Kattentopic #2 (Deel 1)

Ik heb het topic al even doorgespit, maar is er iemand die ervaring heeft met plotseling sproeien van een kat? Ipv normaal plassen op de bak sproeit hij opeens (wel rond/op de bak) terwijl er eigenlijk niet echt veranderde factoren zijn voor zover ik kan nagaan. Naast dat ik het echt vreselijk vind (de geur en na elke plas de kattenbak weer schoonmaken), vind ik het ook een vervelend gevoel dat er blijkbaar iets is waarom hij dat doet…

Heb ook internet al even afgespeurd en nu een Feliway hangen en we gaan toch maar een andere kattenbak proberen (nog een slag groter). Maar misschien heeft iemand hier nog een gouden tip… Medische oorzaak lijkt uitgesloten te zijn aangezien hij vorige maand nog een blaasonderzoek gehad heeft, oh en hij is gecastreerd.

En hierbij een foto van mijn (verder best) tevreden kroelbeest
Schermafbeelding 2021-06-01 om 09.38.31

5 likes

Is er misschien een nieuwe kat in de buurt die hij door het raam kan zien?

Misschien 2 kattenbakken proberen, eentje op een heel rustige plek zetten.

Enorm vervelend!

Hm ja dat zou inderdaad nog kunnen, hoop in ieder geval dat een grotere (en frisse bak) misschien nog helpt en dan kijken we wel weer verder!

1 like

Deze arme zon hater is nu al helemaal uitgeteld! Koelmat is nu binnen en ligt op het bed waar ze normaal ligt, maar daar gaat ze natuurlijk niet op :sweat_smile:

19 likes

Dolly heeft het nooit warm denk ik. Dit sukkeltje ligt gewoon onder het dekbed?!

39 likes

Deze meneer gebruikt gewoon beide koelmatten. :smirk_cat: foto is trouwens best ingezoomd, vandaar dat de kwaliteit minder is.
Zijn broer ligt er niet op trouwens.

22 likes

@EllaFitzgerald misschien toch meer jouw poezenkind dan het mijne. Volgens mij is ze klaar met de zon

16 likes

Omggg :heart_eyes: ja wij begrijpen hoe ze zich voelt! Haha

1 like

Och mijn kattenkind heeft het ook zo warm. Ik had vroeger een koelmat maar daar moest hij niet echt iets van hebben. De mat stonk ook een beetje chemisch en is toen tevens best snel lek gegaan. Ik durf het niet meer aan. Ook omdat mijn kat graag aan alles krabt.

Nu zag ik koelschijven die vooral voor konijnen en honden worden aangeraden. Zou dit ook voor een kat mogen/kunnen? Lijkt mij wel toch? Of zie ik iets belangrijks over het hoofd?

image

Sinds vorige week woensdag heb ik er een kitten bij. Het was wel even spannend om hem samen te zetten met onze andere kat. Maar geleidelijk aan worden ze al vriendjes. Zo trots op mijn oudere kat hoe hij ermee omgaat.

68 likes

Hallo meer kittenfoto’s plz :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

Het is zo’n dotje :heart_eyes:

64 likes

SMELT

1 like

Ik kreeg net een vet groot cadeau uit het niks overhandigd van de pakjesman en was heel even bang dat iemand mij ook een hoepel cadeau had gegeven, net nadat ik er zelf een had aangeschaft. Maar ik kreeg van mijn sibling iets heel tofs voor mijn afstuderen:

69 likes

Awh, wat schattig! En volgens mij worden kittens meestal eerder geaccepteerd dan andere volwassen katten. Mijn bejaarde kat accepteerde de twee kittens in elk geval vrij snel. Wel sneu dat ze nestvlooien hadden en hij dus ook (en hij kon niet goed krabben :cry:)

2 likes

Dit vind ik zo gaaf! En echt een superleuk en lief cadeau

1 like

Ben er echt superblij mee (met de sibling als het cadeau :D).

1 like

Mijn lieverd :heart_eyes: Beetje last van de warmte dus mevrouw is blij dat het weer wat afkoelt.

23 likes

Awww wat een knapperd :heart:
Warm was het he, mijnes vindt het ook drie keer niks, nu het ‘s avonds weer een beetje is afgekoeld leeft ze helemaal op :smiling_face_with_three_hearts:

Ik denk dat de poezel stiekem ook een krantje leest op de kattenbak ofzo. Net is ze 4 minuten bezig geweest in dat ding :joy: Heb muziek op staan en was gewoon een heel liedje haha!

2 likes