Ja ik zal hem via pb sturen! Met wel even zoeken hoor en ga zo weg, dus wordt vanavond of morgen denk ik.
Heb je een andere bak die laag is waar je een tijdelijke kattenbak van kunt maken? Iets wat echt helemaal nieuw is en hij geen vervelende associaties mee heeft. Of desnoods een lage kartonnen doos ofzo.
Ah shit zeg⊠geen andere lage bak? Afwasteil oid die je zou kunnen gebruiken als kattenbak waar hij in en uit kan zonder stoten? Kartonnen doos die je heel laag kan maken, vuilniszak erin en daar de vulling op?
Kun je niet met de dierenarts checken of je iets kunt krijgen wat je kat misschien kalmeert? Kan me voorstellen dat het je best kan slopen, je kat die zoân beetje reddeloos is met die kap op
Dit ja, misschien ZylkĂšne (via ZooPlus) of die Bach Rescue druppels (Holland & Barrett)?
Awwww arm dropje hoop dat ie zich snel weer wat beter voelt
Mijne propt zich de laatste tijd constant op me, ook als er eigenlijk geen plek is
Ik zit graag beetje onderuit gezakt op de bank met mân benen over elkaar en omhoog, en dan vindt ze mân buik altijd een ideaal holletje om dr grote lijf op te plaatsen
En vaak ook met r voorpoten zowat in mân nek, nou dan is ze echt net een baby
Mân hart stroomt echt over van liefde op dit soort momenten
Er zijn weinig dingen die ik leuker vind dan een kat die je aankijkt met een blik van: en wat dacht jij er aan te doen hĂš?
Daar is zij echt het allerbeste in
Haha doet me denken aan deze foto van laatst van Zoë; waking up in paradise hoor⊠Eerder het jaar 3610 volgens mij, kop nog plat aan één kant van het liggen
Hoop niet dat ik hem al een keer geplaatst heb trouwens, maar anders nu dubbele Zoë-spam
Haha ik ken dat verliefde gevoel, dit doet de mijne ook ultiem zen
Hoeveel voer geven jullie je kat per dag eigenlijk? Die van ons (kater van 10 maanden) wil het liefst eigenlijk de hele dag door eten. We geven hem nu voer voor volwassen gesteriliseerde/gecastreerde katten en houden dan de aanbevolen hoeveelheid van de fabrikant (ong. 70 gram per dag) aan. Hij krijgt alleen droge brokjes, geen natvoer. Maar omdat ie nog steeds vaak om eten âzeurtâ vraag ik me af of we hem meer zouden moeten geven of dat ie dan alleen maar te dik gaat worden? Hij is natuurlijk wel nog in de groei dus wil hem ook niet te weinig geven. En hoe vaak voeren jullie je kat per dag? Wij geven hem namelijk een stuk of 5 kleine porties op een dag (zijn door Corona veel thuis), maar als we overdag een keer weggaan dan geven ze hem dus in de ochtend iets meer dan de helft en dan in de avond de rest, alleen eet ie dan alles in 1x op waardoor ie altijd uitgehongerd lijkt als we thuis komen. Kortom ben eigenlijk een beetje bezorgd of we het nou goed doen met voeren, twijfel of ie nou gewoon een beetje een hongerige dramaqueen is of dat we het beter anders kunnen doen.
Wij hebben een voerautomaat en dan krijgen ze 4x per dag een bakje met brokjes aangeboden. Onze katten waren te zwaar (ze aten niet totdat ze vol zaten maar tot het bakje leeg was.) Alleen toen we ze 2x per dag gaven ging 1 kat kotsen. Waarschijnlijk omdat zân maag te lang leeg was. Dus nu krijgen ze een afgewogen portie (105 gram) en dat gaat helemaal goed. We hebben wel geluk dat ze kunnen delen en dus samen uit 1 bakje kunnen eten. Houden het gewicht in de gaten door ze af en toe even te wegen (op een baby-weegschaal). Zodat ze niet te hard afvielen en nu blijven ze netjes op gewicht.
(Ik klink echt als een crazy cat-lady geloof ik )
Mijn katten hebben 24/7 voer staan en ik vul de bakjes bij als ze leeg zijn. Heb een tijd wel 3x per dag gevoerd, maar ik vond het eigenlijk irritant dat ik dan niet een dag weg kon gaan (pre Corona natuurlijk haha) want dan moest ik rond een bepaalde tijd thuis zijn wantja de katten moeten eten en als ze honger kregen dan begonnen ze te zeuren. Heb ze nu al ruim een jaar op onbeperkt voer en dat gaat gewoon goed! In het begin moest een van de twee wel wennen, de eerste dagen at ze echt super veel en toen ze eenmaal in de gaten had dat haar eten gewoon bleef staan, toen ging ze gewoon eten als ze honger had. Ik zou echt iedereen aanraden om gewoon altijd voer te hebben staan, maar dat kan natuurlijk niet bij alle kattenâŠ
Er staat altijd droogvoer klaar en op twee plaatsen ook nog water (een bakje en een fontein) Ik heb geen vaste tijden dat ik bijvul. Zodra ik langsloop kijk ik of er nog genoeg brokjes in het schaaltje ligt en zo niet dan vul ik aan. Af en toe krijgt ze wat lekkers dat kan melk of natvoer zijn of een stukje verse vis als ik bij de visboer ben geweest. Doordat ik niks op vaste moment doe zeurt ze eigenlijk nooit om eten omdat ze weet dat er altijd eten is en mijn kat is ook geen overeter dus ze eet zichzelf niet dik.
Mijn debieltje van bijna 11 krijgt in de ochtend wat zalmmousse (20-25 gram), overdag een blikje wellness core natvoer van 80 gram (in 3/4 porties) en voor ik naar bed ga een zakje kattensoep en 25 gram brokjes⊠Hiermee lijkt ze op gewicht te blijven, had dâr eerst beetje vetgemest. Als ze alleen brokken zou eten mocht ze 55-75 gram voor haar gewicht, afhankelijk van haar beweging. Ik heb het idee dat die aanbevolen hoeveelheden op die zakken wel redelijk kloppen? Ik geef Hills brokken.
Liefste gaf ik 2x per dag eten maar dan kotst ze alles uit. Als ik weg ben heb ik een voerautomaat die ik op 5 tijden kan instellen en dan moet ik haar er even van te voren weer aan laten wennen
Mijne heeft ook altijd voer staan, ze krijgt ongeveer 70 a 80 gram brokjes per dag, maar ik geef dat niet standaard: pas als de bak leeg is. Soms doet ze er langer mee, ze kan dat gelukkig goed zelf doseren
Ze is 4, AH brokken gemixt met royal Canin
In principe krijgt ze per dag zoân 40 gram natvoer (half zakje Sheba) maar dat is niet op een vaste tijd en soms sla ik ook een dag over. Daarnaast is ze gek op die liquid snacks en die krijgt ze eens per drie dagen ongeveer. Daarnaast een schaaltje sperziebonen als ik dat toevallig zelf ook eet, stuk of 5 a 8 in kleine stukjes. Maar dit komt niet zo vaak voor, paar keer per maand misschien, dat vind ze jammer geloof ik want ze is er dol op
Als ik jouw situatie lees zou ik eens zoân voederbak proberen die automatisch brokjes afgeeft om de zo veel tijd. Kijken hoe dat gaat als jullie gewoon thuis zijn. En is er een reden dat ie geen natvoer krijgt? Drinkt ie daarnaast wel ok?