Kattentopic #2 (Deel 1)

Mijn kat doet altijd super moeilijk met borstelen en dergelijke. Dan gaat ie meteen slaan en bijten. Nu heeft ie dus toch viltplekjes gekregen, dus heb maar een tondeuse gekocht. Hoop dat ik ermee overweg kan haha.

Hoe gaat 't nu tussen de beide poezels?

1 like

Ik ben een weekend weg en mis mijn katten :sob:

8 likes

Eigenlijk nog steeds een beetje hetzelfde, ik denk ook niet dat het nog gaat veranderen. Ze kunnen wel samen in een kamer maar de siamees vindt de ander gewoon niet leuk dus als die toenadering zoekt dan gaat ze blazen. Zolang ze ieder hun eigen ding doen gaat het goed.

Ik vind het wel sneu voor mijn lapjeskat want soms wilt ze spelen en dan gaat ze zo langzaam knipperen naar de siamees en voor haar neus op haar rug liggen en buikje laten zien maar de siamees moet er niks van hebben :pleading_face:

29 likes

Lieve foto! Maar ik zie inderdaad dat koppie van je Siamees kijken van ‘opbokken’. Fijn dat ze niet vechten in elk geval. Dus nu moeten jullie extra veel spelen met ‘t Lapje?

Nawwwwww :pleading_face::pleading_face::heart:

1 like

:cry:

1 like

Ahh, wat ontzettend rot dat je deze beslissing moet maken. Heel veel sterkte meis! Hopelijk gaat het snel wat beter met je

2 likes

Lekker chillen

35 likes

Neeee mijn hart :broken_heart: wat een scheetje zeg!!! :heart_eyes::pleading_face:

1 like

Een vraagje. Wij hebben een buitenkat die heel erg veel verhaart. Nu is dat niet zo’n wonder natuurlijk met de temperatuurwisselingen. Helpt het dan om te borstelen/kammen? Want ik lees ook dat het juist slecht is om een kat te borstelen, omdat dit de natuurlijke rui kan verstoren. Verder heb ik in haar hals een kale plek ontdekt. Dit is ter hoogte van het vlooienbandje wat ze een tijdje heeft gedragen. Kan het zijn dat dit haar nu allemaal uitvalt, omdat ze zich daar niet goed kon wassen destijds?

Ahhhh. Heb jouw andere video’s even gekeken van de katten, zo funny! Jammer dat ze niet samen willen. Hier net zo, zijn de tijden samen nog aan het opbouwen.

Maar waar woon jij?! Ziet er niet NL’s uit haha!

1 like

Ja echt jammer he, was echt mijn droom dat ze dan samen zouden knuffelen. We dachten al een tijdje aan een 2e kat voordat de lapjeskat op ons pad kwam. Onze oudere kat is heel erg aanhankelijk naar ons toe en is niet graag alleen dus daarom hoopte ik dat ze het juist wel leuk zou vinden :pensive:

Ik woon inderdaad in het buitenland, in Californië.

Living her best life

26 likes

Naww dat buikje :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Het is duidelijk weekend hier

25 likes

Ahwww deze is net op zijn bovenlip gestoken door een bij :honeybee: ik ben echt zo’n overbezorgde poezenmoeder die bang is dat hij nu in anafylactische shock raakt haha

1 like

Even naar de wc gaan, meteen plek bezet

22 likes

Ik vind het zo zielig als mensen hun katten niet goed verzorgen. Ik ging gisteren mijn schoonzusje ophalen die bij haar vriend was en toen ik daar binnen was zag ik 2 katten dus zij zei dat ik ze wel mocht aaien. Ze zaten in een kamer die alleen voor hen was maar ik ging bijna over mijn nek door de lucht en ik kon gewoon zien dat de kattenbak echt al een tijd niet was geschept en er was ook op het tapijt gepoept.

Zo zielig voor die katten. Ze waren op hun hoede maar toen ik ze ging aaien gingen ze helemaal spinnen en liepen ze achter me aan. Schoonzusje vertelde dat ze nooit meer aandacht krijgen sinds die familie ook een hond heeft genomen :sob: ze waren ook allebei echt veel te dik.

Wou echt dat ik ze mee kon nemen, arme beestjes.

4 likes

Ik ben onlangs verhuisd van een huis naar een appartement. Mijn kat (binnenkat) is meeverhuisd, dat ging enkele weken goed. maar ik merk dat de geluiden van de andere bewoners haar (beginnen te) stresseren. Ze vindt het duidelijk niet leuk als ze niet weet waar een geluid vandaan komt. Als iemand boven mij iets klein laat vallen op de vloer/mijn plafond begint ze te janken. Gisteren maakten andere buren veel lawaai (ik vermoed dat ze kleine renovaties uitvoeren) en was er nog ergens anders een echtelijke ruzie gaande. Ik doe dan mijn koptelefoon op en probeer de boel te negeren, maar er zijn helaas geen noise cancelling koptelefoons voor katjes. Daarnet was de kuisploeg bezig op de traphal, en ja hoor: gehuil en gejank van poes aan de deur. Iemand tips?