Hij vindt buiten liggen zo heerlijk, maar gaat naar binnen als ik ook buiten ga zitten.
Ik ging de katten net natvoer geven en de grootste vreetzak van de twee kwam niet. Dacht ok wel prima kan die kleine wat meer/rustiger eten misschien ligt ie te slapen. Zat meneer in de slaapkamer opgesloten. En kreeg de meest verwijtende blik ooit toegeworpen.
Ik weet niet goed wat ik met dit berichtje wil, maar ik heb vanmorgen mijn 3 maanden oude kitten moeten laten inslapen. Hij had FIP (natte vorm). Hij ging snel achteruit. Ik ben nu erg bang dat mijn andere katten het ook krijgen, maar ik weet dat de kans daarop nihil is (gezond, groot en sterk).
Als ik eraan toe ben vind ik het leuk om mee te komen posten in dit topic. Heel leuk om jullie katten te zien, wat een leuke beesten allemaal.
Wat ontzettend rot dat je al zo snel afscheid hebt moeten nemen van je kitten. Hopelijk heb je veel steun aan je andere katten.
Ahh heel veel sterkte, ik ken het gevoel helaas. Zelf ook mee gemaakt. Haar zusje (mijn andere kat) is nu ondertussen al 8 jaar en heeft gelukkig nooit FIP gekregen. Sterkte
Wat kut. Sterkte
Och, wat verschrikkelijk, zo’n jonkie nog. Veel sterkte en hopelijk vind je inderdaad steun aan je andere katten
Ah nee wat sneu, sterkte!
Helaas heb ik vorig jaar hetzelfde meegemaakt bij mijn kitten van 6 maanden.
Dus ik snap je angst en het zal waarschijnlijk nooit weg gaan, maar wellicht fijn om te weten dat de andere 2 katten hier nog steeds gezond zijn.
Zo’n rotziekte is het toch ook
Dat hebben mijn katten in deze tijd ook. Ze zoeken toch aandacht, maar op schoot liggen gaat niet heel goed.
1 kat heeft dus de hele nacht op mijn kussen tegen mij aan gelegen. Ze zal het vast nodig hebben.
Ah dat is ook lief!
Bedankt voor jullie lieve berichtjes en hartjes, dat doet me goed. Wat rot dat sommige van jullie er ook een katje aan zijn verloren Het stelt wel gerust dat jullie andere katten het niet hebben gekregen.
Mijn katten liggen er nu echt als dweilen bij met dat warme weer!
Ik denk dat het best wel stressvol is voor de kat, als hij op korte termijn vaak van woonplek wisselt. Kun je niet een uurtje bij die collega op bezoek gaan, flink met de kat knuffelen en kijken hoe je allergie erop reageert?
Ik ben allergisch voor katten maar ik heb niet zo veel last van de katten van mijn moeder of vader (gescheiden, allebei 2 katten) dat ik er niet meer kan wonen oid. Op sommige dagen moet ik wel iets van antihistamine nemen maar ik merkte wel dat ik aan hun haar gewend kon raken en dat ik er steeds minder last van had naarmate ik langer in de buurt van die katten was. Zo lang ze niet in mijn slaapkamer komen kan ik de hele dag rond die katten hangen
Ik weet niet hoe allergisch jij bent natuurlijk maar als je net als ik een milde allergie voor kattenhaar hebt dan is het misschien wel te doen. Ik zou zoals Geo zegt idd kennis gaan maken met de kat zelf en hoe je er op reageert.
Oh mijn hart breekt waarom gaat ie weg?
Binnenkort komt hier een nieuwe kitten wonen (ik heb dus al 1 kat). Alleen nu heb ik maar plek in huis voor één kattenbak. Ik weet dat katten het liefst allebei een eigen bak hebben. In de keuken zou nog een passen maar daar staan hun etensbakjes ook en ik vind dat een beetje vies, maar verder past nergens een andere. Zou het heel erg zijn om het met één bak te doen?
Heel officieel is het een bak per kat + een extra. Wij hebben dus heel lang twee kattenbakken gehad voor drie katten en uiteindelijk ging het wel mis (vechten), dus een van de dingen die ik aangepast heb is dus de hoeveelheid kattenbakken.
Had ik ook gelezen inderdaad, alleen een derde wordt hier al helemaal niks hahah. Echt lastig dat mijn huis niet net wat groter is, nergens is echt een geschikte rustige plek
Onze katten hebben het jaren samen op een bak gedaan. De oudste heeft daar inmiddels moeite mee, dus nu meerdere bakken. Het ging wel altijd goed. Nu weet ik niet hoe dat met een kitten en een volwassen kat gaat, daar heb ik zelf geen ervaring mee.