Kattentopic #2 (Deel 1)

Ah wat een paniek vannacht door het onweer. De oudste kat liep de hele tijd te miauwen, de paniek in zijn stem. Daarna kroop hij onder het bed en komt er nu pas weer onder vandaan. :cry:

1 like

Hahaha oh nice. Een andere optie is er niet echt, bij de kinderen op de slaapkamers of in mijn kantoor (veel snoeren en apparatuur op om te knagen) vind ik een nog minder geslaagd plan. Misschien toch maar even een plekje in de woonkamer afbakenen waar 'ie rustig kan wennen.

Een van mijn katten heeft een dikke wang/bult :disappointed: Nu heeft ‘ie in die buurt ook al tijden een wondje dat steeds open ging. Het is alleen zo vervelend dat hij woedend wordt als ik wil kijken en dat dus ook blijft de rest van de dag. Echt over zijn toeren boos. Mag er ook niet aankomen (maar dat heeft ie vaker). Morgen de dierenarts maar bellen (al vind ik mijn dierenarts niet zo heel fijn :grimacing:)

En ondertussen gaan de bloedsuikerwaardes bij zijn broer met suikerziekte door het dak. :thumbsup:

Neem een kat, zeiden ze
Dat is leuk, zeiden ze

Weliswaar geen ervaring met kittens maar mijn ervaring was steeds dat ik één keer laat zien waar de kattenbak staat en ze het meteen weet. (Ze heeft wel eens ergens anders gelogeerd)

Benieuwd naar jouw katje :heart_eyes:

1 like

Hier staan veel tips! Goed dat je je voorbereid!

licg.nl - Uw kat voorbereiden op de komst van een baby.

2 likes

Dat ging hier eigenlijk supergoed. Kat vond de baby niet zo spannend en ook het tijdelijk niet op de slaapkamer mogen accepteerde ze goed. Ze kwam ook niet in de box oid. Als ik op de bank lag met een slapende baby op mn borst kwam de kat gezellig naast de baby liggen. Alsof ik een tweeling vast had :laughing:

Haar vaste rustige slaapplekjes in de woonkamer etc bleven ook allemaal hetzelfde dus ze vond het wel prima volgens mij.

Ik was weg vanmiddag. Kan dus gewoon zien dat Dolleke onder m’n dekbedovertrek heeft gelegen hahahaha is nu een Dollyvormige holte ontstaan :tipping_hand_woman:

24 likes

Beledigd hoofd omdat het een nep kippenpoot is.

34 likes

Hij is er en hij/zij is zooooo schattig :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts: heeft een plasje op ons vloerkleed gedaan maar dat vergeef ik m nog maar even. Lukt nog niet echt om m op de kattenbak te zetten want wij zijn nog veel te eng

52 likes

Wat een schatje :heart_eyes:

1 like

Al zou ie het hele huis onderzeiken met zo’n lief toetje kan je niet anders dan vergevingsgezind zijn. :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Ik kom hem/haar stelen :heart_eyes_cat: Rode katten vind ik trouwens geweldig.

Oehhh mijn ouders hun twee katten zijn er helaas niet meer, maar ik beloofde ze 2 kittens en ik geniet zo hard met ze mee met alle foto’s en filmpjes die we krijgen. Nog anderhalve maand wachten yesss

3 likes

Dit is mijn nieuwste opvangkatje. 1ste dag was ze vrij bang en verstopte ze zich. Nu 2 dagen later is ze heel lief en aanhankelijk.

35 likes

Zwart bruine katten zijn zo mooi. Hier buiten loopt er ook eentje rond die qua grootte na jaren nog steeds iets weg heeft van een kitten en je altijd kopjes komt geven als je even stilstaat op er stoep. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

De arme schat loopt af en toe een bang rondje door het huis maar sprint meteen weer onder de bank of kast als wij bewegen. Laat zich wel lokken tot spelen. Dit is normaal toch voor een kitten?

We hebben ooit een doodsbange asielkat gehad die na 4 weken boos naar ons blazen wegliep dus ik vind dit een beetje spannend :sweat_smile:

Hoe lang is je kitten er nu? Toen ik die van mij net had zaten ze de eerste week ook nog regelmatig onder de bank enzo. Zeker als m’n ex de trap afkwam of als we bewogen. Als ik stil op de bank zat deden ze wel samen spelen en ontdekken, maar wel voorzichtig.

1 like

Net 1 dag, ik ben ook ongeduldig :sweat_smile: vandaag is ie al een stuk rustiger, hij laat zich aaien door mij en de kinderen.

Hij laat zich alleen nog niet optillen om op de kattenbak te zetten, dus er word in huis geplast :grimacing:

Maar hij is zooooo schattig, dus vooruit :heart_eyes:

20 likes

Ik zie weleens mensen die katten tijdelijk opnemen, maar ik snap wel dat het misschien heftig is voor ze.
Ik hoop dat je een goed huisje vindt voor ze. Geen familie/vrienden in de omgeving die ze willen overnemen?

Kat 1, comfortabel op de bank met een dekentje:

Kat 2, yes een plastic tasje :heart_eyes_cat:

40 likes