Kattentopic #2 (Deel 1)

Jeetje wat een gedoe, ik zou er echt stress van krijgen denk ik. Gaat het een beetje?
Zou het kunnen dat hij in de war is geraakt omdat er ineens een ‘onbekende’ (andere stemmen, andere geur) in z’n huis is? Echt lastig hoor, hoop zo dat je 'm gauw te pakken krijgt :crossed_fingers:

Het is mijn oppaskat en zijn baasjes maken dit wel vaker mee maar ik voel me vooral rot omdat hij vanmiddag gewoon gevonden is maar ik de mand niet meehad en hij toen weer ontsnapte :frowning: vind het ook zo zielig voor het diertje zelf

2 likes

Wat een schatjes! Ik deed met m’n vorige kat met de plantenspuit omdat dat echt het enige was waardoor de kat ophield ermee maar weet niet hoe pedagogisch verantwoord dat is.

1 like

Jeetje wat naar. Mijn overleden kat had soortgelijke wonden deze ontstonden meestal vanwege de auto immuunziekte die ze had in combinatie met allerlei allergieën. Ik gaf haar altijd (in overleg met de dierenarts) prednoral. Het is een prednison die zowel de ontstekingen remt en het vermindert ook de jeuk die vaak bij de wonden komt kijken. En mijn dierenarts heeft mijn kat ook wel eens compleet ingezwachteld zodat ze nergens bij kon (vond poes niet heel fijn en ze zag er uit als een mummie maar het werkte wel)

1 like

Ik heb een Noorse Boskat die klitten krijgt in de liezen met de rui. Eerste jaar heb ik haar zelf geschoren (wel met iemand erbij, in je eentje een kat scheren is nogal lastig). Dit jaar ben ik naar de trimmer gegaan. Ik weet niet hoe vaak en waar je kat klitten krijgt en of ze het goed toelaat met borstelen enzo? Maar ik zou een keertje naar de trimmer gaan, die kan je ook advies geven over hoe je het zelf het beste kunt bijhouden.

1 like

Is het al gelukt inmiddels?

Ahh mijn lapjeskat heeft ook precies zo’n oranje kinnetje, zo schattig!

1 like

Ja het was heftig maar we hebben met een paar snoekduiken en de hulp van twee lieve mensen hem in de reismand gekregen :skull_and_crossbones: Hij is nu aan het biechten

31 likes

Ohh fijn dat hij weer terug is! Laat hem maar lekker biechten haha

1 like

Haha kan me voorstellen dat ze er als een mummie uit zag.
Ze heeft indd ook als een prednison middel gehad, als druppels. Alles werkt minimaal en tijdelijk dus wil dr ook niet vol duwen met medicatie die wellicht meer bijwerkingen heeft dan oplossingen…
als ze die plek bij dr oor niet had, had ik dr ook wel in willen wikkelen maar dat gaat helaas niet bij dr koppie.

2 likes

Inzwachtelen werkt misschien niet maar wat ik bij wonden aan de kop nog wel eens deed is een (sport) sok zo verknippen dat ik die er om heen kon doen.

1 like

Had je haar ook al meegenomen naar de huisarts? Heel veel oude katten hebben last van atrose. De dierenarts kan daar medicijnen voor geven.

1 like

Bolletje heeft de hele nacht op bed geslapen :smiling_face_with_three_hearts:. Elke keer als ik me omdraaide lag ze er (weer) want ze is wel gewoon op de bak geweest en gaan eten. Zoooo gezellaaaaag

8 likes

How are u doin

31 likes

Ik heb geen zin om te werken vandaag

29 likes

ook al zn mooie rooie <3
Zeker ook een donderstraal en tegelijkertijd de liefste op de wereld?

2 likes

Nee eigenlijk alleen het laatste. Is niet helemaal geloofwaardig met deze foto natuurlijk, maar hier kwam er geluid uit de computer en dat vond hij maar raar haha, maar verder doet hij echt noooooit wat en is zo lief. Echt mijn kleine baby. :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

nawhh zo noem ik mijn rooie dus ook, mijn baby.
Soms heeft hij een beetje de nukke om de andere kat uit te dagen en dan dramatisch te doen als hij wordt gepakt door hem. (Hij gaat dan laat maar zeggen echt lang door ojndanks dat andere kat dan zegt dat hij moet kappen)
hij kan echt heeeerlijk kroelen en dat is zo chill.

Jeetje wat heftig. Ik zit hier met hetzelfde probleem maar nog niet in deze mate. Mijn kat heeft ergens erge jeuk van, waarschijnlijk allergie. Maar het is niet te achterhalen wat het is. Die van mij krijgt nu een hypoallergenic dieet en prednarol om de jeuk te onderdrukken. Maar het idee dat hij altijd aan de medicatie moet staat mij tegen, ook door de bijwerkingen. Mijn dierenarts gaf mij laatst de mogelijkheid om naar een dermatoloog voor katten te gaan, misschien is dat wat ?

1 like

Laatst had ik nepeta walkers low in de tuin geplant. Ook wel kattenkruid genoemd en 1 van onze katten is er dol op. Ruikt er de hele tijd aan, geeft kopjes soms wat knabbelen. Toen ik het stekertje wilde pakken werd mijn hand weg getikt, want zijn plekje.

33 likes