zijn buik was dan kon hij nog een romper aan, maar dat gaat nu natuurlijk niet. Arm ding. :pleading_face:

1 like

Toevallig heeft mijn poes nu ook een kap om omdat ze gesteriliseerd werd. Ook zij werd helemaal wild. Beukte tegen alles aan, sprong 2 meter de lucht in en het volgende moment durfde ze niet te bewegen, zo erg dat ze haar urine en ontlasting liet lopen. Ik heb toen de dierenarts gebeld, zij gaven aan dat een kap de beste optie is maar dat een pakje ook een mogelijkheid was. Dit werd niet als eerste aangeraden omdat ze door het pakje heen kunnen likken, maar was wel een goed alternatief. Uiteindelijk accepteerde Mimi na 3 dagen het kapje, maar die 3 dagen vond ik ook hels. Vrijdag mag het kapje na 10 dagen eindelijk af :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Oh jeetje, ehmmmmm kap vastmaken aan een romper? Ik denk dat hij nu zo veel in paniek raakt omdat het iets onbekends is en zo’n kap natuurlijk fuuuuucking irritant is en het na een paar dagen wat draaglijker wordt.

Oh ja dan is een pakje geen optie natuurlijk :cry:, zo ontzettend zielig…

Ik vind het persoonlijk belangrijk dat ze kan liggen waar ze wilt dus van mij mocht ze wel overal komen. Omdat ik nog een andere kat heb, heb ik ze de eerste nacht wel gescheiden gehouden maar dat terzijde haha. Als ik weg moest deed ik haar trouwens wel vast in de kattenkamer, zodat ze niet op de bank of iets dergelijks haar urine of ontlasting liet lopen. Normaal gesproken doe ik snachts ook de katten in de kattenkamer (gewoon een slaapkamer voor de katten ingericht haha), maar dat heb ik afgelopen week nog niet gedaan zodat de katten elkaar kunnen ontwijken mochten ze dat willen.

Ik hoop echt dat jouw kat het net zoals Mimi na een tijdje accepteert, en dat de operatie goed gaat uiteraard!

Hoe is de operatie gegaan?

Zonnebank was hier eventjes geopend!

23 likes

Ik hou zo van de kat van 2 huizen verderop. Of katten want het zijn er 2 en weet niet zeker of ze elkaar nou afwisselen of niet. Maar 1 houdt echt van de en de ander volgens mij wat minder.
Ze vinden onze tuin ook echt fijn want liggen er soms hele dagen. Kan niet wachten tot het heel mooi weer is en ik lekker buiten kan chillen met kat.

Kijk dan😍

39 likes

Wie denken jullie dat er meer haren verliest:

• Ella
  • Ella’s kat

0 stemmers

Mijn kat heeft zo’n lekker fluffy buikje :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:
Hij ligt zo ook al 15 minuten te chillen! :joy:

19 likes

Mag ik vragen wat het idee is achter je kat juist 's avonds buiten houden? Ik kende dat hele concept niet, onlangs ook iemand tegengekomen die juist de kat om 11 uur 's avonds naar buiten stuurt en pas in de ochtend weer binnen laat. Maakt de kat 's nachts dingen kapot ofzo?

Ohhh dat klinkt eigenlijk superlogisch, had hier niet aan gedacht haha! Snap ik hoor, overdrag kroelen is juist het fijnste :relaxed:

2 likes

Ik vind het zo jammer dat Dolly d’r buikje niet laat aaien :pleading_face: dat is echt haar no-go area helaas…

1 like

Ah dat is jammer hè! Maar gelukkig genoeg andere knuffel area’s haha :hugs:
Mag overigens niet altijd bij hem, alleen als hij echt relaxt is.

1 like

Is er hier iemand bekend met Pica bij katten?
Ik merk dat 1 van mijn 2 katten ongewone dingen eet. Denk aan mouwen van t-shirts, stukken joggingbroek en hij heeft eerder al stukken veter doorgeslikt (deze zijn gelukkig wel uitgepoept) en ook plastic zakken bijt hij stukken uit.
Ik baal hier zo van… mijn vriend en ik verstoppen nu alles waar de kat ook kan komen.

Mijn katten zijn echt zo vervelend de laatste dagen. Echt niet meer te doen. Denk dat het weer een rol er in speelt :sweat_smile:

1 like

MIjn kat deed dit ook, echt naar he, mega angsten uitgestaan dat 'ie een keer eraan zou overlijden :frowning:. Heb je een idee waar het vandaan komt bij je kat? Bij mijn kat leek het te komen uit een angst dat hij te weinig eten had, waarschijnlijk al in het nestje ontstaan. Toen zei de dierenarts dat mijn katten (toen ze nog kittens waren) te zwaar leken te worden en moest ik van hem ze al op een dieet zetten. Dit heeft het onwijs getriggerd; hij was toen de hele dag overal op zoek naar eten en werd echt bijna agressief als ik bijvoorbeeld zelf eten had.

Wat uiteindelijk bij mijn kat het beste hielp: alles opbergen waar hij aan kon zitten (dekentjes, kussens, losse kleding, vaatdoekjes, plastic zakken, schoenen met veters) en altijd heel veel eten hebben staan zodat hij altijd weet dat er eten is en hij niet zonder komt te zitten. Hierdoor gaf ik overigens wel echt idioot veel eten en is vooral mijn andere kat te zwaar nu, dus nu ga ik nadenken hoe ik wat kan afbouwen zonder dat 'ie dan weer gek gaat doen met likken/gekke dingen eten.

Inmiddels gaat het een stuk beter en kan ik vaatdoekjes, theezakje en oude koffiefilters laten staan op het aanrecht. Kleding berg ik wel allemaal op omdat ik het idee heb dat dat nog wel te verleidelijk ( ofzo?) voor hem is. Ik heb ook het idee dat het hem heeft geholpen dat we nu ruimer wonen en hij naar buiten kan en in huis meer ruimte heeft.

Heel epistel zo geworden. Als je nog wat meer vragen hebt kunnen we misschien ook wel in PB verder!

1 like

Wat fijn om te lezen dat het nu beter gaat! Ik heb vanochtend wat meer eten gegeven dan normaal en bij hem blij en zitten om te kijken of hij nog wel poept (bang voor obstipatie) maar dat ging gelukkig goed.

Toen we hem (en zijn zusje) als kitten kregen, was hij de helft kleiner dat zij. Hij at niet en het zusje at altijd alles voor hem op.
We denken dus ook dat het daaraan ligt.
Ik merk wel dat ik er slecht door slaap, ik wil steeds controleren of hij er nog wel is. Het moet gewoon goed gaan met m’n baby’s.

Ik kende pica helemaal niet, maar ik ben toch een beetje opgelucht dat het vaker voorkomt.
Bedankt voor de tip wat betreft het eten, daar gaan we vanaf vandaag mee beginnen.

Ja naar he :frowning:
Misschien ook goed om ze apart eten te geven zodat zijn zusje het niet van hem kan afpikken? Ik had tips gevraagd bij een kattenpsycholoog en die zei dat je op meerdere plekken in huis eten moest hebben staan en ze apart laten eten. Ook zei ze dat ik eten moest klaarzetten als de katten het niet hoorden/door hadden (nou dat lukt dus echt niet met hun mega goede gehoor). Ze had ook tips voor speciale voeding gericht op hongerige katten die neiging tot dit hebben. Ze adviseerde brokjes en natvoeding te geven. Bij voeding moet je vooral letten op hoe voedzaam het is (als je googelt kan je hier tips over vinden). Oh ja en ze gaf nog allerlei tips over hoe hem fijn/veilig te laten voelen: genoeg plekjes waar hij zich lekker kan verstoppen, plekjes in de hoogte zodat hij de ruimte kan overzien etc.

Ik heb een heel rapport met tips (wel specifiek voor mijn kat dus) kan wel even kijken of je die kan sturen?

2 likes

Net als met een kitten er met enige regelmaat op zetten? Of werkt dat ook niet?

Oh ja wat lief! Als je dat zou willen doen, heel graag. Lukt dat via een pb?
Ik ga dinsdag voor de zekerheid ook maar even onze dierenarts bellen, wellicht dat zij ook nog wat tips hebben.

1 like