Kattentopic #2 (Deel 1)

Suuuuuper leuk! Wij hebben vorig jaar twee kittens geadopteerd. Inmiddels zijn het twee katers. Ik zou sowieso een krabpaal, speeltjes en een speelhengel kopen. Vanaf begin af aan streng zijn. Bij ons mogen ze niet op de tafels en aanrecht. Toen ze op de tafels/aanrecht sprongen, werden ze er gelijk van af gehaald en op de krabpaal neergezet. Echt streng hier in zijn! Ook mogen ze niet aan de bank krabben, dus zodra ze dat van plan zijn zetten we ze op de krabpaal. Aan de bank krabben willen ze nog steeds wel eens doen helaas :sweat_smile:
Kattenbak: de eerste dagen even de deksel eraf doen. De kitten heeft al veel stress van de verhuizing dus dan is zo’n grote kattenbak met een klep heel eng. Na een paar dagen kun je de deksel er weer op doen en de kitten helpen door de klep open te doen. Af en toe de kitten zelf even op de kattenbak zetten zodat hij/zij weet wat het is is ook handig!

Afgelopen maandag kwam mijn vriend s’ochtends vroeg beneden en vond een van de katten op de bank met bloed er naast. Ik werd wakker gemaakt en we hebben samen gekeken. Kat liep heel mank en had bloed aan zijn achterpoot. Dit was om 07:00 s’ochtends. Om 08:30 de dierenarts gebeld en gelukkig konden we om 09:30 terecht. Inmiddels zat het mandje en de handdoek waar hij op lag ook wat onder het bloed. De dierenarts heeft hem goed onderzocht en hij bleek een nagel heel diep in zijn huid te hebben. S’nachts heeft de kat dus ruzie gehad met een andere kat. Die nagel is eruit gehaald en de wond was al goed aan het ontsteken. Pijnstillers gekregen en een antibiotica kuur voor tien dagen. Hij knapt al goed op! De wond is al mooi dicht en het haar (hij is geschoren op die plek) is al wat aan het terug groeien. Wel is hij erg moe van de antibiotica dus hij slaapt heel veel. Lekker rustig :stuck_out_tongue_winking_eye:

16 likes

Heb je aan de boven- en onderkant van het “gat” staal? Dan zou je hele sterke magneethaken kunnen gebruiken om een kattennet op te hangen. Wij hadden dat in ons vorige huis waar we ook niet mochten boren. Magneten kwamen van Supermagnete.

Ah wat fijn! Wij hadden denk ik deze, en dan gewoon een aantal boven en een aantal onder waar we het net ingehaakt hadden. Het zat goed strak gespannen en de magneten gaan iig drie jaar mee (daarna gingen we verhuizen :grinning_face_with_smiling_eyes:). Onze kat is klein en is nooit in het net gaan hangen maar als die van jou dat wel doen zou je denk ik met magneten met meer draagkracht alsnog wel een eind moeten komen…?

1 like

Ik heb het net aan paaltjes (die je erbij kunt kopen) met tie wraps aan de balustrade vastgemaakt. Lelijk, maar ook een huurappartement en kan dus zo weer verwijderd worden.

1 like

Dit is ook een goeie idd! Hadden wij in het huis voor het huis met de magneten :blush:

@Ovenschaal bij ons heeft mijn man het ook opgehangen, ik was de brains en hij de muscle zeg maar :grinning_face_with_smiling_eyes:

Wat toevallig, mijn rode kitten is ook zo verliefd op zo’n zelfde dekentje!

54 likes

Zo lief te genieten!!

2 likes

Uggggh ik heb echt een enorme zwak voor rode katten :pleading_face::heart:

Wat een lieverd :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

:heart_eyes_cat: O, die rode katten (en alle anderen). Vind rode katten wel vrij fel trouwens.

Mijn rode kat is dan denk ik vermomd als rode kat ofzo, hij is echt de liefste ooit haha. Echt zo’n klein broertje dat nooit kattenkwaad uithaalt.

En hij kan knipogen :smiling_face_with_three_hearts:

45 likes

:heart_eyes_cat: Awh, wat een schatje. Mijne is wel echt fel. Al is 'ie wel een stuk feller geworden na zijn diagnose (suikerziekte).

We waren gister de hele dag dag weg dus ze mocht vannacht bij ons liggen, ze ligt er weer als een tevreden katje bij

29 likes

Wat woon je mooi! Waar is die stalamp van? Zeg aub niet dat ie antiek is

Haha nee hij is van m’n oma, die had hem vorig jaar nieuw gekocht maar paste niet in het bejaardenhuis :sob:. Zal even checken of ze nog weet waar hij vandaan komt!

1 like

Heeeeel graag! Echt prachtig!

1 like

Ik loop elke dag langs dit huis als ik aan het wandelen ben. Moederpoes komt altijd al blazend op mij af, zodat ik niet in de buurt van haar kittens kom, maar dit keer heeft ze voorzichtig aan mijn hand gesnuffeld :heart_eyes:

25 likes

Ik kan geen genoeg krijgen van alle katten foto’s :heart:

Mijn rode kat die is ook gek op precies hetzelfde dekentje. Het is gewoon lekker warm! :smiling_face_with_three_hearts:

Hij maakt zelf de lade los, kruipt er in en dan blijft hij lekker liggen.

45 likes

Mijn vriend en ik hebben vrijdag ons kleine sibeertje opgehaald! Ze was toen we thuis kwamen echt nog wel angstig, zat na de autorit te trillen in d’r reismandje zo zielig. Gisteren was ze ook nog wat schrikkerig maar het gaat echt steeds beter. Ze durft en kan steeds meer, zo leuk! Wel enorm aanhankelijk, gelukkig is m’n vriend vrij en heb ik bijna vakantie. Lekker knuffelen en spelen :hugs:

45 likes

Huh mijn kat geeft net echt een gemene bijt in de bovenkant van mijn voet. Heeft hij echt nog nooit gedaan. Ik heb gewoon grijze schone sokken aan, dus denk ook niet dat er een vreemde geur aanzit ofzo. Iemand anders dit een keer gehad?