Hier krijgen ze ieder ongeveer 85-100 gram natvoer op een dag. In het schema hieronder heb ik even gerekend met 100 gram, want is makkelijker. Maar 85 is vaker. Daarnaast krijgen ze iedereen 1 - 2 redelijk grote maatscheppen vol brokken. Al kan ik dit niet precies checken, omdat de brokjes voor allebei zijn. Ik geef 1 maatschep altijd in de ochtend en daar moeten ze het dan mee doen tot ze hun avondeten (rond 5 uur) krijgen. Ik geef ze een deel van de brokjes tussendoor, omdat 1 van de 2 nogal de neiging heeft om meteen alles op te eten.
Ze krijgen hier eten:
tussen 4:00 - 5:30: ongeveer 25 gr natvoer per kat (en dan krijgt 1 van de 2 ook meteen zijn insuline)
tussen 8.00 - 9:30 wat brokjes
rond 10:00 ongeveer 25 gr natvoer per kat en een maatschep brokjes in het bakje
rond 17:00 weer ongeveer 25 gr natvoer per kat (en dan krijgt de ene kat weer insuline
rond 21:00 weer ongeveer 25 gr natvoer per kat
rond 00:00 nog wat brokjes
En dan begin ik weer van voren af aan Het zijn 2 redelijk grote, gecastreerde heren van 14 waarvan 1 dus diabetes heeft. Zo’n voerautomaat lijkt me wel ideaal voor als ik een dagje weg ben trouwens.
Ik ben trouwens niet heel vaak weg, dus kan ze daarom redelijk veel kleine porties geven Voer laten staan kan niet, dan vreet 1 van de 2 het alsnog op.
@Monito Ik woon op 51 vierkante meter met 2 katten. Woonde eerst wel ruimer, maar ze moesten mee en ze doen het hier verder wel prima. Ze gaan alleen op het balkon trouwens.
Zelf ben ik trouwens niet per se een voorstander van duo’s, want mijne hebben jarenlang ruzie gehad. Eigenlijk pas sinds ze in dit huis wonen gaat het redelijk goed.